Gå til innhold

Jeg må bare syte litt idag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen gi meg litt natterssøvn? Selvom jeg føler jeg ikke gjør noe fornuftig om dagen er jeg fullstendig utslitt! Føler jeg vandrer rundt som en zombie rett og slett. Søvn er det ekstremt dårlig med ettersom ingen sovestillinger fungerer lenger. Jeg har konstannt vvondt oppunder ribbena at jeg ista sto forran speilet for og sjekke om jeg hadde fått blåmerke.

Alle plagene har hentet meg den siste uken: halsbrann, bekkeløsning, vondt nedpress, hodepine ++. Føler listen er endelang akkurat nå. Uffamai, noen som vil klage litt med meg idag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg godt igjen i det du beskriver.

Jeg gjør ingenting om dagene, men allikvell er jeg totalt utslitt..

Sover dårlig, våkner hundre ganger om nettene fordi jeg må på toalettet.

Har utrolig vondt i hode, kvalm, gulper, bekkenløsning, å nedpress og vonde kynnere hele tiden.

Gleder meg til å bli ferdig nå!

Føler jeg ikke jør annet en å syte å klage på alle vondtene mine.

"bare" 4 uker igjen nå!

Skrevet

Kan godt slenge meg på...sitter i sofaen nå og gruer meg til å legge meg..vet at det blir kjedelig å glo i taket og kjenne på alt som gjør vondt. Plus at jeg begynner å bli utålmodig. Har 21 dager igjen og vil ha dette overstått..Vi for trøste oss med at vi ikke kommer til å sove noe særlig de 2 neste årene kanskje..:P

Skrevet

Jeg åååååååååååååååå :(

Hatt et bra svangerskap så langt, men nå har jaggu alt slått inn på engang, og jeg er bare i uke 29!!! Aner ikke hvordan jeg skal overleve rett og slett..

Skrevet

Me 2! Nå har alt kommet for å ta igjen de fine ukene jeg har hatt siden jeg rundet uke 30. Det var 4 uker det!!! Man skal vel kanskje være takknemlig for 4 uker opphold, men egentlig er jeg bare lei. Lei og sliten. Også har jeg 4 uker igjen! Kan ikke fatte og begripe hvordan jeg skal klare å komme meg igjennom 4 uker med dette!

Det verste er at jeg tenkte på mandag: "Hmmm....så deilig å være så langt ute i svangerskapet å ikke ha halsbrann! Og for å ikke snakke om hemoroidene, treg mage og nedpressen jeg enda DA ikke hadde fått smaken på. Det kom jo så tidlig i forrige svangerskap, tenkte jeg, at jeg slipper det sikkert nå fordi jeg er så langt på vei. Tror du det da??? Nope. Alt kom som en klase med dårlige nyheter. For hver dag jeg våknet/la meg, var det en ny plage her. Så velkommen tilbake, slitsomme svangerskap, her skal du ingen motstand finne, for det har jeg ikke krefter igjen til.......!

Lykke til damer...nå er det bare å bite tennene sammen!

Skrevet

19 dager igjen til UL termin, leste jeg nettopp når jeg logget meg på.

16 dager igjen til min menstermin og jeg håper mer at den stemmer for dette begynner å bli TUNGT!!!

Den lille energien jeg har går til 3 åringen min som krever mye om dagen siden han helt bestemt har skjønt at han må dele oppmerksomheten med en til snart. Heldigvis gjør mannen min en durabelig innsats for å lette meg for så mye som mulig her hjemme.

Jeg kan godt sove lite, men når man har en kropp som overhodet ikke funker i tillegg så blir det ekstra slitsomt ja.

Venter og venter og venter og venter...

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Skjønner dere godt, jenter. Jeg sliter også med nattesøvnen. Tisser ørten ganger i løpet natta, kløe/ilinger i beina, vondt i hofta når ligger for lenge i samme stilling, sure oppstøt som har begynt å komme for fullt nå (er 33 uker på vei). Og når jeg endelig er på vei til å sovne, ja da starter mannen min å snorke....

Men så leste jeg et nyhetsbrev fra Babyverden.no - og det var som tatt ut av min hverdag - og når jeg tenker etter, så er det jo noe i de siste setningene - kroppens forberedelser på et nytt sovemønster - så prøv å se det positive i det, jenter. Kroppen er unikt sammensatt og har sine metoder for å forberede oss til nye utfordringer!

"For noen er dette tiden da nattesøvnen endres. Ingen stilling er særlig "god" over lengre tid. Barnet beveger seg og trykker på blæren. Når du endelig har sovnet etter 3 toalettbesøk, og 4 snuoperasjoner vekkes du av partnerens snorking. Og du bærer på fremtiden! Ja, - men ikke alltid like lett å huske på kl. 03.30. Det er imidlertid en fin anledning til å venne seg til et annet søvnmønster. De lange sammenhengende timene erstattes av kortere perioder. En god forberedelse til tiden etter at barnet ditt er født."

Lykke til i den siste tiden:-D

Skrevet

Jeg har også vært heldig i svangerskapet syns jeg. Bekkenløsninga er til å leve med, men gruer meg til natta nå. Straks man trur man har funnet et triks for å få sove, så er det noe nytt som er problemet. Først hjalp det med litt å spise - funket i 3 netter, så kom halsbrannen isteden. Fikk vondt i hoftene av å ligge så mye på siden - satte meg i stress-lessen halve natta og trudde det problemet var løst - så begynner bena og krible av at blodomløpet blir hindret.

Har 30 dager igjen til termin men prøver å innbille meg at han skal komme litt før.

Skrevet

Ble litt bekymret da jeg leste om konstant vondt oppunder ribbena. Er det fordi babyen sparker der? Jeg har høyt blodtrykk og blir ekstra fulgt opp pga av det. Blir alltid spurt om jeg har hatt noe vondt under ribbena på høyre side, vondt i hodet eller er svimmel og har hjertebank. Dette sammen med protein i urinen er symptomer på svangerskapsforgiftning - men det er mulig at du vet alt om dette, du som er 3. gangs gravid.

Lykke til videre uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...