Gå til innhold

Anng barn som leker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 18 mnd og leker ikke noe særlig.

Han er mer av typen som kan dytte en bil att og fram et par ganger, så slenger han den i fra seg. Så kan han plukke opp plastdyrene sine og sitte og titte litt på disse noen minutter. Så er det over til neste leke. Han har duplo, brio tog, puslespill, masse biler, puttekasse, tegnesaker, stableklosser, og det meste som en på den alderen har. Men han viser liten interesse for lek. Et par minutter av gangen, også tumler han liksom videre.

Sånn er det selv om jeg setter meg ned og prøver å ta del i leken.

Er dette normalt?

Hører/leser om andre som skryter av at barna er så flinke til å sitte å leke lenge av gangen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min jente på 17mnd er likedan. Hun går fra ene leka til den andre...Ikke noe som holder mer enn et par minutter.

Eneste er når vi leser bøker - da kan hun sitte rolig i 15-20minutter. Eller ser på In the night garden (drømmehagen?). Da følger hun med fra begynnelse til slutt.

Det er nok helt vanlig i denne alderen.. Er jo så mye som må utforskes at konsenstrasjonsevnen ikke er den beste :)

Skrevet

Har en gutt på 18mnd som var akkurat sånn dere beskriver over, leker med en ting ett par minutter også over til en annen leke - det har vært sånn siden han var ca 1år, da han begynte og gå. uansett om vi satt med han eller ikke bare virret han rundt fra leke til leke, satt aldri i ro med noe, untatt når vi leste bøker eller så litt på drømmehagen :-)

Men for en mnd siden begynte han å interessere seg for lekene sine mer, han fikk en bilgarasje med mange biler til jul, og noen store biler, brannbiler, sykebil, politibil og tog med lyd, Disse er store favoritter, og nå kan han leke lenge med bilene av gangen, med en gang han står opp springer han rett bort til bilene og leker, nesten ikke tid til å spise frokost eller skifte bleie :-)

Tilogmed hvis vi skal på butikken, skal han ha en bil med i hånden. Nå kan vi sitte oss ned med han og trille ball, pusle duplo og leke med lekene, kjempe kjekt. Og ofte hvis jeg gjør husarbeid, sitter plutselig minien inne på rommet (rommet er rett forsiden av stuen) og leker for seg selv, han kan sitte over en time uten en lyd fra han.

Så ville bare si at det kommer nok, fortere enn man aner :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...