Gå til innhold

Må man ha samleie annenhver dag for å bli gravid??? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rart spørsmål men.Noen sier at man blir gravid når man har sex annenhver dag.Er det sant? Hva om man har sex hver dag da? Trodde det var større sjanse jo mer sex man hadde jeg.

Er inne i min 4 runde nå straks.Første gang blei jeg gravid på første forsøk.Nå har det tatt lengere tid.Blir så stressa jeg.Vil at det ikke skal ta så lang tid.

Mensen min er litt på forskjellige tider.Noen ganger på 28 dagen,andre ganger på 31 dagen.Bør jeg kjøpe meg eggløsningstest da?

Skrevet

Man er fruktbar visstnok 2 dager, 6dager før eggløsning og dagen etter..

Vi har "kjørt på" så og si hver dag uken etter mensen/uken før eggløsing og det har funket 4 ganger:):)

Skrevet

begge gangene jeg har blitt gravid har v kun hatt sex en gang den mnd. det er egentlig tilfeldig på grunna v mye jobb etc, men begge gangene var det tilfeldigvis på dag 15 i min syklus. sprøtt. kroppen min er tidsinnstilt, selv om nicket sier noe annt:)

Skrevet

Du må ha sex en gang, akkurat på den dagen du har EL.

Skrevet

Det er noe i det at man har større sjanse for å lykkes i prøveperioden dersom man har sex annenhver dag. Eggløsningsdagen kan variere fra periode til periode, noe som gjør det vanskelig å finne ut eksakt når man kan bli gravid. I tillegg er det gunstig med en hviledag mellom hver økt for at mannen skal få tid til å produsere mange nok (og gode nok!) sædceller igjen.

Men det desidert viktigste man kan gjøre når man forsøker å bli gravid er å kose seg med prøvingen. Hvis man hele tiden stresser med det at man forsøker å bli gravid, er sjansen mindre for at man faktisk lykkes.

Lykke til =)

Skrevet

Det sies at man har størst sjanse for å bli gravid om man har sex hver 2. dag i tiden rundt eggløsningen. Dette fordi man da har sex ofte nok til at det alltid er noen levende sædceller der ved eggløsningen og det er sjelden nok til at det er en stor nok "dose" som kommer ved utløsningen.

Jeg sverger uansett til eggløsningstest. Vi har blitt gravide på første forsøk de 2 gangene vi har brukt det. Har brukt clearblue sin. Første gangen hadde vi kun sex 1 gang på kvelden den dagen testen ble positiv. Den andre gangen hadde vi hatt sex dagen før og hadde også sex de 2 neste dagene etter at testen var blitt positiv.

Lykke til med prøvingen!

Skrevet

Første gang jeg ble gravid hadde vi sex 2 x hver dag. Andre gangen hadde vi sex 2 dager på rad, tredje gangen hadde vi sex 1 gang den uken mens fjerde gang hadde vi sex to ganger på rad. Vi har til vanlig sex 1-2 x pr. uke, og det har jo funket for oss :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...