Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 Det vil nemlig mannen min. Han mener den er helt lik, at bøylen bare er en bøyd trebit med en skinnreim i midten er helt greit....
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 Selvfølgelig ville jeg det. Hvorfor skulle man ikke det? Her har eldste brukt stolen etter meg som jeg fikk i 1977. Akkurat samme modell som nå. Har en som er bare 8 år også og de er helt like.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 Ja hvorfor ikke? Er selv født i 1981 og satt godt i min tripp-trapp med trebøyle:) Må du ha en i plast isteden?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #4 Skrevet 9. januar 2011 Ja så lenge den er i god stand og trygg så ser jeg ikke problemet. Men, den skal vel helst ikke brukes før barnet kan sitte selv??
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #5 Skrevet 9. januar 2011 Ja, hvorfor ikke? De er like nå som den gang. Vet om mange som bruker tripp trappen de selv hadde som barn, til sine barn:) Du kan evt male den om ikke fargen er den du ønsker.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #6 Skrevet 9. januar 2011 Skulle gjerne hatt tripp trapp etter meg men den ble desverre lånt bort og kom aldri tilbake fra tanten min. OM den ellers er ok ville jeg pusset den ned og malt den hvit. Malt på noen fine figurer eller fine merker og satt på. Kan kjøpe ny reim og underlag:)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #7 Skrevet 9. januar 2011 ja, jeg har brukt den gamle tripp-trappen min til jenta mi helt sidne hun begynte å sitte selv
Gjest ->>- Skrevet 9. januar 2011 #8 Skrevet 9. januar 2011 Ja, så lenge ungen satt greit så. Det er jo ganske varierende hvor stødige de er på den alderen. Er han ustødig kommer man langt med en pute bak ryggen. Den eldre designen tripp-trapp er forøvrig betydelig stiligere enn dette plastguffet de stapper oppi dem nå.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #10 Skrevet 9. januar 2011 Jeg hadde en slik tripp-trapp fra 1980-tallet (kanskje nærmere 1985), som min sønn arvet da han var ca 6 mnd. Hadde ikke bøyle, så det kjøpte vi. Dette er tre år siden, og da var det bøyd trebøyle med skinnreim som var på markedet. I tillegg fulgte det med ryggstøtte som var kjekt da han var så liten. Vi kjøpte også puter. Ble ikke noen forskjell på den og en ny, annet enn at den er bittelitt slitt...
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #11 Skrevet 9. januar 2011 Det er vel strengt tatt ikke noe i veien for å bruke den. Hvis du er dypt uenig kan du vel kjøpe den nye plastbøylen, jeg tror den passer til de gamle stolene også. Også er det jo litt hyggelig med putene til de aller minste synes jeg...
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #12 Skrevet 9. januar 2011 spiller det noen rolle hvilket år stolen er fra? Så lenge den er i god stand er det vel greit? Jeg kjøpte tripp trapp til min unge i 2007 og det var trebøyle med skinnreim i midten på den også. I tillegg var det en liten plastplate til å ha bak i ryggen som vi aldri brukte fordi det ble så trangt i stolen og jeg så ikke poenget med den heller.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #13 Skrevet 9. januar 2011 Ser ikke noe galt i det nei! Tror nok det går helt bra med en bøyle i tre... Pluss at dere sparer en god del på å bruke denne stolen.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #14 Skrevet 9. januar 2011 ja, vi bruker både babystolen min (en som kan legges ned og blir en bil med hjul på) og tripp trapp stolen som jeg brukte når jeg var lita. De er jo helt supre!
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #15 Skrevet 9. januar 2011 Tripp-trapp-stolen du får kjøpt nå er nøyaktig lik tripp-trapp-stolen fra 80-tallet faktisk. Det er VELDIG mange som bruker tripp-trapp-stol. Det selges tusenvis av dem hvert år. Det er faktisk Norges mest solgte møbel. Det eneste som forandrer seg er at de er kommet i noen nye farger etter hvert.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #16 Skrevet 9. januar 2011 Ok, kanskje jeg som ble litt hyterisk etter å ha sett en ny med plastbøyle, ryggstøtte og pute Den er i god stand ja. Gikk inn på Finn.no og så på noen like gamle. Jommen ska de ikke ha 500 kr. for en gammel en, bare en digresjon.... Men tror dere jeg kan kjøpe ryggstøtten og pute i tillegg og den passer? Hi
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #17 Skrevet 9. januar 2011 Sønnen på 6 år har tripp trapp stolen som jeg brukte da jeg var lita. Jeg er født i 1980. Den var litt slitt, så vi pusset den og malte den her for noen år siden. Sønnen fikk velge farge selv og da ble den knall grønn. ) Til dattera kjøpte vi en brukt på finn.no til 400 kroner. Den har vi pusset, og malt i en kall rød farge. ) Så ja, jeg ville brukt en tripp trapp stol fra 1980..
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #18 Skrevet 9. januar 2011 Keg har kjøpt tre tripp-trapp stoler i tidsrommet 2007-2009 og alle de har trebøyle med skinnreim. Den nye modellen kom i så fall etter september 2009. De har allikevel hatt en ekstra ryggstøtte som kanskje er kjekt den første tiden. IOm du vil ha ny plastbøyle i stedet, kan dere vel bare kjøpe den? Stolen og bøyla selges jo separat.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #19 Skrevet 9. januar 2011 Hei Hvorfor ikke? Planen vår var å bruke min gamle til mini, men den hadde ikke trebøyle og de nye plastbøylene passer ikke til de gamle stolene (skikkelig kjipt salgstriks fra Stokke...). Vi kjøpte ny stol og har min gamle som mini skal overta nå når han ikke trenger bøyle lenger, så får den i magen nystolen når den vokser til. Jeg ville mye heller brukt den gamle stolen. Nå har vi fått en gammel stol av naboen (bruker den hos besteforeldrene) også, så plutselig har vi et lite arsenal av tripptrapp-stoler. Jeg synes det er bare kult at de er brukt før. Hvorfor hive 1500 kr ut vinduet på en ny stol når du har en helt ok en foran deg. Vi skal pusse opp de gamle stolene, og da blir de så freshe:)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #20 Skrevet 9. januar 2011 Har gjort det med begge mine sønner. Hva er galt med det? Har kjøpt pute som hører til. De har da sittet veldig bra i den. Begge kunne sette seg opp selv da de var 6 mnd og satt derfor stødig.
Ranveig R Skrevet 9. januar 2011 #21 Skrevet 9. januar 2011 Ser ikkje problemet. Viss han kan sitte går det heilt fint med "bare en bøys trebit med en skinnreim i midten", viss han ikkje kan sitte bør han vel ikkje sitte i høgstol i det heile tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå