:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 får 6 gjester på tirsdag og de er ikke fiskefolk, eller sjømatfolk og det er det jeg kan.. haha. men jeg er dødsgod på burgere og jeg har sakt at det blir enkel mat. og da kan jeg jo lage fat meg grønnsaker og oster også kan folk ta på det de vil selv. går det? eller er det slum?
♡ A & E ♡ Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 Er jo mye spennende en kan putte i en burger (kan jo lage to slag) også kan man jo ha masse tilbehør til Synes det høres deilig ut
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 mmm, hørtes godt ut- jeg hadde ihvertfall blitt kjempefornøyd
Gjest Skrevet 9. januar 2011 #4 Skrevet 9. januar 2011 dødsdigg... har du tid, slår du til med hjemmelaga burgerbrød og båtpoteter:-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 9. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2011 så bra! da går jeg for burgere. hihi... jeg tror jeg må ta et kokkekurs
meg & to små vampyrer Skrevet 9. januar 2011 #6 Skrevet 9. januar 2011 Ja, det går fint an. Lag en god salsa og en god guacamole + en deilig salat til også. Og hjemmelagede burgerrød om du orker?
frk Nilsen Skrevet 9. januar 2011 #7 Skrevet 9. januar 2011 Selvsagt! Hjemmelagde burgere er jo knall!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 9. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 9. januar 2011 salat skal jeg greie og guacoamole kan jo umulig være spesielt vanskelig. men hjemmelaget burgerbrød? skeptisk. noen med en fantastisk oppskrift?
Myrk Skrevet 9. januar 2011 #9 Skrevet 9. januar 2011 Synes det høres deilig ut. Er også godt med hjemmelaget aioli til Jeg har pleid å lage bare grove rundstykker som er litt myke (en god del siktet hvetemel i) med de melsortene jeg har for hånd.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. januar 2011 #10 Skrevet 9. januar 2011 Gå for kjøpebrød du, det hadde ihvertfall jeg gjort hehe- bare la dem få en liten tur i brødrister el lign først, da blir de sprø og gode
Prinsesse Gidderikke! Skrevet 9. januar 2011 #11 Skrevet 9. januar 2011 Hjemmelagde hamburgere er jo bare knallgodt da, og det kan du fint servere. Kjøper du ferdige burgerbrød, så anbefaller jeg deg å bruke grove burgerbrød. Er mye bedre enn disse fine med frø på, og jeg synes grove også er mye bedre til hjemmelagde burgere av en eller annen merkelig grunn.
Gjest Skrevet 9. januar 2011 #12 Skrevet 9. januar 2011 6-8 stk 2 dl vann 1,5 dl melk 25 g gjær 2 ss olivenolje 1 ts salt 8-10 dl hvetemel egg til pensling sesamfrø --------------------- Varm vann og melk 37,, rør ut gjæren. Tilsett olje. Ha mesteparten av melet pluss annet tørt i en bakebolle, rør sammen. Tilsett væsken og elt til deigen er blank. Tilsett ev. resten av mel Hev i 30-45 minutter. Bak ut hamburgerbrød. Etterhev i 20 minutter på en stekeplate. Pensle med egg og strø på sesamfrø. Stek på 200 grader i 12-15 minutter. Hvis du liker grove brød kan 4 -5 dl hvetemel erstattes med sammalt hvetemel, fint eller grovt. bra å fryse! jeg baker alltid dobbel porsjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå