FruTB Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 Jeg er livredd for alt som kan settes i halsen, og Bo har nok også litt ekstra lett for å sette ting i halsen. Tror jeg. Han har satt ting ordentlig fast 3 ganger allerede, på 2 korte år, utrolig skremmende! Han spiser egentlig veldig lite godteri, er mest glad i frukt og bær, men i dag har vi vært på juletrefest og nissen kom med godtepose. Den inneholdt blant annet kjærlighet, Moam (sånne seige fruktkarameller) og en eske smurf + litt sjokolade og annet. Kjærlighet er jeg livredd for - tenk om selve kula faller av pinnen? Søsteren min fikk en slik i halsen da hun var 3. Husker det enda :\ Moam er jo superseigt og jeg tviler på at han klarer å tygge denne nok før han svelger den. Men smurfpastiller er kanskje trygt nok? de er jo så små at de tvilsomt setter seg fast selv om han skulle finne på å svelge dem hele ... Hva får deres barn? Er det jeg som er litt overhysterisk her? Er mitt første barn så jeg har ingen ting å sammenlikne med.
meg & to små vampyrer Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 Jøss, akkurat det samme som nisseposene i bhg der vi var på juletrefest i dag. Begynte å lure om du hadde barn i samme bhg som oss jeg nå, men ser at det stemmer jo ikke (blogen din). Uansett, har en på 4 og ei på 1,5. Hun minste får spise de grønne smurfepastillene, sjokolade, litt annet... Men kjærlighet eller seige karameller får hun ikke.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 2-åringen vår får ikke noe særlig godteri enda, ikke på fast basis ihvertfall, men jeg tenker det samme som deg- og gir henne stort sett bare sjokolade hvis det skulle være noe. Var forresten akkurat det samme i posene på juletrefesten vår også idag, så tydeligvis ganske standard vare (her var hun så mett etter alle kakene at hun ikke orket noe særlig fra posen, så sånn ble det problemet løst hehe)
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 9. januar 2011 #4 Skrevet 9. januar 2011 Jenta mi er snart 2 år. Hun tåler ikke vanillin eller sitronsyre så her får hun bare goldfish. Noen ganger får hun litt popkorn men det er sjelden. Hun elsker det
meg & to små vampyrer Skrevet 9. januar 2011 #5 Skrevet 9. januar 2011 Ja, det er sikkert standard-posen:)
Glajenta ♥ Skrevet 9. januar 2011 #6 Skrevet 9. januar 2011 Snuppelupp på 2 får ikke så mye godteri enda, Hvis hun får noe, får hun pastiller (Smurf, Gomp, Zoo ++) eller sjokolade (melkesjokolade, stratos, kinder sjokolade). Hun har fått seigmenn (ble bare kliss og klin), men seige karameller, kjærlighet på pinne osv er ikke aktuelt enda! ;-) For øvrig blir hun kjempeglad for rosiner, cheerios, puffet ris, tørket eller fersk frukt - så det blir som oftest det. Eller boller. Boller er visst himmelriket ;-)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 9. januar 2011 #7 Skrevet 9. januar 2011 Jeg er nok i andre enden av skalaen. Mine barn har aldri fått noe i halsen, de er alle veldig nøye på at om de ikke får tygget det skikkelig, så spytter de det ut. Så jeg er nok blitt litt for avslappet kanskje på dette med mine egne barn (mer forsiktig med andres, spør alltid foreldrene om ditt og datt er ok før jeg finner frem/gir). Eldstemann fikk ikke så mye snop i 2 års alderen, men de andre tre har fått siden de var 11-12 mnd siden de har hatt eldre søsken og sett hva disse får. Vesla på 16 mnd får alt mulig. Følger alltid litt med så klart, men er ikke redd for henne. Hun spiser til og med popcorn og i går fikk hun (og spiste med nytelse!) chillinøtter! Dette er jo IKKE anbefalt å gi til små barn, men jeg kjenner henne og vet at hun spytter det rett ut dersom hun ikke får til å tygge det.
sørlandschips Skrevet 9. januar 2011 #8 Skrevet 9. januar 2011 Chilinøtter er det jo sååå mye krydder på at det er ikke bra!! Og unger er faktisk blitt kvalt av pop corn,så det hadde jeg aldri turt!! Junior her spiser: Non stop,smurf og annen ren sjokolade.
Fjerteberte Skrevet 9. januar 2011 #9 Skrevet 9. januar 2011 Er som Alva.... Vesla på 2 i huset spiser det samme som storebror. Liker hun det ikke eller hun ikke klarer å tygge det så spytter hun det ut igjen. Favorittsnopet hennes er fox ( de i pose, ikke de 2pk) og cola-flasker så hun er ganske ram på å tygge seige ting =)
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 9. januar 2011 #10 Skrevet 9. januar 2011 Vår 2 1/2 åring får spise det hun vil (ikke mye hun liker av godter da, men hun prøver det meste) Det har alle tre våres fått lov til. Men så er det ingen av de som har satt noe i halsen da. Minsta her liker kjærligheter, sjoklade og pastillesker
Lemonia Skrevet 9. januar 2011 #11 Skrevet 9. januar 2011 Toåringen min får spise alt. Det inkluderer kjærlighet (skjønt det får han sjelden da jeg ikke liker å bade tennene i sukker), nøtter, popcorn og annet som mange typisk er redde for at skal sette seg fast i halsen. Jeg er overhodet ikke bekymret. Han har aldri satt noe fast i halsen ennå, og vi er jo alltid rundt ham når han spiser. Favorittsnopet hans er sjokolade og popcorn så det er gjerne det han får på lørdagene.
Lemonia Skrevet 9. januar 2011 #12 Skrevet 9. januar 2011 Det er da ikke noe galt med krydder. Toåringen min elsker hot indisk mat og annet man med mye krydder og smak, og gjerne alt med rå hvitløk i. Ingenting galt med det. Nå inneholder chilinøtter o.l. også en del salt, som jeg ville være mer forsiktig med, men samtidig er da hverken chilinøtter eller annen snacks noe hverken barn eller voksne spiser mye av eller ofte så da ser jeg heller ikke behovet for å bekymre seg for det.
Eeniemeenie Skrevet 10. januar 2011 #13 Skrevet 10. januar 2011 Min spiser helst litt ostepop Ellers er jeg nok enda litt hysterisk, deler gjerne en godtebit før hun får den..
husmus &2 Skrevet 10. januar 2011 #14 Skrevet 10. januar 2011 Nei popcorn hadde jeg ikke turt å gi, jeg setter det jo i halsen selv hele tiden. Prompen har aldri, bank i bordet, satt noe i halsen, men jeg ville aldri gitt han kjærlighet på pinne eller pastiller. Kanskje pastiller er greit? For meg virker det som en veldig enkel ting å sette i halsen siden de er så seige og han sikkert ikke vil tygge de nok. MEN, det han stort sett får av godteri er rosiner og en kjeks, sjokolade får han aldri, hvorfor er sjokolade greit? Han er mer glad i oliven, men det er jo veldig salt.
temine Skrevet 10. januar 2011 #15 Skrevet 10. januar 2011 Førstepia fikk ikke godis før hun smakte det i barnehagen som 2-åring, jeg kan skylde på nisseposen:) Knerten var vel 8 mnd da han sto ved storesøster å stjal lørdagsnonstopene hennes, en veeeeeldig stille stund alene på stua;) Storesøster er sær på godisen, vil kun ha ren sjokolade, grønn kjærlighet, banan, rød fisk og colaflasker. Lillebror derimot, han spiser alt, men har det bare i munnen ei stund og spytter det meste ut. Ingen har noen gang satt fast i halsen, heldigvis, så jeg er ikke bekymra i det hele tatt. Ville sikkert vært det om det hadde skjedd. Du får gi Bo smurfepastillene og kose deg med resten selv. Det han ikke vet har han ikke vondt av. Og du er ikke overhysterisk, du handler bare på bakgrunn av dine tidlegere erfaringer, og jeg på mine:)
Stellaborealis Skrevet 10. januar 2011 #16 Skrevet 10. januar 2011 Signerer Alva, mine på snart 2 år og 4 år får alt minus peanøtter. Eldste fikk vel ikke noe særlig annet enn sjokolade før hun var nærmere 2 år, men med andremann "skle det ut" fra hun var rundt året. De setter aldri noe i halsen så her er det popcorn/potetgull i en form og godis i alle varianter hver lørdag. De koser seg vanvittig:)!
lille sprelle Skrevet 10. januar 2011 #17 Skrevet 10. januar 2011 snupp har aldri satt ting i halsen og får derfor alt mulig rart. (men selvsagt til lørdag, fest e.l. og ikke hver dag). Det er populært med gummigodt og sjokolade. Rosiner, frukt, mais osv er også stas.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå