Gå til innhold

Uff så uenige!!!

Anbefalte innlegg

Vi var enige om navn en periode men nå er vi på helt forskjellige plan.. Jeg liker Jonathan, William, Philip, Alexander, Lucas, Niklas, Nicolai og navn i den stilen.. Mannen min liker navn som Willhelm, Siggurd og Sivert..... Syntes det liksom er så langt unna Felicia i navnstil... Også liker jeg ikke helt så harde navn som det!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142763005-uff-s%C3%A5-uenige/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sigurd og Sivert passer overhodet ikke med Felicia - det sier jeg meg hjertens enig i ;o) Wilhelm synes jeg var veldig flott til, og liker Wilhelm mer enn William. Wilhelm er mykere i klangen, og ikke hardt slik som f.eks. Sigurd.

Hva med:

Victor

Hector

Martinius

Felix

Leonard

Leopold

Cedric

Anselm

August

Filip

Enig i at Sigurd ikke passer til Felicia, men det er likevel det vakreste navnet du nevner. Mener jeg. Wilhelm passer vel greit? Jeg syns ikke det er så farlig om ting passer så voldsomt heller jeg da... Av de du nevner at du liker, syns jeg Niklas, Nikolai og Lucas er mer eller mindre grusomme (men Nicolas liker jeg), Philip, Jonathan og Alexander er helt ok, men ikke voldsomt spennende. William liker jeg. William og Felicia passer veldig fint. Jeg syns også Wilhelm og Felicia står fint sammen.

Vi har ganske lik smak når det gjelder guttenavn :)

Jonathan er superfint! Nikolai (med k) er også fint.

En versjon av navnene mannen din nevnte er Syver, som jeg faktisk synes er ganske fint og passer med Felicia.

Synes for øvrig ikke det er så viktig at søskena navn matcher. De er da forskjellige individer. Vet om mange søskenflokker der faren bestemmer ett navn, moren ett annet og evt. søsken det tredje navnet, og de derfor ikke matcher i det hele tatt :)

Her kjenner jeg meg såååå igjen :)

Har samme problemene med å finne de rette navnene men håper vi blir enige :)

Jeg er mer enig med deg her angående navnene.

Alexander, Nicolai å William syns jeg er flotte navn :)

Jeg liker best Nicolai til Felicia jeg da :)

Wilhelm og Felicia passet jo godt sammen. Jeg liker bedre navnesmaken til mannen din. Sigurd og Sivert var de fineste her syns jeg, men de passer dårlig til Felicia.

William og Wilhelm er jo ikke så veldig langt fra hverandre... Så jeg syns ikke det høres ut som det er helt umulig! :)

Annonse

Helt øverst: Alexander, Nikolai (med k), Lukas (men utrolig populært dessverre)

Liker: Jonathan, Philip, Wilhelm, Sigurd, Sivert.

Ok: William, Niklas.

Jeg bryr meg ikke så veldig om at navnene skal passe så bra sammen. Sigurd og Felicia er bare stilig og kreativt!

Skulle jeg valgt hadde det blitt Alexander. Nydelig! Lukas er pent, men alt for mye brukt til at jeg vil bruke det. Nikolai kommer på 2.plass.

Heia Alexander og Felicia!

Takk for mange tips! Desverre klarer jeg bare ikke å like navnene mannen har foreslått.. Klarer ikke å forsone meg med at lille gutten min skal hete noen av de 3 navnene.. Victor og felix er navn som går..selvom jeg vet at noen i familien ikke liker navnene! Er så irriterende hvordan noen i familien må legge seg så veldig opp i navnene vi snakker om! Et annet navn vi så vidt har smakt på er Johan (etter min oldefar).. Men det skal jammen ikke være lett dette her!!!

Vet du ikke at du aldri må finne på å diskutere navn med venner/familie ;) hehe, det er alltid noen som kommer til å synse et eller annet, nei hold det for dere selv, og presenter barnet når det kommer til, så kan ingen si noe ;p Lykke til med valget! Har sånn SMÅTT begynt å tenke navn vi også, er jammen ikke lett! :) Klem.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...