Gå til innhold

Kjenner lite eller ingen liv.

Anbefalte innlegg

Er 19 uker på vei, men kjenner nesten ingen liv. Hender jeg kjenner små "pirk" hvis jeg konsenterer meg, men dette er ikke hver gang. Er det flere som har det sånn? Forrige svangerskap kjente jeg masse spark når jeg var like langt på vei. Er bekymra og redd det er noe galt med lillerusket.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142763000-kjenner-lite-eller-ingen-liv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har det akkurat som deg, kjenner lite liv:-( og det gjør meg kjempebekymra. Har to barn fra før, hvor jeg kjente liv tidlig og ofte. Forskjellen på svangerskapene er at jeg denne gangen har morkaka mot magen, og det demper nok veldig på sparkene. Krysser fingrene for at alt er bra hos oss begge, og at lille i magen snart begynner å bli veldig livlig:-) Veit du hvor morkaka di ligger?

Jeg tror ikke dere skal være bekymret. Så vidt jeg har lest meg til så skal det ikke være vanlig å kjenne liv daglig/tydelig før rundt uke 24. Og de skikkelige sparkene kommer vel heller ikke før da - eller enda senere. I starten merker man vel bare litt forsiktig romstering av og til, eller hva?

Jeg kjente ikke liv før i uke 20 - og selv da ikke hver dag. Var bekymret selv. Nå er jeg i uke 21 og nå kjenner jeg liv stort sett hver dag.

Som tips kjenner jeg det best når jeg ligger rolig på kvelden og pappan legger en hånd på magen..og vi må ofte vente litt :)

• 1 måned senere...

Annonse

Er no 25 uker og kjenner fortsatt svært lite liv. Joda jeg kjenner liv hver dag, men det kan gå timer mellom hver gang. Flere som har det sånn?? Er dette normalt?? Har tatt det opp med jordmor, men hun sier bare at alle barn er forskjellige og at dette sikkert er normalt.

Jeg begynte heller ikke å kjenne liv før i uke 19, og da måtte jeg liksom konsentrere meg for å kjenne noen ting... Nå er jeg 25 uker på vei, kan kjenne gode, kraftige spark, men det her og går det mange timer mellom hver gang jeg kjenner noe, men kjenner det daglig, så da slår jeg meg til ro med det :) Jordmor sier og her at det er store individuelle forskjeller...

hadde ikke vært bekymret.. jeg selv kjente ikke liv før i uke 23.. da heller ikke daglig. og legene sier at det er ingen grunn til panikk før uke 28-29 om du ikke kjenner liv daglig.. ¨

jeg er nå 37 uker og kjenner noen dager bare 2 små spark.. men jeg har en rolig unge i magen akuratt som storebror som jeg knapt merka at jeg hadde i magen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...