Gå til innhold

Dette har vært en forferdelig helg... (Lang)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet på fredag med en rar følelse i magen... kjente etter lillebror som alltid er i farta når jeg våkner, men ikke noe svar å få når jeg dyttet borti han... Tenkte ikke så mye over det, annet enn at han våkner sikkert når jeg spiser litt frokost eller drikker noe kaldt... (kjenner alltid liv da... Han er veldig aktiv inni der)

kjente bare små bevegelser innimellom, men tenkte siden vi skulle på 3D Ul samme dagen tenkte jeg at det da ikke var noe å bekymre seg over... På UL fikk vi høre fin hjertelyd, men fortsatt veldig lite liv. Sonografen sa han sov. (lillebror lå da med hodet ned) gikk hele dagen og kjente etter liv, men fortsatt bare små bevegelser. ikke noe spark eller noen ting.

Fredagen gikk og lørdagen kom, fortsatt lite liv når jeg våknet, bare de små bevegelsene igjen... dro i bursdagselskap til min lillesøster og da gikk det litt i glemmeboken... (føler jeg har kommet i ammetåka allerede) og når gubben skulle spille innebandy kamp var vi og så på, og da tenkte jeg heller ikke stort over det...

ble mer og mer bekymret utover lørdags kvelden, men ville ikke vekke storebror som lå og sov for å dra opp på føden.

Søndagsmorgenen var jeg fast bestemt på å ringe føden for å høre, men var ganske sikker på at jeg kom til å få beskjed om at alt var bra siden vi hadde vært på 3D UL på fredag og jeg hadde kjent disse små bevegelsene.. Kvart over tre knakk jeg sammen på vaskerommet fordi jeg var så bekymret. Da ringte sambo føden og forklarte hele greia og vi fikk beskjed om å komme inn...

Halv fire lå jeg på barsel poli med ctg og der ble jeg liggende en time. jordmoren som tok oss imot snakket rolig og forsiktig med meg og sa det var helt riktig å komme inn. i løpet av den ene timen jeg lå med ctg kjente jeg små bevegelser 9 ganger.

omsider kom legen og tok meg med på ett undersøkelses rom med ultralyd utstyr og ba meg legge meg ned. På skjermen der fikk jeg se en liten gutt som lå med hodet opp og beina rett ned i blæra mi. alt stod bare bra til med lillegutt:D:D

fikk beskjed av legen at hvis det var noe så var det bare å komme inn på føden. de var der de og det gjorde dem ingenting at jeg kom innom..

Jeg følte selv at jeg ventet alt for lenge med og kontakte føden, men var redd for å bli avvist med tanke på bevegelsene og litt sånn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så fint at alt er bra :-) viktig å ta kontakt om man er redd :-) lykke te videre i svangerskapet:-)

Skrevet

huff for en helg da....

Men bra du ble beroliget til slutt :) ...og neste gang (om det blir) så kanskje du har lavere terskel for å ringe føden :)

Lykke til videre :D

Skrevet

Åh, nå ble jeg skremt altså...

Satt og fryktet at det hadde gått riktig galt mens jeg leste.

Men ble glad igjen da jeg leste slutten da :D Godt at det gikk bra!!

Skrevet

takk for koselige og snille ord selv om det gikk bra:):)

terskelen er mye lavere om det skulle skje igjen ja...

dette gjelder jo oss alle... er det noe som du føler er annerledes så er det bare å ringe...

nå har lillebror snudd seg litt igjen så nå kjenner jeg han mye bedre... og han er omtrent like aktiv som han var før helgen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...