Gå til innhold

hvorfor må alle andre ha meninger...

Anbefalte innlegg

hei.

veit ikke om noen andre rundt meg opplever det samme som meg, men eg merker det at folk som veit ka me går igjennom ha meninger på ka som er best for meg.

me har gått igjennom prøverør nå 5 ganger uten at me er blitt gravide, og nå skal me over til privat. me vil ikke gi oss enda, og eg merker det at eg har mer og gi enda før eg vil gi meg.

Men andre mener det at eg må snart slutte, for det er mange ganger me har gått gjennom dette her,

For me må ikke slite oss ut, for det er jo store påkjenninger dette her, jo det er det, men så lenge eg klare flere ganger, hvorfor må da folk reagere slik, og det er jo selvsakt de som har barn selv som sier dette her, de som ikke har gått gjennom prøverør...

de kan ikke forstå kos det er og ikke bli gravide. eg og mannen min har snakket om dette her, kos mange ganger til me skal gå gjennom dette her, og så lenge me klare det både psykisk og økonomisk så er det det som er det viktigste av alt mener eg.

er det flere som har opplevd det....

Fortsetter under...

hei

desverre er det ingen andre enn ufrivillig barnløse som virkelig vet hvordan det føles... aa inderlig ønske seg barn og ikke faa... andre tar det for gitt, de kan gi sympati, men ikke empati!

synes du skal gjøre det som føles rett for deg, for da er det sikkert rett!

kjenner noen som klarte det paa 7.forsøk, og de ble fraraadet fra alle rundt seg aa fortsette... de har naa en nydelig jente paa litt over et aar....

saa kjenner jeg noen andre som sa vi stopper paa 3 forsøk... de er naa foreldre til en gutt fra søramerika... :)

saa den ene eller den andre veien faar man det som man vil... helt uten andres meninger og tanker!! stol paa at det du gjør er rett for deg!!!

Hei!

Skjønner deg veldig godt, for jeg har fått samme reaksjoner fra de rundte meg. Nå er jeg singel og har vært i Danmark totalt 12 ganger, de 3 siste har vært ivf. Skal snart nedover igjen. Dette har kostet enormt med penger og går også utover psyken. Etter de siste turene har flere spurt- hvor lenge skal du holde på? Og jeg kjenner at jeg blir skikkelig sint inni meg når de spør om det, for det går ikke an å svare på et slikt spørsmål. Jeg svarer at det vet jeg ikke. Det blir ikke før jeg vet jeg har gjort det jeg kan for å få dette sterkt etterlengtede barnet. Tror ikke man vet at man skal gi seg før dagen plutselig er der, når man plutselig finner ut at nå er det nok. Jeg er ikke der enda. Ble gravid på forrige forsøk, men mistet etter 9 uker. Vet nå at jeg kan bli gravid, og da gir det et håp om at jeg til slutt får lønn for strevet.

Stå på!! Ønsker deg masse lykke til videre:-)

Hei frøya:)

Da vi holdt de fleste forsøk hemmelig for absolutt alt og alle rundt oss, så opplevde jeg heldigvis ikke det du gjør.

Men, jeg vil med dette ønske deg all verdens lykke til videre på ferden og mot målet som jeg så inderlig håper du vil få oppleve.

Jeg har selv gått gjennom totalt 14 forsøk, derav 12IVF og 2 fryseforsøk. Måtte 5 forsøk til for å få førstemann og 9 forsøk for å få andremann, som forøvrig kommer til denne veden om en liten uke :-)))

Og jeg skal love deg at jeg hadde mer å gi. klinikken var nesten litt skremt over mitt pågangsmot da jeg var så optimistisk og positiv hele tiden. Jeg kjente det ikke en plass i kroppen at jeg ville gi med. Selv ikke etter 9 søskenforsøk, så vet jeg ikke når eller om jeg hadde gitt meg. Jeg følte meg som en evig Duracell-kanin ;-)

Vit at jeg heier på deg og krysser alt jeg har for deg og din kjære.

Sender ALT babystøve og pågangsmot jeg måtte ha til gode ************

*************************************************************************** :)

LYKKE TIL :-)))

takk for at dere har delt deres meninger, og det er godt og høre at det ikke er bare meg det skjer med...

men det er kjempe og høre at dere er blitt gravide, og at dere ikke gir opp. me kommer heller ikke til og gi opp enda, snakket med mannen min nettopp om dette her, og han sa og det at det er opp til oss det kos lenge me skal holde på med dette her, det er opp til oss.... og så lenge eg har psyke til det, så skal eg forsøke, kan ikke gi opp enda, for legene sier det at det er ikke noen grunn til at me ikke skal bli gravide, så me krysser fingrene nå :-) skal snakke med klinikken imorgen og høre med dem når me skal starte nå, går på p-piller nå for og stabilisere eggene mine... så me får se ka de sier nå :-) både gleder og gruer meg til og begynne igjen med alt med medisiner..

men eg håper alt går bra med dere og :-) krysser fingrene til deg som skal til danmark :-) krysser fingrene for deg :-) stå på :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...