Gå til innhold

Dere som er rundt 14-15 uker på vei

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi er nøyaktig like langt på vei, ViVenter*gravid* :)

Jeg syns det er skikkelig gøy at livmora har kommet såpass langt opp, gleder meg til å kjenne mer liv!

I gar var første dagen jeg var HELT helt sikker på at jeg kjente babyen, det var en blanding mellom leamus og vibrering, mange ganger i løpet av dagen. Herlig!!

Annonse

Siden vi allerede har samlet uke 14 og 15 her inne, må jeg spørre dere om dere går hyppig på do?

Jeg føler ikke at jeg har sånn utpreget svangerskapstendenser i dette svangerskapet...er sjeldnere på do nå enn med førstemann???

Je går ikke oftere på do enn vanlig.

Har jo lest at mange gjör det, men har ikke merket noe til det.

Har vel ikke så mange symptomer egentlig, bortsett fra at jeg er dödstrött hele tiden og litt kvalme fra og til (men ingen oppkast).

Jo så har jeg jo lyst på spesifikke ting hele tiden! :)

Avhengig av en finsk fruktyoghurt med vanlije som de selger her.

Og i går kjöpte jeg is for förste gang på lenge, og tror jeg har blitt hekta på det og... hehe! Sitron og lakris-is anbefales! Nam nam :)

Så bra å høre at det er flere! Føler meg så lite gravid denne gangen, har liksom bare ømme pupper, litt hodepine i ny og ne og ikke noe særlig kvalm...alt bare forsvant før uke 9.

Jeg orker stort sett ikke fet mat....har bare lyst på salat egentlig.

Har du vært hos jordmor?

Jeg fikk beskjed fra legen min at det var ikke vanlig å dra til jordmor før etter den ordinære UL....??? Med førstemann synes det var mye oftere.

1 mnd igjen til UL da, det går jo fort...

Jeg er 14+0 i dag og syns det er litt vanskelig å kjenne livmoren. Men tror den er 3-4 cm fra navelen. men vi er jo forskjellige om hvor langt opp navelen er og liknende..

Jeg har ei fra før, og kjenner meg godt igjen i det at jeg ikke kjenner meg like gravid denne gangen. Bortsett fra at jeg har vært en del dårlig. Men tror liksom det er på grunn av at jeg ikke har like mye tid til å tenke på det som første gangen..

Men hvor tidlig kjente dere liv.

Jeg er så usikker på om det er det jeg har kjent eller om det er bare romling.

men det er jo fortsatt ganske tidlig.

Åå jeg gleder meg veldig til å kjenne masse liv <3

Jepp, sitron og lakrisis er slettes ikke dumt! ;)

Jeg bor i Sverige og her får man kjöpt det nesten hvor som helst tror jeg.

Merket jeg har i frysern er SIA glass.

Jeg var hos barnmorskan (jordmor) i uke 6-7 for innskrivning.

Fikk da beskjed om at neste gang ikke var för i uke 24 mener jeg å huske. Men på grunn av litt andre greier har jeg värt hos henne en gang för jul og skal igjen i morgen. Fikk også en gratis tidlig ul i uke 13, på grunn av at jeg begynte på medisiner igjen og jeg var ganske bekymret for det. Får antagelig en til ul i uke 24. Sier jo ikke nei takk til det :)

Föler meg ikke så gravid som sist nei. Ikke så vidt jeg husker iallefall.

Men jeg er utrolig trött og tiltakslös om dagen. Slitsomt...

jeg er gravid i uke 14 no, livmor var kommet ca 2cm over bekken i uke 9, no er den ca 10 cm over. :) lege synes den kom tidlig opp, men jeg vet ikke, dette er 3 graviditet, di to første var jeg kjempe stor fra dag en egentli, la på meg med en gang og. i dette har jeg ikke lagt på meg noe å alt vokser slik de skal.:)

ser de er flere som skriver at di ikke føler seg så gravid, det gjør ikke jeg heller, er kvalm å uvell av og til men på langt nær som med mine to jenter, trøtt å sliten blir jeg fort da, men de er vel normalt. :)

pga medisiner var jeg flere ganger på ul di to første graviditetene, men denne gangen måtte jeg pent vente til jeg var i den uken di mente jeg skulle komme. litt rart siden jeg går på medisin som kan skade fosteret, jeg har nå trappet såpass ned at det er en minimal dose jeg står på. er ofte til lege på kontroll da..

Annonse

Jeg er 15 uker idag, og må ofte på do på dagtid. Med en gang jeg reiser meg opp, kjennes det ut som om blæra er sprengt, men det kommer bare noen beskjedne dråper når jeg går på do. Har ikke hatt problemer med å måtte på do på natten, men de siste dagene har jeg våknet i 04-tiden av at jeg må tisse. Håper ikke det blir hyppigere enn det.

Når det gjelder livmoren, kan jeg ikke kjenne den. Vet liksom ikke helt hvor jeg skal lete, og hvordan det skal kjennes ut, så jeg har liksom ikke skjønt det der enda. Får høre med legen min.

Apropos lege; jeg bestilte meg privat UL rett før jul, for å gå julen i møte og vite at alt var ok, og også kunne fortelle venner og familie den gode nyheten. Min første ordinære kontroll hos lege har jeg imorgen. Det blir spennende. Regner meg at jeg kommer til å gå annenhver gang til lege/jordmor, og håper fastlegen min har en oversikt over jordmødre i kommunen.

Noe bevegelse har jeg heller ikke kjent enda. Bobler litt innimellom, men jeg er ikke helt overbevist om at dette har med babyen å gjøre. Magen min er jo litt sånn boblete hele tiden. Gleder meg til jeg kan kjenne noe, og at det da ikke er tvil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...