*Rutletutt* Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 Er jo bare mulig på dagtid, men må jeg da avspasere eller har jeg krav på fri med lønn? Jobber i staten.
elskerlivet Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 jeg jobber også i staten, vi får ikke fri m. lønn til slikt, heller ikke til planleggingsdager og slikt.. men ofte tilbyr jo barnehagen/skolen timer både tidlig og sent også da, jeg har stort sett fått samtale 15.30 og da kan jeg avspasere litt, du har nok krav på fri, men ikke med lønn, men siden du jobber i stat har du sikkert fleksitid.
Ingen_nick_ledig Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 Når jeg jobbet i staten, fikk jeg velferdspermisjon med lønn for å gå på konferansetime på skolen, foreldresamtale i barnehagen, kontroller på helsestasjonen, planleggingsdager ++++.
*Rutletutt* Skrevet 9. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2011 Ok, takk for svar - får rett og slett høre med jobben;-) Saken er at selv om jeg setter oss opp på siste mulige samtale fra 15.30, så er reiseveien såpass lang at jeg uansett må gå tidligere fra jobb enn vanlig for å rekke det - surt å måtte miste timer når man må ta disse tingene på dagtid - men sånn er det vel for mange;-/
FruTB Skrevet 9. januar 2011 #5 Skrevet 9. januar 2011 Det tviler jeg på ... Jeg ville heller spurt om å få timen litt senere. Hos oss (barneskole) så er vi plikta til å tilby samtaler både på dagtid og kveldstid.
*Rutletutt* Skrevet 9. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 9. januar 2011 Ja, jeg kan selvsagt høre med lærenen.
lille sprelle Skrevet 9. januar 2011 #7 Skrevet 9. januar 2011 har ikke sjekket, men ville tatt det som en selvfølge at det er noe jeg gjør på fritiden! (jobber kommunalt).
Tante Gustava Skrevet 9. januar 2011 #8 Skrevet 9. januar 2011 Jeg tar alltid avspassering til slikt. Har faktisk ikke falt meg inn at jeg skulle ha krav på fri med lønn til det
jomfru77 Skrevet 9. januar 2011 #9 Skrevet 9. januar 2011 Er selv lærer, vi har fast arbeidstid og må ta samtalene innen den tiden. Hos oss er dette ikke noe problem foreldrene komme rbåde klokken 8 om morgenen og klokka 13. Er noen som har så "viktige" jobber at de selvsagt aldri kan møte om det ikke er etter 17 om ettermiddagen, men da får det heller være. Har fått tilbudet, og da har jeg gjort jobben min. Vi tilbyr aldri mer enn to tidspunkt til hver elev. Jeg må selv avspasere for å få fri til mine egne barns samtaler.
*Rutletutt* Skrevet 9. januar 2011 Forfatter #10 Skrevet 9. januar 2011 Er ikke et stort problem her heller, og har vært på et møte som jeg avspaserte for å være på - tenkte bare å høre om dette faktisk var noe jeg kunne søke om velferdspermisjon for eller ikke, for den tanken slo meg ikke sist gang;-) Skal alltids få det til, og avspaserer selvsagt de timene for å få det med meg. Husker i "gode gamle" dager da slike møter ble lagt til kveldene (for meg da jeg gikk på skolen);-)
*Rutletutt* Skrevet 10. januar 2011 Forfatter #11 Skrevet 10. januar 2011 Hørte med jobben, og jeg får faktisk fri m/ lønn når foreldresamtaler legges i arbeidstiden:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå