Arie Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 Snuppa mi er 5 mnd snart og vi fullammer. Men jeg har begynt å tenke på hvor lenge hun er fornøyd med det. Jeg ønsker jo å amme så lenge som mulig. Mitt mål er ihvertfall frem til hun er 6mnd. Men kanskje lenger også. Hvor lenge fullammet dere?
bitthen Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 Fullammet til ca 5 mnd. Da orket jeg ikke lenger amme han annenhver time på natten, så da begynte vi med grøt (han hadde jo fått smakt litt mat før 5 mnd. da.) Etter vi begynte med grøt sover han fra 18 - 23/24, våkner og får pupp + mme. Så sover han til 06-08 før han får pupp igjen. Jeg har fått et nytt liv, hehe. Men mini vil ikke lenger ha noe særlig pupp på dagen, og jeg begynner miste melka. Synes det er litt trist da
stearin Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 Skulle også fullamme til 6 mnd, men fant fort ut at jeg ikke kunne planlegge det før barnet ble født.. hehe.. Jeg pumpet de 8 første ukene av livet til jenta mi, hver eneste tredje time om natten også. Begynte å miste melka mot slutten av ukene, men da begynte også jenta mi å ta pupp selv, så da pumpet jeg ikke mer. Fullammet til jenta mi var 3 mnd, da måtte jeg gi tillegg på kvelden. Ved 5 mnd nektet hun plent å ta pupp, hun skrek bare puppen nærmet seg, så da var det over til kun flaske. Introduserte fast føde når hun var 6 mnd.
bitthen Skrevet 9. januar 2011 #4 Skrevet 9. januar 2011 Ps: Det anbefales ikke å amme lenger enn 6 mnd, pga babyen trenger vitaminer og mineraler som feks jern i kosten.
Reflexia Skrevet 9. januar 2011 #5 Skrevet 9. januar 2011 fullammer fortsatt..hver 2. time døgnet rundt....klarer ikke fast føde enda...snart 8 mnd...bare å smøre seg med tålmodighet=)
Askepott 3 barnsmor Skrevet 9. januar 2011 #6 Skrevet 9. januar 2011 Jeg fullammet til nesten 6mnd og ammer fortsatt og nå er hun 8.5mnd,skal amme til 1 år iallefall.
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 9. januar 2011 #7 Skrevet 9. januar 2011 5,5 mnd. Ga han få og små tilfeldige smaksprøver av diverse før dette, men velger å si at jeg fullammet for det. Jeg hadde som mål å fullamme i 6mnd, men må innrømme at jeg syns ammingen ble slitsom mot slutten. Nå som han har fått fast føde, så har det blitt en helt annen rutine på ting og jeg håper han er villig til å ta pupp til han er 12 mnd. Det er iallfall mitt mål! :-)
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 10. januar 2011 #8 Skrevet 10. januar 2011 Fullammet til hun var 5 mnd, og startet med rolig introduksjon av fast føde. Dette var i samråd med hs pga dårlig vektoppgang og mange våkennetter. Jeg hadde (som mange andre) planlagt å fullamme til hun ble 6 mnd, og ihvertfall amme til hun var minst 12 mnd. Men har funnet ut at slikt kan man ikke planlegge på forhånd;) Her i huset var det full puppe-nekt når hun var omkring 8 mnd, så den planen gikk jo rett i vasken... hehe!
Novadona Skrevet 10. januar 2011 #9 Skrevet 10. januar 2011 Fullammet kun til Amund var 2 mnd. Da startet han skrike ved den ene puppen, for kort tid etter skrike ved begge puppene etter mating, han fikk da tillegg. Jeg klarer å holde melken min, nå, så ammer han vær tredje time og pumper ca hver time på dagen om jeg er hjemme. Litt styr, men han lyst å ha morsmelk så lenge som mulig... Han er 2 mnd og 20 dager nå.
Ronja&Odin Skrevet 10. januar 2011 #10 Skrevet 10. januar 2011 mini begynte med grøt da han var 5,5 mnd.. frem til nå har han fått to måltid grøt og et frukt glass pluss pupp når han måtte ønske det men siden permisjonen min er over 21 januar, må vi få slutt på nattevåk og puppeavhengignghetn hans.. så nå er han 7 mnd og er på dag nr 2 uten pupp... litt trist siden han er sååå glad i puppen.. hun eldste syns det var helt greit og slutte med pupp når hun var 7 mnd, men han her er en puppaholiker og veldig avhengig av meg og puppekosen stakkars gutten min.. men har gått greit likevel da.. )
Daydreamer 81 Skrevet 10. januar 2011 #11 Skrevet 10. januar 2011 Fullammet til babyen var ca 5-6 mnd, og begynte med smaksprøver fra 4mnd alderen. (vær obs på at når smaksprøvene kommer, kan dette være mer spennende enn puppen- hadde en liten ammekamp oppi det hele) :-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå