juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 Jeg har aldri brukt tøymykner før, pga miljøet og har ikke helt sett behovet. Men nå kommer det jo snart en liten en og vil jo ikke hun skal ha stive klær, men jeg har veldig sensitiv hud og vil ikke utsette henne for parfyme og andre sterke stoffer... Hva bruker dere? Hva anbefaler dere?
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 Bruker (nesten) bare vaskemidler/tøymykner fra neutral til alle i huset, men bruker tøymykner med litt god lukt til oss voksne i ny og ne. Da er det vel comfort (?), men som sagt det er kun til oss voksne. Er ofte tilbud i sverige på neutral, kjøper da 4 store bokser for 100 svenske kr. BILLIG! Tror det er samme dealen på tøymykner. Er vel på Maximat på Nordby vi har vært for det meste.
♥Mammsen&3prinsesser♥ Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 Vet du jeg bruker comfort sommerfrisk jeg å har gjort det mer eller mindre hele tiden med begge ungene mine å kommer til å fortsette med nummer tre om ikke tredje får noen form for reaksjoner på det... Ellers så holder jeg meg til Blenda som vaskepulver.
minhj Skrevet 9. januar 2011 #4 Skrevet 9. januar 2011 Jeg bruker ikke tøymyktner. Går fin-fint uten, også når en har liten baby;)
Lemonia Skrevet 9. januar 2011 #5 Skrevet 9. januar 2011 Bruker Blenda Sensitive. Merker at tøyet blir stivere uten tøymykner, men jeg vil ikke ha den ekle parfymelukten som de aller fleste andre tøymyknere har (selv Comfort Sensitive har parfyme, og burde ikke få kalle seg det). De fleste tøymyknere lukter veldig sterkt, tror ikke folk merker det selv, men når vi er på besøk eller har besøk fra andre går ungene deres rundt og stinker tøymykner. Det lukter rett og slett lang vei.
AS3* Skrevet 9. januar 2011 #6 Skrevet 9. januar 2011 Små babyer skal visst ikke ha tøymykner i klærne sine pga allergi, selv neutral, comfort sensitive osv kan visst inneholde ugunstige stoffer. Helsesøster tipset oss om å bruke en spiseskje eddik i beholderen for tøymykner. Har ikke testa det, jeg kjører bare uten tøymykner - og det fungerer fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå