Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det duket for en ny liste, i og med at ingen andre har startet den enda. Jeg var med på forrige3 januarliste også, som tydeligvis ikke endte positivt. Nå satser jeg på å få en liten huleboer i magen denne gangen:)

Skriv opp hvilken dag dere skal teste:

18 januar

Januarjenta - 8 ins (+ 1 ivf)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er med denne mnd også. :-)

16 januar

To barn og hest - 2 ins

18 januar

Skrevet

Jeg er også med jeg også. Testet neg i nov .satt inn 2 frys ed 11 januar 2011

Skrevet

Hei!

Jeg har egentlig ikke noe å føre opp på lista enda, men ville bare gi en liten "oppdatering", for de som lurer. :-)

... og hvis noen har noen lure innspill, er de hjertelig velkomne, for jeg er bittelitt forvirret nå! :-)

Jeg hadde jo testdag idag, og testen i dag tidlig var negativ, men jeg burde ha fått tr igår, og i hvert fall idag, etter når el var, og hvor lang lutealfasen har vært tidligere.

Jeg har regnet på det flere ganger, og får det ikke til å stemme.

Så i ettermiddag sjekket jeg g-tersten fra idag tidlig. (Jeg kaster de alltid etter 3-4 min hvis de ikke er pos da.) Og der var det en skyggestrek. Den må jo ha kommet etter at jeg kastet den.

Det er fortsatt ikke tegn til tr, så jeg har tatt en test til nå nettopp (bruker strimler), og da kommer skyggestreken etter maks 3 min.

I mine forrige graviditeter testet jeg ikke før jeg var 3-4 uker på vei.

Kan det være at kroppen min produserer hcg veldig treigt? Kan jeg være gravid?

Ojoj, dette er fryktelig spennende.

Skrevet

Ikke at jeg har erfaring med dette selv, men det jeg har lest meg til er hvertfall følgende;

- når testen er mer enn 5 minutter "gammel" kan du ikke stole mer på det den viser. Så den du tok på morgenen og leste av igjen på ettermiddagen gjelds ikke :)

- angående svake, svake streker så sies det at det kan være at konsentrasjonen av hcg er tilstede, men er lav.... det kan ha noe med at du tok testen på ettermiddagen eller at hcg nivået ditt tar litt mer tid på å bygge seg opp. Morgenurin er den med høyest konsentrasjon så håper du tar en i morgentidlig også. :) Når det er sagt så syntes jeg selv at jeg kunne se en skyggestrek en gang i høst, men den gang ei...Var nok bare at jeg håpet veldig, veldig. Ikke for å ødelegge gleden din altså!

Synes dette høres lovende ut jeg, kan hende du slipper flere turer til Køben. Lykke til! Jeg følger spent med de nærmeste dagene.

Skrevet

Hei!

Svak strek nå på morgenen også.

Og ingen tr.

Så da er det bare å vente... :-)

Det var en dame på Bli gravid som sa at mange ikke testet positivt før 2-5 dager etter ikm. Jeg har aldri testet så tidlig før (testet da jeg var 3-4 uker på vei).

Det jeg vet er at jeg blir veldig kvalm, sånn ligge-på-sofaen-og-småspise-knekkebrød-hele-dagen-kvalm. Og nå er det ikke antydning til kvalme, så kanskje kroppen min bruker litt tid på å komme i gang med hormonene? For det er vel hormonene som gir kvalme?

Jaja, her er det visst bare å smøre seg med tålmodighet. :-)

Og nå som moren min ser ut til å ha akseptert at det skulle bli en tur til ned til Køben. :-)

Skrevet

To barn og hest: Gratulerer så mye:) Jeg vil nok tro at du er gravid gitt, siden mensen fortsatt ikke har dukket opp:)

Jeg selv har ikke testedag før på onsdag egentlig (var til ins ons 5/1). Nå nettopp så jeg at jeg såvidt har begynt å spotte...så da er nok løpet kjørt. Vanligvis begynner jeg å spotte enda tidligere... men. Og det som er annerledes denne gangen er at puppene ikke er så ømme, vanligvis før mensen pleier de å bli superømme 5-7 dager før mensen - og da mener jeg så vondt ømme at ingen kan ta på de ømme- det er de IKKE nå. Og denne gangen har jeg hatt noen sinnsyke stikkinger de siste 3-4 dagene på begge sidene. Men da var det ikke tegn allikevel:( Alt håpet er jo ikke ute før mensen dukker opp, men har ikke helt trua gitt!!!

Skrevet

Hei og takk for gratulasjoner!

Jeg tror ikke på det enda selv, testene er jo så svake, og har liksom hele tiden følelsen av at neste gang jeg går på do, da kommer mensen. :-)

Men hvis det viser seg at jeg er gravid, så kan jeg glede deg med at jeg har hatt vondt nederst i magen mot venstre side siden onsdag.

Har jo tenkt at det er muskler som har blitt brukt litt mere, men det har ikke gitt seg foreløpig. :-)

Tvi-tvi! :-)

Skrevet

Iiiih, så spennende To barn og hest!

Jeg har aldri fått annet enn utvilsomt (!) negative tester, så jeg vil jo tro svakt er like positivt som sterke - og hvertfall det motsatte av negativ :D

Lykke til! :)

Skrevet

Dette er spennende - lykke til alle sammen! Håper virkelig at det svake testresultatet ditt er positivt, To barn og hest.

Synes det er moro å følge med på dere som er i "vente/teste-fasen", og håper dere lykkes alle sammen. Jeg skjønner at det ikke er like lett alltid, men positive tester gir håp til at også jeg vil lykkes en dag.

Har ikke kastet meg på flyet enda, selv om jeg kunne gjort det på fredag. Valgte å vente en måned for å teste litt EL og bli litt kjent med hvordan testen fungerer og kjenne litt på hvordan kroppen reagerer på en EL (har ikke vært så opptatt av det tidligere). Jeg testet kun morgener og fredag fikk jeg smilefjes (Clear Blue digital). Til dere erfarne: hadde det vært en idè å teste på kvelden også? Kunne jo hende jeg hadde fått smilefjes torsdag kveld. Kjente på en svak menstruasjonsmerte på høyre side lørdag kveld. Kan dette ha vært eggløsningen?

Hilsen "uerfaren i gamet".

Skrevet

Endelig kan jeg sette meg på lista igjen, etter å ha vært borte siden jeg spontanaborterte i august... Håper på bedre lykke denne gangen!

16 januar

To barn og hest - 2 ins

18 januar

22. januar

Klar som et egg - 3. IVF (+ 3 ins og 1 MA)

Skrevet

Får prøve igjen da siden jeg ser at det andre innlegget ikke kom inn her!

Så godt å se deg på lista her igjen, Klar som et egg:-) Snart testdag også! Følger spent med og krysser alt for deg:-)

Klem:-)

Skrevet

Hei Mummrik,

Jeg har hatt alle mine inseminasjoner hos Stork og de sier du skal ta EL-test både morgen og kveld, så jeg har alltid gjort det. Mener å ha hørt at CFC mener at en gang om dagen holder. Lurt å ta en test-syklus før det plutselig er avreisedag - litt stress med denne testingen men det blir jo en vane hvis man trenger flere forsøk.

lykke til alle dere på lista!

Skrevet

Hittil har jeg kun vært hos Stork som anbefaler å teste morgen og kveld. Jeg har ved flere anledninger målt el på kvelden og slipper da peset med å få fatt i flybillett på morgenen, men kan ordne det i ro og mak på kvelden.

Den svake murringen du kjente kan meget godt ha vært eggløsningen. Noen kvinner kjenner eggløsningen i varierende grad, andre kjenner ingenting.

Skrevet

Et lite tips til dere som er litt nye i dette;

Jeg ble etterhvert litt nysgjerrig på når jeg egentlig hadde blitt inseminert i forhold til målt eggløsning. Rett og slett fordi ingenting skjedde og jeg tenkte det kunne være greit å endre på inseminasjonstidspunktet. Men da manglet jeg oversikt over når EL ble målt og når inseminasjonen ble gjort.

Skrevet

Tusen takk for informative svar, tingeling71 og pippi9.

Da er det er nok lurt å teste både morgen og kveld. Ser for meg at om jeg hadde fått positiv test torsdag kveld, så hadde jeg kanskje ikke hatt det så travelt med å reise nedover med en gang??! La oss si at testen er positiv på en kveld - når er det lurt å tenke på å reise ned med tanke på at sædcellene lever i ca ett døgn? Morgenen to dager etter, eller blir det for sent?

Ellers er jeg svært spent på hvordan det går med dere testere som skal/skulle teste 18. og 20. januar....Jeg krysser fingre...

Skrevet

16. og 18. januar mente jeg...bommet litt...

Skrevet

16 januar

To barn og hest - 2 ins

18 januar

Januarjenta - 8 ins (+ 1 ivf) NEGATIV

22. januar

Da gikk det ikke denne gangen heller, kjører på med nytt forsøk med en gang:)

Skrevet

Uff og uff, dette var svært trist å høre, men godt at du holder motet oppe og ikke gir deg. Masse lykke til ved neste forsøk!

Skrevet

16 januar

To barn og hest - 2 ins Positiv, tror jeg da... :-)

18 januar

Januarjenta - 8 ins (+ 1 ivf) NEGATIV

22. januar

25 januar

m240 (Satte opp deg også m240. Så at du hadde skrevet deg inn lenger oppe. :-) )

Etter ørten litt positive tester, en tur til gynekolog som ikke ville si noe som helst fra eller til, og div teloeforner til CFC og endeligen en CB test som viste positiv (svak strek) i dag tidlig, så tør jeg begynne å tro at jeg faktisk har klart å bli gravid!

Men, jeg har hatt til dels gangske kraftig smerter i magen i over en uke nå, og bekymringen er om jeg kan være gravid utenfor livmoren. Derfor turen til gynekolog igår, på streng oppfordring fra Lindenberg på CFC.

Hun fant ingen væskeansamling, ingen tegn til irritasjon i bukhulen, og en 9 mm stor rund "ting"/pose i livmoren. Egget hadde gått på venstre side, og det er der smertene startet. Men ingen smerter når hun undersøkte meg, heldigvis.

Hennes konklusjon; jeg tror ikke du er gravid.

Hvorfor har jeg ikke mensen da? Vet ikke, det er mye man ikke vet.

Men har ikke hver kvinne en fast lengde på lutealfasen? Det er riktig.

Men, hvis jeg ikke er gravid, hvorfor har jeg ikke mensen da? Vet ikke.

Osv...

??????

Det fine nå er at moren min er på banen, hun er lege og kan jo litt kroppen da... :-)

Hun tror at gynekologen ikke ville love noe hun ikke kunne holde. Moren min forklarte meg at når legen sjekker om noen er gravid ved gu ser de etter en eller annen type forandring i slimhinnene. Jeg er ikke langt på vei, og derfor kan det være at de forandringene ikke har kommet på meg enda.

Det ble også tatt blodprøver, og de kommer på mandag, de skulle ringe.

Klarer ikke å slippe jubelen løs enda. Jeg må nok ha en test med et klart og tydelig kryss først, og en ul hvor de faktisk kan bekrefte at jeg er gravid i livmoren og ikke noe annet ugunstig sted.

Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet og prøve å få ferdig de siste små tingene på det andre soverommet. Sånn i tilfelle jeg trenger det etterhvert.. :-)

Lykke, lykke til dere andre!! :-)

Skrevet

Håpefull 38: Ja, det er godt å være igang igjen, det er 7 mnd siden jeg satte inn sist nå!

Om ikke det skulle gå denne gangen har cfc fryseren full;)

Når er det din tur igjen? Du skulle igang med ny forberedelse til egguttak igjen, ikke sant? Når skal du igang?

Skrevet

Åhh, så spennende dette blir! Lykke til!

Var det sånn at du ble inseminert ganske sent etter positiv EL-test? Prøver å finne ut når det kan være gunstig å reise ned etter positiv EL-test ;o)

Skrevet

Jeg ble også insem. hos Stork, og testet både morgen og kveld. Ble inseminert 26 timer etter første positive test, full klaff, skal ha ei lita jente i midten av juni :-)

Skrevet

Sist jeg var hos CFC for inseminasjon testet jeg positivt på første el-test onsdag kveld 20.30. Siden CFC bare tar utgangspunkt i at man bruker morgenurin til testing fikk jeg ikke time for inseminasjon før fredag klokka 11.10. Da jeg ble scannet på forhånd kunne man se en stor follikkel og legen sa eggløsningen ville skje i løpet av de neste par timene og at timingen derfor var perfekt. Over over 38 timer etter første positive test, og 8 timer etter testene igjen ble negative hadde altså egget enda ikke løsnet. Om jeg hadde fått time dagen etter hadde sædcellene vært nødt til å vente i et døgn og vel så det kanskje.

Men dette er nok individuelt fra kvinne til kvinne og fra syklus til syklus... Hadde det bare vært en fasit å oppdrive! :)

Masse lykke til!

Skrevet

Klar som et egg: Jeg er på dag 9 i syklusen, og var til scanning i går. Folliklene har vokst sakte men er ganske jevnstore, så det er bra. Hadde ikke så mange så jeg ble noe skuffet. 1 på 9mm og 2 på 11mm på venstre(pluss et par små det antagelig ikke blir noe av) og 1 på 8mm på høyre. Skal til ny scanning på lørdag, så det blir vel uttak mandag eller tirsdag regner jeg med. Har litt panikk for at det ikke skal bli noe av disse siden jeg kun fikk ett av 5 egg befruktet sist. Det var heller ikke egg i alle folliklene. Håper den sakte modningen har gjort eggene gode. Men jeg synes også det er veldig godt å være i gang igjen. Litt trist at jeg skulle vært over 6 mnd på vei nå, og jeg kjenner at jeg nok har hatt litt for høye forhåpninger til dette forsøket. Kommer antagelig til å gå på en smell hvis det ikke blir noe. Heldig du som har fryseren full:-) Imponerende å få så mange på frys! Men de skal du ikke trenge å bruke i denne omgang;-) Skal du ta test tidligere eller klarer du å vente til testdato?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...