Gå til innhold

Symptomer begynnende bekkenløsning??????

Anbefalte innlegg

Jeg får så syke smerter innimellom i den ene rompeballen, stråler ned i beinet. Ligger jeg på ryggen i sofaen, klarer jeg nesten ikke å bytte stilling etter en stund, må ha hjelp opp, smerter i begge sider av rompa. Har jeg anstrengt meg ekstra (som igår da jeg gikk tur med hunden i dyp snø) får jeg vondt i mellom beina, under kjønnsleppene liksom...

Muskulært eller begynnende bekkenløsning, dere som har/hatt det?

Fortsetter under...

For det første - for all del ikke gå i dyp snø...du vil bare bli vondere av det!

For det andre, kom deg til fysio eller manuellterapeut, dette kan høres ut som symptomgivende/vond bekkenløsning.

De smerterne du kjenner fremme sitter i symfysen eller "skambeinet" som det også blir kalt.

Få ned aktivitetsnivået ditt drastisk og hvil deg før du får vondt! Dvs legg deg på siden i senga eller sofaen i 5 - 10 min FØR smertene kommer. SLik kan du være med på å avlaste bekkenet.

Støtter de svarene du har fått. Du har rett til gratis fysioterapi med henvisning fra legen, merk at diagnosen må være "bekkenløsning med gangvansker". Med de symptomene du beskriver, vil det bare bli verre, om du ikke får behandling, og samtidig lytter til hvilket aktivitetsnivå kroppen klarer. Jeg vil også anbefale osteopat på det varmeste! Finner du en fysioterapaut med videreutdanning som osteopat, kan du være heldig å få det gratis også! Det gjør jeg, og jeg får behandling en gang i uken. Fra å ligge strak ut med bekkenlåsning, har jeg nå ingen symptomer lenger. :)

Med muskulært mente jeg at det ikke hadde noe med bekkenet å gjøre, jeg vet også at det ikke finnes muskulær bekkenløsning, hahaha.

Men helt seriøst, dere jeg har fått svar av her, mener dere det??? Hjelp... Jeg har ikke vondt hver dag, men merker at "noe er annerledes" hver dag. I tillegg har sambo begynt å mobbe meg litt (bare godmodig altså!) med gåsa, hehe. Gangen min har forandret seg...

Dette er mitt 3 sv.skap og jeg var frisk som en fisk i de to første. Men får ringe legen min i morgen da, nesten flaut. Dette sv.skapet har inneholdt mange telefoner til lege pga diverse plager - dette sv.skapet inneholder liksom alt...!! Æsj...

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...