Gå til innhold

Du som drikker kaffe og ammer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvor mye kaffe drikker du om dagen?

Jeg prøver å holde meg til de 2 koppene man anbefaler (for de som drikker kaffe). Men innimellom sklir det ut, med både 3 og 4 koppper i løpet av en dag :/ Er ganske sikker på at jeg ikke merker forskjell på jenta mi om jeg ikke drikker kaffe i det hele tatt, eller etter 4 kopper. Gjør du det? I såfall hvordan merker du det på babyen?

Er vel at de evt blir litt oppkvikka av det vel?

Takk for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Drikker 1-2 kopper om dagen, av og til fler...Prøver å ikke gjøre det rett før amming. Har ikke merket noe forskjell på babyen om jeg drikker mye eller lite kaffe...

Skrevet

Jeg er ferdig med ammingen,men drakk kaffa da jeg ammet. Som regel bare to kopper om dagen, mest for at dette er min vane ikke så mye for at det er det som blir anbefalt. Men jeg merket ingen forskjell på henne. Jeg drakk ikke kaffe rett før jeg skulle amme heller.....

Og så ble det jo gjerne et glass ell to med pepsi max på kvelden, er koffein i det oxo og brus er jo litt fyfy mtp luft i magen ol. Merket ingentig der heller.

Skrevet

Jeg drikker 3 kopper for dagen, av og til mer og. Men det er jo ikke helt fulle kopper.

Har ikke merka noe forskjell på min baby. Jeg drakk jo mye brus og kaffi under svangerskapet, og tenker att kanskje babyen er blitt vannt med mitt koffeininntak :P

Eg drikker heller ikke kaffi rett før amming. Og ikke drikker eg brus lengre, pga baby fikk mye luft i magen av det. Så er vell kaffi inntaket mitt litt større de dagene eg har lyst på cola :P

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg merker ikke noe på babyen når jeg drikker kaffe, men det virket som han fikk litt mageknip i jula når jeg drakk brus hver dag, så det kuttet jeg ut.

Skrevet

Jeg drikker ikke kaffe, men er uhelbredelig Pepsi Maxoholiker, så blir et glass om dagen ca, og noen ganger to glass også. Merker ikke noe på babyen, verken når det gjelder luft eller koffein.

Skrevet

Jeg er ekstremt glad i kaffe, og jeg drikker som regel 4 og kanskje 5 kopper hver dag. Har aldri merket noe på gutten som jeg fullammer ennå:)

Skrevet

Hei:)

Er blitt skikkelig avhengig av kaffe etter at jeg fikk barn. Drikker kaffe når jeg står opp, på formiddagen og på ettermiddagen. Ca. 4-5 kopper om dagen. Merker ingenting på lillegutt på 4 mnd som jeg fullammer!

Skrevet

Ser ut som om at kaffe (eller koffein) ikke trenger å påvirke babyen som ammes noe særlig :) Bra!! Merker at jeg er blitt skikkelig kaffekjerring... He he. Takk for mange svar :)

Skrevet

Jeg tenker ikke noe særlig på det faktisk. Drikker de koppene jeg har lyst på, og har ikke dårlig samvittighet for det. Har aldri merket noe på gutten. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...