Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 Jenta mi er 14 mnd og har i over en uke nå vært plaget av oppkast og diarè. Det som er så rart er at hun ikke har feber, almentilstanden er helt topp og hun er liksom ikke syk. Hun får i seg væske i form av vann og melk, spiser litt mindre enn vanlig, men får i seg mat..Likevel har bleiene vært helt fæle ( ser ut som indisk chicken Korma) de siste dagene, og hun har kastet opp på natten ( ikke hver natt siste uken, men mange)... Bør jeg gå til legen? Hva bør jeg gi henne/ ikke gi henne å spise/ drikke? Noen som har noen råd?
satser & vesla Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 Hei. Før jul hadde vesla på 13 mnd det samme symtomer som din, men hun hadde null matlyst innimellom (drakk vann hele tiden, ingen feber) og var slapp. Den varte tre uker. Barnehagen slet med omgangssyke og hun ble smittet flere ganger. Jeg leverte på slutten en avføringsprøve til legen bare for å være sikker og resultatet viste at det var omgangssyken. Her er noe jeg ga henne jeg droppet melk ga henne blåbærsaft (binder magen) blandet eplejucie (binder magen) og farris (rist ut kullsyren, farrisen inneholder litt salt som er bra ved diare) ga henne loff (fiber gjør diaren verre) moset banan gulerotmos med litt salt og sukker Du kan evt dra til legesenteret med avføringsprøve (får kjøpt avføringsprøveglass på apoteket) og få henne sjekket av lege for sikkerhetsskyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå