Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en datter på snart 8 mnd som holder et leven om nettene. Frem til hun var 6.5 mnd sov hun greit, hendte hun våknet men stort sett sov hun til 5-6 om morran fra 18-18.30 om kvelden. Men den siste tiden har det endret seg.. Hun sovner greit på samme tid om kvelden, får grøt til kvelds og en amme-skvett på sengekanten. Kan våkne et par ganger iløpet av kvelden, men da er det bare tutten som er ramla ut,

Men sånn etter midnatt begynner hun å våkne hver halvtime. Et par ganger kan det hjelpe med tutten, men etter hundre turer over gangen inn på rommet hennes så blir det jo til at hun ammes.. og hun som egentlig var avvent fra nattamming! Etter en ammerunde sover hun kanskje litt lengre økt, men ikke alltid.

Noen som har tips til hva vi kan endre på? Hva det evnt kan skyldes at hun ikke sovner så dypt at hun våkner hver halvtime?

Alle forslag mottas med takk fra trøtte, zombie foreldre;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenner? Mere mat på dagen? Innført noen nye matvarer i det siste som hun kan reagere på?

Har du en partner hjemme, så anbefaler jeg at partneren din tar natten noen dager, for å få henne inn på rett kjøl igjen :)

Skrevet

De to tennene nede foran er kommet, de plaget henne nok en stund, men plager de også etter at de er brutt frem? ser ikke ut til at det kommer flere tenner akkurat nå? Mannen min har tatt henne mange netter, dog uten suksess.. fra idag prøver jeg med grøt til frokost slik at hun får 3 måltider fast føde ( frokostgrøt-middag-kveldsgrøt) og ser om det hjelper.. Takk for svar;)

Skrevet

Har der faste mat og soverutiner på dagen? Sover hun nok på dagen?

Det er lov å ignorere dem litt på natten når dem tuller sånn, regner med hun vanligvis klarer å putte sutten i munnen selv- så da klarer hun det om natten og hvis hun vil! Du har kanskje merket at jo mer du går inn til henne jo mer forventer hun at du kommer. Ta å velg å gå inn noen av gangene hun våkner og ikke alle.

Anbefaler boken healthy sleep habbits,happy child- mange gode tips og råd i den

Skrevet

Oi, min datter er også 8 måneder (snart 6 mnd korrigert), og hun har fått 3 måltider en god stund nå (frokostgrøt, middag og kveldsgrøt). Introduserte grøt til henne da hun var 6 mnd (ca 2 uker før 4 mnd korrigert). Men slikt kan man jo egentlig ikke sammneligne, alle barn er forskjellige.

Hmm, eneste tipset jeg har som fungerer her i huset er å sove mye på dagen. Søvn avler søvn, og jeg merker det godt de dagene min snuppe ikke har fått nok søvn på dagen, da sover hun dårlig om natten. Vanligvis sover hun veldig godt om natten, uten å våkne (med mindre jeg bråker når jeg kryper til køys). Og rutiner da. Jeg er veldig streng på alle leggerutiner og spiserutiner. Mange har prøvd å tøye grensene med f.eks. at barnet kan våke lenger julaften osv. Men jeg gjør jo ikke barnet en tjeneste, hun har det bedre om hun får sovne når hun skal:)

Lykke til!

Skrevet

takker for mange tips, noe har vi allerede i system andre ting skal prøves.. til den som nevner søvn på dagtid, så sliter vi med den og..

hvis vi triller så våkner hun idet vogna stopper, i bilen dupper hun av 5 min.. legges hun i sengen så illskriker hun.. idag lot vi henne ligge der å skrike, hun holdt ut i 30 min ( kikka inn avogtil ) før hun sovnet.. men da sov hun til gjengjeld en time:) så det får vi gjøre daglig.

Skrevet

Skriking til hun fant søvnen selv måtte til her og. Da sov ungen både lengre og tyngre :-) var

bar to dager m litt hyl som måtte til. Nå er bare to sek ahhhh må jeg sove nååå, så litt koselyder og så stille :-)

Men igjen den boka- anbefales virkeli, ikke for man nødvendigvis skal sluke alt rått men det er tips og step by step program for foreldre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...