Gå til innhold

Når begynner dere baby shoppingen?

Anbefalte innlegg

Jeg er så ivrig på å få begynnt innkjøp av barne klær og utstyr men samboeren mener det er vell tidlig. Jeg vet det er tildig men tenker at utgiftene blir høye nok når man trenger alt av utstyret. Vi har fra før 3 barn men hadde jo selfølgelig ikke planer om flere og har kvittet oss med alt. hehe så typisk. Nå har jeg blitt gravid på p-piller og vi har selfølgelig valgt og beholde barnet. Jeg er 8+2 i dag. Når ville dere ha startet innkjøpene??? Er det bare jeg som er vell over ivrig eeller finnes det flere av oss???

Fortsetter under...

Gjest En til 2011 <3

Jeg gjør som med nr 1, etter ordinær UL starter jeg å kjøpe inn :) Har heldigvis alt fra første, men trenger selvsagt klær og slikt :)

Gleder meg kjempe masse. Har tittet på mye fint, og ja, lista for hva jeg trenger er nesten klar :P Er så koselig med disse forberedelsene :) Jeg skal vite kjønnet i tillegg, så da blir det kanskje litt extra rosa eller blått på mine handleturer :D

hehe ja det er garantert litt mer av den ene fargen på min handle liste også etter at jeg har vært på ultralyd. Jeg må faktisk innrømme at da jeg var 5 uker bestillte jeg et helseteppe fra sparkjøp. (tilbud) Klarte ikke å styre meg., Men de hadde heldigvis hvite i tilegg til rosa og lys blå. Måtte jo da ha et hvit helseteppe. hehe Har jo selfølgelig lyst til å gå bananas på butikkene når man ser alt det fine og søte barnetøyet som henger dær. Kjenner det kribbler litt ekstra samtidlig som jeg blir litt hormonforstyrret over å ikke ha kommet lengere i svangerskapet. Vil jo ha nurket i armene eller i det minste få vite om det er jente eller gutt. hehe Forundrer meg ikke om alt det fine og søte jeg har sett frem til nå ikke er i butikkene enda når jeg endelig vet hvilket kjønn vi får.

Har nok det meste fra førstemann, men kommer nok til å kjøpe litt ja. Men venter til vi har kommet over til 2trimester. Sist fikk vi i mars og nå blir det i august, så må jo ha litt andre klær i de forskjellige størelsene enn sist.

Men av store ting er bilstol det eneste vi ternger denne gangen!;)

Jeg venter første barn så trenger jo ALT! Blir litt svett av å tenke på det, så har egentlig lyst å begynne å kjøpe ting allerede for å fordele utgiftene litt utover, men så tenkte jeg at jeg skulle vente til ul, selv om det sikkert blir litt småting nå og da ;) Men fikk en ide om at jeg istedet kan spare penger på en egen "babykonto" fram til ul, så blir det litt mer fordelt uansett :) Men trenger man egentlig mye klær i størrelse 50 f.eks? Får vel google litt og se om jeg finner en liste over det en MÅ ha i begynnelsen :) Har to søstre som har fått barn før meg, så noe kan jeg kanskje bare låne av dem også. åh det blir mer virkelig når man starter innkjøpene altså, gleder meg :-D

man trenger som regel ikke mye i str 50, noen får ikke brukt str 50 engang. men det kommer jo litt an på hvor stor babyen er når den kommer ;) men jeg hadde ikke ville satset på og kjøpe så mye i str 50, ett par bodyer og ett sett kanskje... Ja, det er mye som må kjøpes inn når det er den første... Føler jeg tar livet veldig med ro egentlig, siden dette er nr 2 for meg og jeg egentlig har det meste fra før ;)

Annonse

Dette er nr 2 for meg så har egentlig alt allerede. Men fikk forrige mann i april og denne kommer i juli så trenger jo litt annerledes tøy i forskjellige størrelser. Føles veldig uvirkelig for meg enda, selv om jeg snart er 12 uker. Har faktisk "bare" 200 dager igjen til termin idag og gleder meg veldig til babyen kommer men er så lenge til enda at d virker helt uvirkelig.

Min lille gutt brukte str 50 i 2 dager så min erfaring er at en ikke trenger å kjøpe så mye tøy i de minste størrelsene. En får jo veldig mye tøy også, og babyene vokser veldig fort ut av str 50 og 56. Blir godt når de endelig kommer! :)

Jeg kjøpte 2 søte klesplagg (nøytrale) på fredag :o) Ååååå det er så morro :) Dette er min nr 4, men vi skulle jo egentlig ikke ha flere vi så vi har gitt vekk alt babyustyret. Må derfor ha alt nytt. Syntes egentlig det er helt greit. Elsker å shoppe babyting :o)

Kommer nok ikke til å kjøpe så veldig mye ennå, men ta det sånn litt ettersom jeg kommer over tilbud :)

De fleste babyer er jo rundt 50 cm når de blir født så det er ikke behov for mye av den str. Kanskje det holder med ett sett som de kan reise hjem fra sykehuset med? Ikke sikkert en kan bruke det engang. Nå har jo jeg 3 barn fra før og vet av erfaring at jeg ikke får så store barn. Derfor regner jeg ikke med at denne blir så veldig stor heller. Gleder meg til å komme igang for fullt =))

Bra det ikke bare er jeg som klør etter å få handlet da. hehe Jeg kan nesten ikke vente. Dette blir sikkert det leeeengste svangerskapet noen sinne. Jeg kjøpte lite i str.50 til mine andre 3. Jeg kjøpte noen bodyer og hjemreise sett. Fikk kjole og drakter i gave på føden. Ellers handlet jeg litt mer i 56. Kunne bruke den str. allerede uken etter fødtselen. Må vell skrive en liste jeg også. Heldigvis får jeg kjøpt utstyret til søsteren min for en billig penge så jeg slipper å tenke på bilstol, vogn, seng, vippestol osv. Kun klær, flasker, smukker osv jeg trenger. Har faktisk babysitteren etter barna enda da. hehe Slipper den utgiften også. (Ikke at jeg har brukt den så mye men greit på sommerstid når man sitter på verandaen og nurket ligger å sover på soverommet sitt.

Gå å kjøp en bamse du :) Hvorfor ikke liksom? Om en skulle være så uheldig at det går gale har man ett fint minne. Sånn tenker ihvertfall jeg da :)

Jeg skal snart begynne å strikke også :) Det gleder jeg med til. Men har jo lyst å vite om det er jente eller gutt så jeg kan strikke i rosa eller lyseblått :) Men så fant jeg ut at jeg bare strikker 2 sett hehehe. Ett blått og ett rosa, så er jeg safe thihi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...