trille3 Skrevet 8. januar 2011 #1 Skrevet 8. januar 2011 Ser at mange som venter til veke 11 før første kontroll. For min del fekk eg ikkje time før akkurat da. Har googla litt på nettet, og ser det fins helsestasjon i min bydel i Bergen. Har nokken erfaring med å gå på helsestasjon der jordmor er? Har dei ultralyd og sånt der ? Lurer på å gå på slik helsestasjon, om det er time tidligere enn til eg er 11 veker...
Babyønske �� Skrevet 8. januar 2011 #2 Skrevet 8. januar 2011 Kunne tenkt meg å gått til jordmor, men hun har ikke kapasitet, så jeg får ikke komme til. I Bergen dette også. Vanligvis går man til lege for første kontroll, og jordmor senere. Evt annenhver gang hos lege og jordmor. Ønsker du jordmor bør du være tidlig ute med å bestille time, for de har stort sett liten stillingsprosent og begrenset med timer. Tror det er ytterst sjelden at de kommunale jordmødrene har ultralydapparat, så ikke forvent det. Det finnes et privat jordmortilbud i sentrum, Kjersti Irgens. Men der må du betale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå