Gå til innhold

Har hønene vondt når de legger egg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det sammenliknes med våre fødsler?

Noen som vet?

Skrevet

Herlig spørsmål. Nei, jeg tviler sterkt på at det kan sammenlignes med våre fødsler. Tror egget er så mykt at det blir avlangt når det presses ut, og at skallet blir hardere etter å ha kommet ut i friluft.

Skrevet

Helt enig med første anonym - herlig spørsmål! :)

Skrevet

hihihihih,for en rar tanke:-) Hvor tok du den fra?

Men for å svare deg HI,nei det virker ikke som hønene har det vondt når de legger egg.

Egget plopper liksom bare ut,de klukker kanskje en ekstra gang.

Skrevet

Så nettopp svanemor og svanefar med to av sine svaneunger på tv, og kom til å tenke på om dyrene som legger egg har vondt.. Jeg sitter selv og gruer for fødsel om 3 mdr, så slo det meg at det måtte være mye verre å være høne, dersom de kjenner på denne smerten hver dag, hehe:-)

Skrevet

Tja- det kan nok ikke sammenlignes med våre fødsler. Men at det kan se ut til å være litt vondt, spesielt for unge dyr, ja det hender.

Ellers så er jo dette noe de "driver" med nesten daglig, så om de skulle oppleve det som vi gjør hadde det ikke vært mye til høne igjen....

Skrevet

De får kanskje lystgass eller epidural? Går i en rus hele tida...

Skrevet

Hehe gjorde kanskje litt vondt de første gangene :P men med tanke på hvor ofte det kommer et nytt egg så tror jeg ikke det er veldig vondt. Tror ikke det kan sammenlignes med våre fødsler, tenk for et spetakkel i hønsehuset, hihi :)

Skrevet

"så om de skulle oppleve det som vi gjør hadde det ikke vært mye til høne igjen...."

Fantastisk ordspill hahahaha

Skrevet

Hehe, ja, det var fantastisk sagt:-)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...