Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da har jeg fått satt inn 2 perfekte egg:-) De hadde scoren som hadde høyest graviditetsrate(2.1) så det er jo supert! Fikk i tillegg 1 på frys. Det var en kvinnelig lege som jeg ikke har sett der før. Litt yngre enn de andre legene. Hun fikk ikke kateteret på plass så de måtte hente Lindenberg. Han klarte det uten problemer! Så var det de 14 laaange dagene til testdato da!

Pippi9: Håper ikke cysten din skaper problemer for deg nå når du er i gang med sprøyter! Må oppføre seg:-)

Hei Håpefull38!

Så flott med høy score på eggene! Det har vel begynt flere nye folk der og da fikk du vel en av de nye legene.... Jeg har ennå ikke fått Lindenberg på uttak eller innsett, men nå driver han kanskje ikke så mye med det lengre? Er det blitt forandringer på CFC? De skulle vel utvide.

Håper eggene dine setter seg godt fast! Det blir noen laaange to uker, ja.... Jeg skal på UL nr. 2 i morgen. Får vel vite da når uttaket blir.

Kjære dere, alle sammen :)

Må bare takk alle og en hver for fantastisk tråd. Har fulgt dere lenge. Dere har gitt meg svar på ALT jeg har fundert på, å la meg si det slik, det har vært mye!

Jeg hadde mitt 1. IVF forsøk nå i januar. Uttak 10. januar gjort av Jan B. Jeg fikk heller ikke morfin, og uttaket var ikke akkurart behagelig, men etter sommeren`s exu som ble behandlet med cellegift og var ett mareritt, overlevde jeg uten problemer :) Jeg fikk ut 9 egg. 5 ble befruktet, 2 inn og 3 på frys. Rugetiden har vært lang og det vet jeg dere vet alt om!! Nå er dagen kommet og jeg er gravid! :) Klarer ikke helt å glede meg, men tar en dag av gangen. Skal til UL allerede i uke 5 bare for å se hvor egg(ene) har festet seg.....Min historie gjør at jeg er redd for ny exu. Syns selvsagt jeg kjenner de samme symptomer som jeg kjente sist....! Skal ikke være lett dette....!!

Ønsker å gi dere alle en god klem og ønske alle sammen lykke-lykke til :) Måtte 2011 bli ett fantastisk år, med mange nye herlige babyer!

Gratulerer med graviditeten, Mintur! Håper du klarer å slappe av og nyte den etterhvert. Det er nok ikke enkelt! Siden jeg mistet etter 9 uker i høst, kommer nok jeg også til å være veldig engstelig til de 12-14 første ukene har gått hvis jeg skulle bli gravid igjen. Fint du har fått en del svar på tråden her!

Hege: De har utvidet mye på CFC. Med en gang du kommer inn første dør er det blitt venterom, samt et venterom til innenfor til venstre. Det er noen kontorer og akupunkturrom videre innover. Akkurat hva de har der vet jeg ikke. De har snudd skranken, så den står på langs på venstre siden der man før kom inn døra til klinikken. Så en del nye fjes der også, så det er tydelig at de kanskje har økt kapasiteten. Lindenberg gikk nå mye i korridoren og spøkte da jeg var der, men han var også ute og hentet pasienter. Er det Vickie Budden som er kona hans? Hun tok akupunktur på meg, veldig koselig dame.

Fikk regning på assisted hatching og nedfrysning, men ikke på selve ivf-forsøket. Jeg var nå så dum at jeg spurte etter den i skranken;-)

Hei Håpefull38!

Jeg var på UL i dag. Høyre eggstokk var det cyste på 33 mm, follikel på 18 og 13 mm. Legen mente det ikke var nødvendig å måle alle og de er altså mindre. På venstre 13, 12, 9 og 7 og noen mindre. Endometriet var 17 mm. CFC mente jeg skulle sette siste dosen med Puregon og Orgalutran i dag og i kveld sette eggløsningssprøyten. Jeg synes det var litt rart når posene er så små...Men siden det var en på 18 må sprøyta settes i kveld. Hun mente at kvaliteten på 18 mm ikke ville være dårlig selv om det er en cyste der også. Jeg er bekymret for at de andre eggene blir for små til å bli modne til lørdag. Hva tror du?

Hun som tar akupunktur er kona til Svend, ja. Jeg fikk vite det av en av damene i skranken. Jeg satt og ventet på uttak da Svend kom ut på venteværelset. Akupunktøren stod også der og han flørtet og kjærtegnet henne. Det var da damen bak skranken sa til meg at dette var mann og kone. De var vel redd for at jeg skulle tro at han flørter med kolega`ne sine.... he.he....

Det blir spennende og se hvordan det ser ut der nå. Da tar jeg båten nedover i morgen. Lykke til med rugingen!

Mintur! Gratulerer så mye med graviditeten!

Annonse

Gratulerer med to ombord Håpefull38! Kanskje det blir dobbel lykke med så perfekte egg? ;-)

Gratulerer også med graviditet Mintur - håper det smitter :-)

Var til UL i dag igjen og det var ikke så mange, 4 stk 9-15 mm hvorav en av de er cysten er jeg redd. Det var også en mindre som ikke ble notert. Litt skuffende med færre enn de to tidligere forsøkene, men så har jeg jo også lavere dose med Pergotime denne gangen. Uttak blir mandag, og da har vel du innsett Hege72?

Hei Pippi9!

Ja, innsett blir mandag. Jeg tror det var kl. 1440 dama sa. Jeg er litt nervøs for at det kanskje ikke blir innsett. Eggposene har da aldri vært så små før når jeg setter eggløsningssprøyten. Tenk om de ikke er modne nok og det ikke blir befruktning....

Du er vel til uttak på morgenen? Du har nok dratt fra CFC før jeg kommer.

Lykke til i morgen Hege72! Håper det blir mange fine modne egg å ta ut og at bekymringen din er ubegrunnet - husk CFC har gjort dette maaaange ganger før :-)

Jeg har uttak kl. 9 mandag så vi ramler nok ikke borti hverandre der nede. Jeg reiser ned søndag kveld, men er ikke fremme før relativt sent. Har tenkt å spørre om ekstra hcg støtte denne gangen i tillegg til Medrol. Ser at det er standard for SFSET opplegget deres, og jeg har jo nesten tilsvarende regime. Kan jo høre i det minste.

Idag har jeg vært på ny UL, er idag på syklusdag 10. Hadde 2 follikler på 16 mm(en på hver side) og slimhinnen var på 10 mm. Så eggl.sprøyta skal tas imorgen og skal til inseminasjon på mandag kl 10. Så da blir det enda en nattbuss ned til Køben søndag kveld:) Billigst mulig, men slitsomt!

Er veldig spent denne gangen:) Har fått respet på medrol og pregnyl av gyn, som jeg har hentet ut. Så skal ta hcg støtte 2 ganger i tillegg til eggl.sprøyta. Medrolpillene er på 4 mg og fikk beskjed fra gyn om å ta en pille hver dag i en uke fra ins.dagen. Men ser jo her inne at dere tar 16 mg(dvs 4 piller) i 3 dager, deretter 8 mg og deretter 4 mg. Så da blir jeg jo litt usikker på om jeg skal følge det eller det gyn sa....noen som har noen tanker om dette?

Håper det blir mange gravide damer innen et par uker;)

Deilig å være hjemme igjen!

Hege: Ja, jeg må si meg enig med deg. Synes det var rart at de ikke ventet ihvertfall 1 dag til. Du tar jo orgalutran for å hindre eggløsning. Gyn sa en gang til meg at jeg måtte spørre CFC om de ikke skulle vente en dag ekstra for å få de som var mindre til å bli litt større. Da fikk jeg et ganske surt svar fra Lindenberg: "Hvem er gynekologen din? Jeg har bare holdt på med dette i 20 år!" Håper du får ut modne follikler slik at du får innsett. Lykke til i morgen!

Pippi: Håper alt går bra for deg også:-)

Januar-jenta: Går ut fra at man får 16mg i 3 dager for å sette immunforsvaret kraftig ned med en gang. Så skal man trappe ned på dosen de to andre dagene fordi man ikke skal slutte brått. Spør på CFC hva du skal gjøre. Lykke til!

Hei! Da er uttaket over. Damen som tok ut ville bare ta ut de tre største og ikke de som var mindre. Så lenge jeg måtte ta eggløsningssprøyten så tidlig så ble det selvfølgelig ikke mange å ta ut... Jeg er veldig bekymret. Tror ikke det blir innsett på mandag. Jeg ringer de i morgen og får vel svar da.

Annonse

Hei dere!

Nå ruger jeg på 3 egg! Ber til alle guder at ett klistrer seg fast:)

Det ble tatt ut 10 egg, 4 av dem hadde delt seg og var visst av god kvalitet. Det ble dessverre ingen på frys, men jeg satser på at det ikke er noe jeg vil ha behov for. Jeg har fått Medrol for første gang, i tillegg har jeg HCG støtte pga spottingen jeg er plaget med.

Nå har CFC også gått over til Crinone. Har noen rester av Utrogestan som jeg bruker opp først.

Er det noen av dere som har hørt at man ikke skal sykle den første tiden etter innsett? Leste inne på CFC forumet tidligere at man ikke skulle det. Jeg spurte hun som setter akupunktur som sa at det ikke var noe problem så lenge det gikk rolig for seg. Vil bare ikke gjøre noe som er negativt for resultatet. Sykler vanligvis til jobben.

Hei! Da har jeg pratet med labben og det er kun 1 egg som ble befruktet. De andre var ikke modne. Føler at hele forsøket er bortkastet. De tar ikke ut egg søndager, derfor måtte det skje i går, lørdag. De kunne ha ventet til mandag! Hvis det ikke blir innsett ringer de kl. 0900 i morgen. Håper de IKKE ringer! Det er så nervepirrende dette! Miss Taurus: lykke til med rugingen av 3 egg!

God ruging MissTaurus! Krysser fingrene :-) Du kan sikkert sykle så lenge du tar det rolig og ikke blir anpusten. Jeg har ikke tenkt å trene de første 2 ukene, og ellers forsøke og holde meg i ro ... Har fått beskjed om at frysing er fy-fy.

Hege72: ved mitt forrige IVF så ringte jeg også for å høre hvor mange egg som var befruktet dagen etter uttak. Husker ikke hvor mange men det var flere som hadde delt seg på innsett dagen enn dagen før - så hold motet oppe! Husker jeg ble veldig overrasket når jeg skulle ha innsett :-) De sjekker kun eggene om morgenen, så det kan jo hende at et eller begge de andre eggene også deler seg? Uansett krysser fingrene for at du ruger i morgen!

Januar-jenta: jeg er der sikkert en times tid i morgen, så kanskje vi treffer på hverandre i resepsjonen. Lykke til du også! Det er vår tur nå :-)

Det var godt å høre Hege72 :-) Veldig nervepirrende å vente på at telefonen IKKE skal ringe ... Lykke til med innsett!

Gode nyheter herfra også - 6 egg ut! Det gikk jo over all forventning, høyre eggstokk er virkelig en leverandør til å stole på ;-) Blødde litt siden Jan strevde litt med å få tak i en av folliklene, så fikk tampong for å stoppe blødningen. Går greit nå.

Traff ikke Januar- jenta ... Tror jeg... Hvis det ikke var du som satt i venterommet når jeg kom? Rakk ikke spørre siden jeg ble sendt rett inn.

Så bra Pippi9, 6 egg er jo en gullgruve:)

Joda, det var meg...skjønnte at det var deg fordi de ropte opp navnet ditt. Og det husker jeg fra Salong10 på facebook:)

Jeg har vært gjennom nok en vel overstått inseminasjon, hadde 2 store egg som kom til å sprekke snart - og 1 litt mindre som allikevel ikke skulle avskrives helt. Hun Marianne sa til meg at dette kunne ende i tvillinger - og da sa jeg bare at det gjorde ingenting. Hva som enn øker sjansene mine for å få et barn.

Jeg hadde en ny dame idag som jeg aldri har sett før, hyggelig. Spurte om medrol og da sa hun med en gang at det kunne jeg få. JIPPI:)

Så nå krysser jeg alt jeg har for meg og for alle dere andre her inne....la februar bli en superhappy måned:)

Så bra at det går så godt med dere nede i Køben! Har tenkt masse på dere! 6 egg Pippi, det er jo kjempebra. Jeg var jo også bekymret for å ikke få innsett, men fikk da 3 flotte egg. Skal vel være litt nervepirrende dette! Lykke til med innsett på onsdag!

Her er det lite " nytt" å melde. Cysta var blitt mye mindre enn i des, men tenker vel at jeg da ikke får startet denne syklusen heller. Venter mens hvert øyeblikk og skulle ringe CFC når den kom. Noen som har startet med cyste?? Det er ikke endometriose cyste og det er jeg iallefall glad for :-))

Lykke til med innsett Hege ....og til deg også Pippi!!

God ruging til dere andre som også har vært nedover i disse dager :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...