Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ligger et par dager foran dere andre - er nå på dag 7 i syklusen og har satt 375 ie menopur fra mandag 10/1 av. I dag satte jeg den første orgalutransprøyta - og den kjentes godt! Eller ikke så godt:/

Første ultralyd viste 4 egg - så får håpe det dukker opp flere til ultralyden på mandag:)

Enig med dere andre: nå flesker vi til å blir gravide:)

LA

Fortsetter under...

Så spennende at vi er så mange som er ganske likt i løypa! Jeg tar 150 ie gonal-f, blir spennende å se hvor mange folikler som modnes av det.. På den første scanningen på dag 2 så gyn at det var 8-12 folikler "klare" for denne eggløsningen som da kan modnes.

Jeg skal også igjen på scanning på onsdag!

Melder meg på her, jeg. Vi er et par som har forsøkt i åresvis med ICSI i Norge, og nå har gått over til donor i Danmark. Har forsøkt inseminasjon to ganger før, og var i Køben 10.januar.

Venter nå på positv test, mens synes (som alltid) at tiden sniker seg fremover ulidelig sakte...

Hyggelig å se at mange både nye og gamle prøvere er i gang. dette blir jo spennende og MÅ bety at vi kan glede oss over gode resultater om noen uker :-)

selv var jeg til kontroll i dag og er en cyste mindre og den andre så litt uklar ut på UL - så håper den forsvinner når tanta kommer! Har hatt mensmurringer i hele dag men ingen blødning foreløpig - pleier jo ikke akkurat vente på mensen til vanlig men nå. ........ Kom igjen! ;-)

Hyggelig å se at mange både nye og gamle prøvere er i gang. dette blir jo spennende og MÅ bety at vi kan glede oss over gode resultater om noen uker :-)

selv var jeg til kontroll i dag og er en cyste mindre og den andre så litt uklar ut på UL - så håper den forsvinner når tanta kommer! Har hatt mensmurringer i hele dag men ingen blødning foreløpig - pleier jo ikke akkurat vente på mensen til vanlig men nå. ........ Kom igjen! ;-)

Da forsvinner sikkert den andre også når mensen kommer. Måtte si til gynekologen at endelig kom mensen, og det er første gang jeg har jublet for det... Når man venter på den så lar den vente på seg. Når man ikke vil ha den kommer den gjerne et par dager før tida!! Skal du på scanning igjen på dag 3 nå?

Annonse

Skal på scanning på onsdag. Synes det så ut som det var 3-4 små follikler på venstre eggstokk på fredag. Hun målte den største og den var 8mm. Håper ikke det blir en som er mye større enn de andre. Og så vil jeg ha mange.... :-)

Først og fremst - lykke til alle dere som er igang nå:)

For min del så er mensen i anmarsj, så da klaffet det ikke DENNE gangen heller, så da blir det jaggu meg en jubileumstur neste gang....min 10'ende tur! Vet ikke om jeg skal le eller grine av det. Eneste som er bra er at jeg skal bruke en ny gynekolog, og kanskje han har noen bedre råd for å få meg gravid????

Gud bedre for en lang vei det er for å få drømmebarnet sitt!!!

Huff da! Nei, det var ikke noen lett vei dette!!! Er på vei nedover til helga, og det blir 13.turen. 2 bomturer av disse. Liker egentlig ikke tallet 13, men håper det snur etter denne turen;-) Håper den nye gynekologen din er litt mer medmenneskelig! Hopper du rett på nytt forsøk når mensen kommer?

Håpefull38: Siden ingen av de andre tallene har funket hittil kan det jo hende at akkurat ulykkestallet er DITT lykketall...WHO KNOWS:)

Ja, jeg kjører på med en gang, har jo hatt masse pause siden i sommer...og etter lapraskopien i desember så er sjansene størst nå rett etter operasjonen....så blir pergo og inseminasjon i neste syklus:)

Heihei :-)

Henger meg på jeg..selv om jeg kun er kommet til det punkt at jeg har alt klart til første ins-forsøk! Reiser ned til CFC i beg av februar. Er veeldig spent! Mye nytt å erfare på en slik førstereis :-)

Masse lykke til Håpefull38 og alle dere andre!!

Solskya

Hei!

Jeg skal begynne med sprøyter på torsdag!!! Jeg forventet mensen til helgen, men den ville visst komme noen dager før og i dag kom den.

Endelig nytt forsøk! Jeg har sykmeldt meg igjen og har nå gått på multivitamin, omega 3, Q10, Mariatistel ( lever-rens ), B-vitaminer, aloe-vera juice, 600 mg C-vitamin, sink, Pulstilla D30 i flere uker og nå har jeg begynt med dispril og varmeflaske. Går for samme opplegg som da jeg ble gravid!

Om to uker er det uttak.

Flere har nevnt at så lenge de har cyster må de vente til neste syklus med å begynne på forsøk, men jeg skjønner ikke dette. Jeg har hatt en stor cyste hver gang jeg er i forsøk og har o

Annonse

......også sagt dette til CFC, men jeg har da aldri fått beskjed om å avbryte. Hvorfor kan du eller dere ikke begynne på forsøket da?

Glemte å nevne opp proteiner. Jeg spiser matvarer med mye proteiner og spiser mye frukt og bær, spesielt fersk ananas. Det spiser jeg en fjerdedel av hver dag. Kaffen er byttet ut med kornkaffe. Så nå skal det bli mange og gode kvalitetsegg! Jeg har fått de fleste av tipsene fra boka til Zita West. Den anbefales!

Nå har jeg vært på scanning igjen (syklusdag 8), og hadde bare to store folikler på 18 og 20 mm, og to mindre. Det var veldig skuffende! De vil likevel ha meg ned, så jeg skal på uttak på fredag, de mente det kunne ble tre egg ut. Håååper det blir noe utav dette altså!

Håpefull38, hvordan gikk det med deg i dag??

Jeg er også på syklusdag 8, men mine follikler har vokst veldig sakte! Ble også skuffet over antallet, for jeg har aldri hatt så få follikler før. Men satser på at disse er av bedre kvalitet slik at jeg får egg ut av alle. Jeg hadde 1 på 9mm og 2 på 11mm på venstre(samt et par veldig små som det sikkert ikke blir noe av), og 1 på 8mm på høyre. Slimhinna var 8mm. Jeg skal til ny scanning på lørdag og regner med det blir uttak på mandag.

Hege: Jeg hadde en av gangene en cyste da jeg skulle til inseminasjon. De mente det var en follikel som hadde ligget igjen fra syklusen før. Gynekologen min mente dette kunne gå helt fint og sa jeg skulle vente til en av de andre folliklene ble så stor at den slapp. Ringte CFC men de ville ikke ha meg ned. De sa det ikke var bra. Måtte vente en syklus.

Jeg hadde kun tre follikler da jeg var til kontoll på mitt forsøk før jul. Fikk likevel ut 7 egg (på min ene eggstokk), så det er ingen grunn til fortvilelse. :)

Ang. cyste sa CFC at den ville forstyrre behandlingen slik at den ikke ville bli bra, så det var ingen bønn. Bare å vente en syklus. (Og krysse fingre for at den er borte om et par uker.) Men rart at de ikke er konsekvente...

Lykke til dere som snart skal ha uttak! :)

Idag fikk jeg mensen også - så imorgen er det UL og hvis alt ser bra ut så er det oppstart av Pergotime på fredag. Ny inseminasjon på meg BARE:)

Vi er jo en hel gjeng som er ganske likt nå - vi satser på at alle lykkes denne gangen;)

Hei alle prøvere!

Da er egguttak vel overstått - det ble kun 3 stk - men er det et gullegg der - så er det helt fint.

Jeg følte meg godt ivaretatt av CFC-gjengen.

Nå er det moderate mengder paracet og rolige dager i København frem til innsetting lørdag.

LA

Alle gode ting er tre Lykkeligalene og Minesmå - krysser fingrene for god befruktning og perfekt deling :-)

Var selv til ny kontroll i dag. Cysten var der fortsatt (14 mm), men gynekologen mente jeg kunne startet opp på Pergo. Ny kontroll tirsdag.... Her tar vi steg for steg. Vedrørende cyster så tror jeg det kommer an på størrelsen på den om man kan starte opp eller ikke... Tror den jeg har nå er på grensen.

Hei!

Skulle bare si at etter mye frem og tilbake er det nå helt sikkert at jeg ikke er gravid i denne omgangen.

Har hatt svake tester og magesmerter en stund, besøk hos gynekolog og ul og blodprøve, men i dag tidlig kom mensen, og testen jeg da tok var negativ.

Så da er det ny tur om 10-14 dager. :-)

Nå skal jeg ri så mye jeg kan frem til neste el!! :-)

(Det er min trøst når inseminasjonene ikke gir resultater.)

Hei Pippi9!

Når tror du at uttak blir?

Det var da synd at du har cyste..... Når du går på pergo, kan cysten da gå bort av seg selv, eller vil den da vokse seg større? Jeg har hatt cyste på alle mine forsøk og de vokser itakt med folliklene..... Den ligger på høyre eggstokk og det blir ikke noe særlig egg der. Cysten tar all næring...På venstre eggstokk får jeg ut nesten ti hver gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...