ung.gravid Skrevet 8. januar 2011 #1 Skrevet 8. januar 2011 hver kveld når jeg legger meg så er vesle jenta kjempe urolig og sparker og beveger seg masse. men nesten bare når jeg ligger på siden. kan det være noe spessielt som gjør at hun beveger seg så mye når jeg ligger på siden, at det er ubehagelig for henne eller no? redd det kan være noe spessielt så jeg egentlig heller burde på ryggen isteden. håper noen kan gi meg noen svar=)
ei lita tulle født 31.01.11 Skrevet 8. januar 2011 #2 Skrevet 8. januar 2011 Slik har det vore for meg også i mange mange veker no (er 36+5)-i grunn sidan eg har kjent liv vil eg nesten påstå. Og eg har tenkt at babyen tenker noko sånt som- "YES, endeleg så blir det skikkeleg komfortabelt inni her så eg kan herje på som eg vil" Heilt uaktuelt for meg å ligge på ryggen, og det har det også vore i fleire veker. Blir veldig uvel av det og får ikkje puste skikkeleg etterkvart. Nei, som sagt, eg tolkar det som eit positivt teikn at babyen blir aktiv når eg ligg på sida
Mamsi_79 Skrevet 8. januar 2011 #3 Skrevet 8. januar 2011 Hei Jeg ligger alltid på siden fordi jeg synes det er ubehagelig å ligge på ryggen fordi da presser magen ned mot lungene og det er jo ikke noe særlig. Og når jeg legger meg på siden så er det nesten alltid masse spark og liv. Så når det gjelder hvorfor jenten din er så urolig og sparker og beveger seg så masse når du skal legge deg på siden så har jeg hørt fra mange at det er helt vanlig på kveldstid og har ikke noe med at du ligger på siden. Kanskje det bare er lettere å kjenne det når du ligger på siden enn når du ligger på magen..? Og i tillegg så ligger du jo helt stille og har lettere for å kjenne alle bevegelsene enn når man er på farten i løpet av dagen eller sitter oppreist. Sov godt og ikke bekymre deg for det Hilsen 2.gangs mamma
Nea og juniors mamma Skrevet 8. januar 2011 #4 Skrevet 8. januar 2011 Når du ligger på rygg fungerer jo tyngdekraften også og hun ligger muligens mer stabilt? Det er uansett ingen ting som kan gjøre det ubehagelig ved sideleie for barnet, men jeg merker selv at gutten her er mer aktiv da også. Tror det muligens gir mer rom for spark, det er jo også et godt tegn at de er aktiv selv om det betyr at en selv ikke får sove så godt
SnekkerPelle Skrevet 8. januar 2011 #5 Skrevet 8. januar 2011 Tviler på at det har noe å si. Mange gravide blir uvel av å ligge på ryggen. (Jordmor kunne høre fosterlyden ble svakere pga at jeg ble svimmel og uvel..)
ung.gravid Skrevet 8. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 8. januar 2011 takk for gode svar:) er 17 år å førstegangs så skal ikke så mye til for jeg bekymrer meg for ting nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå