Gå til innhold

Bag og alkoholforbud ;)

marsve

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har kjøpt inn litt nytt "kosetøy" til å ha på sykehuset og har lagt dette i bagen etterhvert som innkjøpene har blitt gjort. Hadde den vel noenlunde klar ca uke 34. Nå er jeg straks fullgåtte 37 uker og skal settes igang om få dager så da skal jeg sjekke hva som egentlig ligger oppi der og hva mer som trengs.

Her eksisterer det ikke noe "alkoholforbud". Har ingen alkoholiker av en mann, men en mann som koser seg med en øl eller to innimellom, og akter ikke legge inn noe "forbud" mot dette. Men det er klart at hvis han hadde sittet og drukket hver kveld, hadde saken blitt ganske annerledes.

Er jo ikke sammen med noen alkoholiker jeg heller, men drar kjæresten min på fest så blir det jo fort til at han ikke er kjørbar, og jeg trenger en kjørbar og mentalt tilstedeværende mann om ting skulle begynne. Skal sies at vi er i begynnelsen av tjueårene, og at det er invitasjoner til både det ene og det andre med alkohol i hovedsetet så og si hver helg. Han er riktig nok stort sett hjemme med meg, det er ikke det. Men det skjer jo både det ene og det andre utover, og jeg vil være trygg på at jeg ikke går i fødsel når han er ute på noe...

Jeg har aldri vært noe flink til å pakke noen bag,så jeg vet ikke når tid det blir. Er bare 15+4 på vei også enda da så :P

Når det gjelder alkohol forbud så kommer jeg ikke til å sette noe forbud da min kjære klarer å tenke for seg selv :)

Han drikker så og si aldri,så har ikke behov for det. Ikke gidder han å ta seg en øl i helgene heller,iallfall ikke etter jeg ikke kan ta meg en cider på kvelden. Har ikke bedt ham om å holde seg unna noe,men han gidder bare ikke:p

Så akkurat det slipper jeg å tenke på <3

Annonse

Hva vil egentlig "i begynnelsen av 20-åra" bety?

21-22-23? :P

Samboeren min har akkurat blitt 25år og pleide å feste hver eneste helg før vi ble sammen :)

Får stadig vekk tilbud om han/vi vil være med på fest,men han vil heller være hjemme med meg.

Og siden jeg har 2barn fra før av så kan ikke jeg gå noe særlig ut på kvelden :P

Han har lov til å være ute når han vil,men vil ikke :P koser seg mer hjemme med meg enn ute på fylla <3

Min er stort sett hjemme med meg han å. Men før jul har det jo f.eks vært flere julebord, nyttårsaften, tradisjonelle dager da vennegjengen samles osv, og nå etter jul har både han og flere av hans nærmeste venner bursdag, og det er diverse arrangementer i forbindelse med jobben hans osv. Og det er naturlig at man tar seg et glass eller fire i slike lag, og det er jo helt greit det. Men det er jo opp til meg å fortelle han når jeg begynner å føle det utrygt at han drikker, tenker jeg. Men når er man nærme nok termin til det? Jeg føler det jo allerede utrygt egentlig, men jeg kan jo ikke være helt urimelig heller!

Her ble det jo ca 1,5 mnd før termin siden det er fom 1.1 og jeg har termin 13.2. Men man må selvfølgeelig ta det litt etter magefølelsen også tenker jeg. Jeg var faktisk litt stresset da han dro ut på nyttårsaften for 28.12 var jeg ganske sikker på at noe var på gang. Ikke morsomt å sitte hjemme og ikke vite om man får de med seg under fødselen akkurat..

Jeg er nok ekstremt tidlig ute med bag pakkingen, jeg er i uke 25 nå og har såvidt begynt alt nå. Men det skyldes selvfølgelig tidligere erfaring fra sist jeg var gravid, da trengte jeg plutselig sykehus bagen allerede i uke 30 og igjen i uke 33. Så denne gangen tenkter jeg at hvis jeg er klar, så holder sikkert tvillingene seg inne lenger enn storebror. Altså bruker jeg det som en liten forsikring som også skal hindre at jeg stresser meg opp unødig ;)

Når det gjelder alkohol, så er mannen min hjemme med meg hver helg, og da unner jeg han en cider eller øl av og til. Men etterhvert vil han nok selv stoppe alt inntak. Synes litt synd på han egentlig, for han er nesten mer bekymra for tidlig fødsel enn meg, også har han bursdag når vi er i uke 34, tror ikke han kommer til å tørre å gå ut for å feire med kameratene sine da engang. Vel, er jo godt at han tar sine forhåndsregler selv da, så slipper jeg å tenke på det, og det må jeg jo være litt ekstra glad i han for :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...