Gå til innhold

Bruker dere bilbelte for gravide?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, men jeg er bevist hvordan bilbelte skal ligge :) Mange fester belte feil (for langt opp) uavhengig om man er gravid eller ikke...

Følger trygg trafikk sine anbefalinger, og siden dette ikke vil ha noe effekt, synes jeg det kanskje er et produkt som er "finne i opp" for å tjene penger på usikre gravide. Hvis man kjøper det for komfort - helt greit. Kjøper man det pga trygghet - også helt greit, da mange nok ikke har belte langt nok nede fra før.

Kommenterer man at andre ikke har kjøpt det, så har man kanskje feil forhold til hva forskjellen med/uten er... Viktigere å se at alle har belte "over hoftene" og ikke " under puppene (for å sette det på spissen ;)

Annonse

Jeg har ikke dette. fikk låne et i mitt forrige svangerskap, men fikk aldri brukt det. Jeg synes det var litt tungvint, da jeg ev. måtte bytte fra passasjersete til sjåførsete hele tiden. Jeg har heller ingen problemer med å legge det vanlige beltet godt under magen, så jeg gidder ikke det der.

Takk for svar alle sammen! Kommer nok ikke til å bruke et slikt belte, men passe litt ekstra godt på hvordan det ligger når jeg kjører. Skal ikke ha det under puppene, hehe... Synes ihvertfall ikke det er noe form for ubehag med vanlig belte (enda :)

Leste en tragisk historie om en dame som var gravid i 7 måned. Hun hadde beltet på magen sånn som det noramlt legger seg. De kræsjet, og både hun og mannen ble hardt skadd. Babyen døde pga presset, og attpåtill fikk hun ødelagt livmoren slik at hun for all fremtid ikke kunne bli mor. Dette skremte meg såpass at jeg gikk til anskaffelse av et slikt gravidbelte. Det holder beltet nede på hoftene og er faktisk bevist at er støttende ved kolisjon da det er hoftene som får trykket i stedet for magen. Så ja jeg bruker en sånn. Og anbefaler alle andre å gjøre det også.

Jeg tenkte jeg ikke skulle skaffe meg det ettersom jeg har hørt det ikke skal ha noe å si, men så fikk jeg låne ett og nå som jeg bruker det merker jeg at det er veldig godt. Beltet kommer mye lenger ned enn jeg klarer å ha det selv, spesielt hvis jeg lener meg litt tilbake. Kan godt hende det er falsk trygghet men jeg strammer godt til og føler det er bra.

Om dere ikke har kjøpt enda ville jeg ikke kjøpt et ;) Jeg kjøpte i uke12 og har brukt det flittig til nå, men nå har magen kommet så beltet holder seg under uansett :) Som en annen også sier så skal man jo alltid legge beltet over hoftene, gravid eller ikke! Jeg bruker beltet om jeg sitter i kjærringsetet, men om jeg kjører selv gidder jeg ikke å flytte det ;)

Lykke til med bilkjøring og voksende mager :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...