Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på 8 mnd. Jeg ammer fortsatt om morgningen og om kvelden. Til nå har han sovnet for kvelden mens jeg ammer han, og han er ofte urolig om kvelden så jeg har bare ammet han litt vis han har våknet. Og på natten har jeg bare lagt han ved siden av meg og ammet litt så jeg får sove videre og han sover videre med en gang. Han spiser ikke noe særlig på natten, har bare gjort dette for å gjøre det enkelt for meg selv.. (og om morgningen får jeg også litt ekstra søvn) Men nå er det på tide med avvending. Jeg har begynt å amme han og deretter legge han ned i sengen. Da har det vært hyling og jeg har da etter hvert tatt han opp, roet han og lagt han ned igjen. Og sånn holder jeg på en stund.. Når han våkner utover kvelden har jeg ikke ammet han, men heller bysset på han. Han har sovnet etter hvert. Må innrømme at jeg ikke har vært så flink når han har våknet på natten/morgningen. Det dumme er at han heller ikke tar smukk og han vil også bare bli lagt av meg, blir hysterisk vis pappaen tar over.

Noen som har noen gode råd til meg?

Bør jeg bare slutte å amme helt?

Bør vi tilvende at pappaen legger han samtidig som vi avvender amming?

Hilsen en litt fortvilet mamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bestem deg for når du vil holde melkebaren stengt ;-p

jeg har stengt fra 00-06- våkner han for melk i dette tidsrommet må far gå inn, å roe ned! (stengt er stengt!)

Er han veldig urolig kan pappaen ta med seg en madrass å sove på ungens rom for å roe han ned (evt du sove på et annet rom hvis dere enda er på samme)

du trenger ikke slutte å amme- det er en tilvennings periode for barnet, som går seg til. bare vær nøye med at dere gjør det samme hver eneste gang så ikke han blir forvirret :-)

muligens du kan prøve å gi han et "drømmemåltid" (alså gir han mat før du legger deg- tar han bare opp mens han sover uten å våkne han noe særlig. gjør det på rommet hans i mørket i så fall)

Hvis ikke han er på eget rom nå kan det være tiden for dette nå :-)

Skrevet

Tusen takk for svar!

Ja, sikkert lurt å begynne å legge han på eget rom nå. Det var lurt:) Pappaen er ikke helt med på å stå opp om natten siden han går på skole, men skal prøve å gjøre det selv:) Så får ihvertfall pappen evt ta han frem til han skal legge seg så han blir vandt med han.. Ikke så greit å ikke kunne ha noen planer om kvelden fordi faren ikke kan legge.

Men takk for gode råd:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...