petite fleur Skrevet 8. januar 2011 #1 Skrevet 8. januar 2011 Han er 6 mndr, har sovet hele natta fra han var 4 uker. Det vil si, inntil for ca 3 uker siden. Da ble han syk (feber og hoste, varte i 4-5 dager), og etter det våkner han alltid ca 1 time etter vi har lagt ham. Han sover 3 lurer hver dag. Kveldsrutiner: Grøt, kveldsstell, flaske og legges så i senga si. Sovner med en gang, men våkner som sagt etter en time. Stup trøtt, men bare gråter og klarer ikke falle til ro. Holder på slik i 3-4 timer før han endelig sovner igjen. Blir sprø! Gode råd?
Karma! Skrevet 8. januar 2011 #2 Skrevet 8. januar 2011 høres ut som min! hvor lenge sover han på dagen? jeg oppdaget at hvis jeg fikk han til å sove lengre på dagen så sov han på natten. (han pleide alltid våkne etter en halvtime) ikke "overmat" han rett før legge tid- eks gi grøt kl18 og melk 19 Bruk tid på å markere at det er legge tid ( også før alle duppene) rooo helt ned og gjør det samme hver eneste gang. (alså om du synger, koser, ammer)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. januar 2011 #3 Skrevet 8. januar 2011 Hvis han alltid våkner etter en time kan det skyldes at han trøbler med søvnfaseovergangen, dvs overgangen fra dyp søvn til lett søvn eller omvendt. Veldig vanlig, og ikke så mye å gjøre med alltid dessverre, for jeg antar at han ikke bysses eller bæres i søvn?
Karma! Skrevet 8. januar 2011 #4 Skrevet 8. januar 2011 overgangen fra lett til dypere søvn skjer som regel mellom 30-45min. Mange ganger skyldes det rett og slett at de er overtrette/overstimulerte ved legging. prøv å legge han 20min før dere pleier bare for å se hva som skjer.. hvis det er tenner på gang kan det og hjelpe å heve hodeenden litt. for tennfrembrudd er mest vondt når de ligger flatt. anbefaler deg boka healthy sleep habbits, happy child. koster 154 på capris.no ( veldig lett lest bok! med masse bra poeng og tips! )
petite fleur Skrevet 9. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2011 Tusen takk for tips! Følte meg litt truffet med å gi for mye mat rett før leggetid, skal prøve å regulere det litt i kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå