Gå til innhold

2 år og sååå hard i magen, noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal sies at han sliter med dette problemet og vi har prøvd alt som kan prøves.. lurer på om det er noen som har prøvd noe alternativt? nåler, kiropraktor ol..???

Hvem kan hjelpe oss??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er også mini på to år hard i magen og klager over vond mage. Hva har du prøvd? Trenger tips selv...

Skrevet

Tidligere har vi klart å holde det i sjakk med nok væske. Nå gjør hun ikke noe uten å få Toilax. Har fått det 2 ganger i uken de siste ukene.

Nå har jeg begynt å gi henne Movicol. Det er egentlig ikke beregnet på barn, men må man så må man.

Ellers får man kjøpt Dupholac reseptfritt på apoteket, men det har du sikkert prøvd. Vår kan ikke bruke det så vet ikke hvor effektivt det er.

Har dere bleiebarn? Vår sluttet med bleie for noen uker siden, men vil helst bæsje i bleie. Så setter på henne bleie etter hun har fått Toilax.

Ellers vet jeg noen bruker Parafin som også er reseptfritt på apoteket. Så har man jo Microlax. Kommer an på hvor alvorlig problemet er.

Skrevet

Vår gutt på 2 år sliter også veldig med magen. I sammarbeid med lege og helsesøter gir vi han ca 20 ml lactulose hver dag. Det kjøper vi reseptfritt på apoteket. Vi gir han 10ml morgen og 10ml på kveld. Dette virker veldig bra og det er sjeldent nå han sliter med magen. Hvis vi glemmer å gi han en dag så merkes det fort. Så det er veldig viktig at han får lactulose regelmessig.

Men oppsøk lege om du ikke har gjort det enda. De er veldig vondt for de små å ha det slik. Lactulose er ikke avføringsmiddel og kan brukes over tid. Den gjør bare magen mykere. Det er vel skadelig å gi microlax o.l over tid.

Skrevet

Oppsøk lege!

barnet vårt plagdes med magen i flere månender. Prøvde alt av kosthold uten at det hjalp. Snakket med lege flere ganger, tilslutt ba jeg om å få henvisning til barneavdelingen på sykehuset. Vi fikk komme dit ganske fort, og der fikk vi god hjelp. Må også nevnet at barnet på dette tidspunktet hadde avføring ca 2 ganger i uka, og at det var mørkt og hardt med litt blod. Og barnet gråt! Stakkar liten! Viste seg at barnet hadde delvis forstoppelse. På barneavdelingen fikk vi prøvd ut ulike medisiner. Går fortsatt på medisin, selv om det nå er 6 måneder siden. Prøvde å kutte ut, men magen ble hard igjen. Ikke uvanlig å gå på medisin i 6-12 måneder. Ta derfor kotakt så fort som mulig så det ikke blir verre enn det allerede er. Lykke til : )

Skrevet

Takk for tips! Vi har vært hos lege og legevakt, men tror vi får ta turen nok en gang....

Skrevet

Prøvd å kutte ut melk og melkeprodukter?

Min datter får hard mage dersom hun får drikker melk eller spiser grøt laget av melk. Verst er "rå" melk, det går bedre med kokt.

Må nevne at hun får løs mage av syrnede melkeprodukter, mens jeg får hard mage uasett melkeprodukt jeg spiser. Så det kan være verdt å prøve.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...