Gå til innhold

AAP og barnetilsyn

Anbefalte innlegg

Jeg mottar Arbeidsavklaringspenger via Nav og er under utdanning. Ettersom barnet mitt har ADHD og trenger tilsyn når jeg er borte, tenkte jeg å søke om stønad til barnetilsyn for barn over 10 år.

Er det noen som vet hvor mye man kan få i stønad pr time eller dag, når barnepasset er mer krevende i forhold til andre barn på samme alder? Må det være hvit dagmamma? (ser at de krever bevis på at barnepasser er over 18 år og ikke er i samme hustand).

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142758419-aap-og-barnetilsyn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du søkt om hjelpestønad og grunnstønad? Bare et ekstra spørsmål :)

Du får nok dekket 64% av barnepassutgiftene, slik normalen er. Bare i utvidet form mtp alder.

Ja, du må kunne dokumentere utgiftene, så det må være hvitt.

Har selv barn med ADHD og diverse.....

Jeg er ikke alenemor og vi mottar forhøyet hjelpestønad.

På grunn av at jeg er på et utdanningstiltak, blir det også praksis. Praksisen kan bli tidlig om morgenen og på ettermiddagen etter skoletid. Når jeg da mottar AAP, så ser jeg at jeg kan søke om tilleggstønad til barnetilsyn. Egen avkrysning for barn over 10 år (må dokumenteres hvorfor). Finnes det egne satser for mye dagmammaen skal ha i betaling pr time? Kontakte ligningskontoret om dette?

Er det bedre løsning å ta i bruk SFO? (Ikke helt begeistret for det) Da er det vel barnevernet som dekker utgiftene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...