Gå til innhold

har noen opplevd dette? ift amming for ofte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holdt på å få antydning til tilstoppede melkeganger/ vonde pupper i jula og begynte derfor å amme veldig ofte for å tømme og massere. Etter to dager sånn ble gutten min på 3 mnd mye mer urolig, survete, dårlig soving på dagen og magevondt. Jeg endte opp med feber og diare og ganske kraftige mensensmerter ( nesten som etterrier).

Bestemte meg for å amme hver 3 time igjen og gutten ble mye roligere med en gang, sover bedre og magesmertene mine er nesten borte.

Har dette en sammenheng tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen kan få vondt i magen av småspising hele tiden, fordi magen aldri får fred. Det fikk iallefall vi beskjed om på helsestasjonen. Tror ikke alltid helsesøstrene er helt enig med seg selv når de gir råd, for jeg fikk beskjed om å legge jenta mi til ofte(for å få opp produksjonen). Men når jeg sa hun ble urolig av det, sa hun det var fordi det ble mye småspising og magen ikke fikk ro. Skal ikke være enkelt, dette:-)

Skrevet

tror kanskje ikke det har noen sammenheng med dine plager, men kan godt være at dt blir for ofte for baby og han trives med sjeldnere måltider

Skrevet

Jeg har egentlig ikke opplevd dette selv, men jeg tror likevel jeg har en anelse om hva det kan være... Har nemlig hatt en del ammetrøbbel selv, og har i den forbindelse lest og hørt veldig mye.

Jeg synes det kan høres ut som om babyen kanskje har fått i seg for mye formelk? Mener at det kan gi magevondt.. Dessuten får han ikke i seg den fetende ettermelken, og kanskje han derfor var sutrete? Ikke sikkert at han var sulten nok til å tømme brystet etter bare 2 timer, og dermed er du inne i en ond sirkel.. Høres dette fornuftig ut? Mulig jeg er helt på jordet, men er ihvertfall et lite tips:) Det står forøvrig mye nyttig info på ammehjelpen sine nettsider...

Skrevet

høres slettes ikke dumt ut! det jeg har kommet fram til da er at babyen er ikke sulten hver gang den skriker selv om han sier jatakk til puppen. er ihvertfall blitt mye bedre her;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...