Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! er det noen som har katt som har fått barn. Hvilke utfordringer ble det og har dere noen gode råd å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har to katter og jenta vår er nå 1,5 år. Eneste utfordringen vi har hatt er at kattene gjerne ville hatt litt mer oppmerksomhet... :)

Kattene har respektert at det er kommet et nytt familiemedlem som er over dem i rang, holder så lang avstand til henne at de har kontroll på situasjonen (for den ene katta vi det si lang avstand, den andre katta får jenta lov til å klappe og sånt). Jenta er litt interessert i å lage grøt av kattematen nå, men er ikke det minste interessert i doen deres. Kattene har aldri ligget i senga eller vogna hennes, men synes stellebordet er ganske fint... :)

Det er sikkert forskjell fra katt til katt, men ta ikke sorgene på forskudd... de fleste tilfeller jeg vet om har det gått helt fint med katt og spedbarn (unntaket er allergi).

Skrevet

Har funket kjempebra med katt her også, har to stk (mor og datter) men jeg har heller ikke troen på at katt og barn er det værste, det større problemet vi har er våre 4 hunder selv om det funker fint det også. Er mer den oppmerksomhetsdelen til hundene som vi må være flinke med nå som mini også er i hus. Så generelt syns jeg ikke det er noen gode råd som kan gjøre det "enklere" med spedbarn og katt, da det somregel ikke er et problem i det hele tatt se bort fra mulig allergi :)

Skrevet

Jeg hadde katt da jeg fikk nr 1 og katten likte lukta av ungen men ville ikke være for nær henne. Så skittentøyet hennes lå katten og snuste på..

Med barn nr 2 så hadde vi bare en hund, og han var mye mer sjalu. Men bare han fikk hilse på så var alt greit. Han var også litt redd for nykomlingen.

Blir spennende denne gangen siden vi nå har overtatt to katter på 6 og 7 år. og hunden på 8 er her fortsatt.

Men er ikke bekymret i det hele tatt!

Mitt råd er: la katten få hilse på babyen og kos mye med katten når babyen sover. Da blir ikke overgangen så stor..

Lykke til.

Skrevet

Vi har tre innekatter, og for oss var dette uproblematisk. Man lar uansett aldri barn og dyr være alene sammen. Kattene hadde ikke tilgang på soverommet, eller til der vogna sto (katter elsker å ligge i vogn pga formen og at det er akkurat passe innestengt for dem).

Skrevet

Ja, må også få poengtere dette. IKKE la katten vær alene med babyen. Kattene mener det ikke vondt, men kan risikere å kvele barnet. fordi katter liker jo som kjent å ligge der det er varmt og mykt. Og det kan i verste tilfelle være med hodet til barnet, pga den gode varme pusten fra babyen.

Ellers tror jeg de fleste katter skjønner at barnet er over dem i rang. Vi hadde ingen problemer med katt og baby:) Var bare koselig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...