Gå til innhold

noen som jobber som jordmor her? ( jordmorstudent)

Anbefalte innlegg

Har plass på jordmor studie til høsten. Da jeg ikke har noen erfaring fra yrket lurer jeg på om det er noen som kan si litt mer utfyllende hva jobben går ut på?

Er det vanskelig å få seg jobb, innebærer det veldig mye ansvar? Blir veldig glad for svar. Er det vanskelig som spl og kommende jordmor student og få seg jobb ved en fødeavd for å få seg litt erfaring før studie oppstart? Eller er det kunn jordmødre og barnepleiere som jobber ved fødeavd/ fødestuene?

Fortsetter under...

Hei! Jeg er nylig utdannet jordmor, dvs 2 år siden. Det er dessverre ikke lett og få seg fast jobb som jordmor, jeg har nylig fått 75% fast og jobber på et av landets universitetssykehus. Har før jeg fikk fast nå gått i vikariat og hatt ferievikariat på sommeren.

Jobber 3 delt turnus, dvs både dag, ettermiddag og nattevakter. Synes det går greit og jobbe 75% stilling og tar gjerne ekstravakter for og fylle opp.

For og bli en god jordmor må du kunne stole på egne beslutninger selv om du har tett kontakt med vakthavende lege. Ta raske avgjørelser og være bestemt.

Du kan jo sjekke nav.no for ledige stillinger som jordmor pr.dags dato så ser du hva som i tilfelle er ledig.

Ønsker deg lykke til med studiet, men anbefaler deg og jobbe litt ekstravakter som sykepleier dersom du har mulighet til det!

Hei! Følte vel ikke jeg svarte helt på ditt første spørsmål. Siden jeg er uerfaren så vil jeg gjerne også ha ansvar for gravide med kompliserte svangerskap, dette er jo et enormt utfordrende område og man kan fort bli litt usikker da det kan være mye og ta hensyn til, men da er det veldig lurt og ha en erfaren jordmor og støtte seg til. Er det snakk om kompliserte fødsler har man jo alltid med seg en ekstra jordmor, eller vakthavende lege som er tilstede.