Gjest En til 2011 <3 Skrevet 8. januar 2011 #1 Skrevet 8. januar 2011 Med første la jeg på meg veldig mye Over 20 kg + da mini kom til verden. Synes det var helt forferdelig.Kiloene bare kom snikende på meg,å jeg begynte å legge på meg tilig i tillegg.La på meg sikkert 5 kg før uke 12!!!!Klarte liksom ikke kontrollere inntaket på mat eller søtsaker for den del....Var jo ikke dårlig, følte meg super, så det ble mye kos og lite mosjon. Nå er jeg snart i uke 9 med nr 2 og har ikke lagt på meg et kg ennå Spiser normalt, har et bevist forhold til mat. Spiser regelmessig,mye frukt og grønt,grovtbrød og sunt pålegg. Middagen består som regel av vanlig husmannskost. Heldigvis MASSE fisk :) Jeg merker jo selvfølgelig begrensninger siden jeg sliter med kvalme og trøtthet denne gangen,fråtsing og mye fet mat funker ikke rett å slett. Blir bare helt slått ut av kvalmen som da kommer Prøvde å kose meg i jula med ribbe etc, det ble total kræsj.Så kvalm å ødelagt at det ble sofaen i mage timer Synes det gir en god følelse at man klarer å spise normalt og holde snop etc til helgene,det føles godt å være sunn Driver på ingen måte med slanking,jeg har bare tenkt å legge meg på en sunn linje denne gangen, Hvordan går det med dere andre ? Er det forskjell mellom svangerskapene for dere som har født før ?
DenTredje Skrevet 8. januar 2011 #2 Skrevet 8. januar 2011 Jeg er i ganske lik situasjon som deg. Med førsteman la jeg på meg 23 kg (fra 57 til 80 - er 169cm høy). Gjennom hele graviditeten hadde jeg en voldsom appetitt og følte meg hele tiden litt sulten. Spiste mest sunt, men bare mye mer enn ellers. Så jeg var veldig åpen for at jeg kom til å legge på meg mye, men på slutten ble det jo veldig tungt! Og det tok lang tid å ta det av igjen. Denne gangen merker jeg lite til appetitten og merker faktisk at snop ikke smaker like godt som før. Jeg har også tenkt til å ha et bevisst forhold til hva jeg inntar, såklart det ikke blir noen slanking, men å være litt på vakt er nok lurt! Det som er kjipt er at denne gangen veier jeg 6 kg mer før graviditeten enn forrige gang (66 kg nå), men da tenker jeg at det er en desto større grunn til at jeg ikke trenger å gå opp rundt 20 kg.
OBS ! En liten skatt til <3 Skrevet 8. januar 2011 #3 Skrevet 8. januar 2011 Jeg har 4 svangerskap bak meg og dette kom ganske så uventet. Har lagt på meg melom 20-30 kg i hvert svangerskap, men aldri 1 kg før i 5 mnd. Dene gangen gikk jeg ned 22 kg i forkant (minstebarnet er snart 2 år) og håper det går bedre dene gangen Begynte på 64,5 kilo og er allerede gått opp 1 kg. Satser på at det er julekiloene. Sliter også med å gå ned etterpå selvom jeg ammer , men fant en diett som var fantastisk for meg og klarte 22 kg på 6 mnd.Derfor er det nok håp etter dette svangerskapet også Lykketil og kos deg. NB: selvom jeg har gått opp mye i svangerskapene, har kostholdet vært forskjelig. Virker ikke som om det hjelper meg ?
Tuppen.oglillemor Skrevet 8. januar 2011 #4 Skrevet 8. januar 2011 Jeg gikk opp 13 kg sist gang (selv om bare svangerskapet var halvveis fullført). Da gikk jeg opp med en gang. Denne gangen har jeg ikke gått noe (litt opp og ned bare) og er snart 8 uker på vei. Tror det er normalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå