Gå til innhold

Hva mener dere om Aleksander som mellomnavn?

Anbefalte innlegg

I sambo sin familie har det vært vanlig at alle barn blir oppkalt etter noen, enten ved hovednavn eller mellomnavn.

Jeg har egentlig aldri vært helt begeistret for oppkalling. Tror det er mest fordi jeg ikke vil bli bundet til spesifikke navn.

Har egentlig gjort det klart for sambo at det ikke er aktuelt for meg å kalle opp et evt fellesbarn etter noen i hans familie, noe han aksepterte, men dog ble litt trist av.

Men nå har jeg kommet på andre tanker ;o)

For det første får jeg litt dårlig samvittighet pga min prinsippfasthet, og for det andre har jeg fått et litt annet syn på dette med oppkalling.

Så til spørsmålet mitt;

Er Aleksander oppbrukt som mellomnavn?

(det er sambos mellomnavn)

Jeg er ikke så veldig begeistret for navnet, men det er helt greit.

Et annet navn jeg kunnet "jobbet med" fra hans familie er Eirin. Det kan jo lett gjøres om til Eirik som jeg synes er fint, men det er ikke like enkelt å ha som et navn nr. 2..

Fortsetter under...

Jeg har veldig lyst til å kalle en evt gutt for Tage :o)

Synes det er så herlig.

Sambo er ikke heeelt på nett ang det navnet enda, men han liker det mer nå enn før ;o)

Joda, de har vel flere navn vi kan bruke, men da blir det å gå lenger tilbake i slekten.

De har den greia med å kalle opp barn etter forelder eller besteforelder.

Tage Magnus kanskje?

Eller blir det en rar kombinasjon?

Aleksander er jeg veldig lei av. Jeg har heller ikke sansen for å kalle opp etter foreldre, foreldregenerasjonens navn er ofte oppbrukt og kjedelige for neste generasjon.

Eirin er et nydelig navn, men det er vel gutt dere får?

Magnus er mye bedre enn Aleksander.

Er ikke gravid enda engang, jeg.. *blush

Bare opptatt av navn ;o)

De fleste navnene er opptatt, så det er ikke mye å gå med.

Men jeg tror nok barnet (som forhåpentligvis kommer) vil få et navn som bare er hans eller hennes :o)

Takk for innspill ;o)

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...