tredjemann :) Skrevet 8. januar 2011 #1 Skrevet 8. januar 2011 Hei på dere! Vi har bestilt oss tur til Grand canaria i slutten av neste mnd. og i dag fant jeg ut at jeg er gravid, det vil si at jeg er 11 uker når vi skal reise. Er det noe spesielt jeg bør tenke på??
zassy☆ Skrevet 8. januar 2011 #2 Skrevet 8. januar 2011 Gratulerer først og fremst Har hørt at man skal være ekstra forsiktig med maten, f.eks passe på at kjøtt er godt stekt og frukt/grønt helt rent. Det skal man jo her hjemme også, men kanskje litt ekstra der borte? Vet ikke så mye mer jeg, du finner nok en del hvis du googler eller ringer legen f.eks Kos deg på ferie, høres deilig ut! Kanskje også greit å ha første kontroll før du reiser?
mim26 Skrevet 8. januar 2011 #3 Skrevet 8. januar 2011 d å fly når man er gravid er ikke bare bare, for en hovner lett opp i bena og en er lettere utsatt for blodpropp, fløy selv australia-norge tur/retur to ganger i mitt første svangerskap, støttestrømper var min beste venn! pluss at jeg måtte drike mye vann og gå mye rundt i flyet og bøye og tøye litt på roppen:) god tur! nyyyt stillheten;) hihi:)
me5 Skrevet 9. januar 2011 #4 Skrevet 9. januar 2011 heisann..... jeg har også passet på å IKKE ha drikke med isbiter.... de bruker deres vann til isbite maskinene...;-) masse god tur....
MinAndreSkatt Skrevet 9. januar 2011 #5 Skrevet 9. januar 2011 du skulle ikke spise is ble det sagt til meg. SOM ER KJIPT. men det var noe med at de brukte vann i isen, og melken er heller ikke noe du burde prøve i fløteisene. Når det gjelder mat, så er jo alt som er stekt og kokt "safe" det står "alt som er preparert over 100 grader går fint" eller noe sånt. GOD TUR
Lykkeliten♥♥♥ Skrevet 9. januar 2011 #6 Skrevet 9. januar 2011 Hmmm....Internasjonale ismerker er da vel helt trygge?De er jo importert fra fabrikanten?Tenker da på ispinne-is og slike som er forseglet,både saftis og fløteis.IKKE iskrem i bokser som hele tiden åpnes(blir utsatt for varme og bakterier) når man skal lage kuleis...Mener det er forskjell på dette. Kos deg på tur:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå