Gå til innhold

Ny tråd for Tempere! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oj! så spennende :) Krysser fingrene :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei nå vet jeg beskrivelsen av ubehaget. Det strammer der nede. som en strikk akkurat bare der..

Skrevet

Kjenner litt igjen de smertene du snakker om. Det var en periode jeg hadde smerter der nesten hele syklusen, ekstra ille fra EL og fram til TR. Nå hadde du SA? Jeg tenkte at jeg kanskje kjente ekstra smerter pga SA jeg hadde i juli. Synes det har blitt bedre de siste 2-3 syklusene.

Når man ser på grafen kan det se ut som jeg hadde EL den 14., ja. Tenkte faktisk ikke på det, siden jeg bare har hatt negative EL-tester og ikke noe særlig EL-slim. Men man vet jo aldri. Tror det er vanskelig for meg å få positiv EL-test, har bare fått det en gang før... Jaja, greit vi hadde sex den dagen da, hehe. Men tviler egentlig på at jeg har hatt EL. Får bare følge med framover...

Si ifra hvordan det går med testingen da, spire. Så får du kose deg masse i syden. Får jo litt samme følelsen når jeg ser din graf som når jeg så Smaug sin. Så jeg har en følelse av at du er gravid også. Men kanskje dumt å gi deg forhåpninger... Lykke til uansett!

Skrevet

Det var ikke SA, det var en kjemisk graviditet, altså jeg hadde høy temp i bare 2 dager..Så jeg skjønner ikke at neste mnd etter jeg hadde fått mensen hvor egget ble skylt ut samtidig, at denne mnd skulle bli sånn? Jeg er på dag 50 strax :S Og har ikke fått mensen enda, testa negativt for 4-5 dager siden.. Og EL har blitt flyttet på FF. Men jeg skjønner ikke at en liten kjemisk skal gå utover syklusen såå mye? Noen sier at det skal bare vises på noen dager fra eller til. Skal jeg bestille legetime? Denne mnd er 3pp, men har jo på en måte vert gjennom 2mnd uten mens imellom dem to da... Den første pp mistenker jeg at jeg ikke fikk EL.. Nå har jeg hele 36,92 i temp!.. og da jeg var gravid forrige pp var den bare 36,70! og da synes jeg det var høyt.. jeg blir forvirra jeg nå :P Før EL bruker jeg å ligge på 36,12.. Etter EL bruker jeg ligge på rundt 36,40-36,60...

Skrevet

Og det som er enda mer forvirrende, er at forrige pp kjennte jeg EL velig godt, og da hadde jeg EL og fordi eg ble jo gravid i riktig tid iforhold til EL.. Nå kjennte jeg akkurat den samme EL smertene og akkurat samme myke livmortappen osv som sisst gang på dag 28 i syklusen,, nå er jeg på dag 50 snart :(

Skrevet

Dytter opp denne tråden litt, jeg. Blir ikke så mye aktivitet når noen har tatt pause fra temping, noen reiser bort og andre blir gravide. Hehe, gratulerer smurf! Jeg tror jeg har EL idag. Fikk positiv test igår og har hatt lave temperaturer igår og idag. Så nå er det bare å vente og håpe på at tempen stiger igjen.

Skrevet

Jeg fyller litt me dere selv om eg har pause !!

Lykke til CI82 håper virkelig spira sitte denne gangen ; ) de fleste som var på BIM når eg begynte har hoppet videre..

Nå reiser vi i morgen !! Glede meg te å komme til London baby .. Blir spennende og se om EL kommer i London . Pleie komme mellom dag 12-20 og e nå på 10 ...

Skrevet

Koselig at du følger med, Metti :)

Håper det klaffer for oss begge nå. EL i London er jo ikke dumt, hehe. God tur!

Skrevet

Hei hei:) lenge siden jeg har vært inne her.. Orker ikke stresse så mye;) vi prøver en gang til denne måneden, selv om det er litt liten sjanse pga at mannen min ikke er hjemme før fredag... Det er dag 16 i syklus, mulig det blir for sent.. Men skader ikke å prøve:) gratulerer til de gravide og lykke til med prøvingen dere andre:)

Skrevet

Det skader ikke å prøve, Lady 83, Skulle ønske vi kunne prøvd igår, på det jeg tror var EL-dagen, men det fikk vi ikke. Kanskje vi tar en ekstra runde idag, selv om det egentlig er for sent. Fikk prøvd en og tre dager før EL, så håper det holder. Tempen min steg idag, så nå er jeg ganske sikker på at EL har vært. Håper det fortsetter med høye temper nå...

Skrevet

Forrige mnd prøvde vi taktikken "ikke tenke så mye på det og ikke være her, ikke teste etter EL++". Greide ikke å ikke tenke på det (særlig ikke siste uka og særlig ikke da jeg gikk 2 dager over IKM), men det andre gikk greit (også bortsett fra de siste dagene), men jommen virka ikke den taktikken: denne gangen skal det tempes og testes og gjerne leses litt og - kanskje det hjelper? hehe.

Bruker pearly som angir EL-dag på dag 16 (den blinker før jeg kommer dit). Har stabile sykluser på 27-28 dager (30 nå). Har også kjøpt VIP-medlemsskap på FF - jada - helt gal! Den angir at jeg har hatt EL på dag 10 hver gang. Er ikke dette veldig tidlig? Det gir meg jo en lutealfase på 17-18 dager og 20 dager sist, og det syns jeg er litt rart... Tenker jeg jeg begynner å teste etter EL litt tidlig - kanskje allerede ifra i morgen (dag 6) - har kjøpt inn 90 stk på ebay, så ;)

Jeg ser jeg ligger lavere i temperatur enn de fleste, men tror det kommer av at jeg tester veldig tidlig. Dersom jeg venter en time eller to stiger den fort.

MEN: Hvordan får jeg opp den røde linja alle har på grafen sin? Den var der før jeg var VIP, men nå er den borte... Kunne nok satt meg mer inn i funksjonene i FF, men det er så MYE data!

Skrevet

Jeg er ny med temping og FF. Synes forresten den siden var helt genial!! Ser dere hverandres grafer der inne ?? Jeg har 35,2 - 35,8 i temp, synes det var helt utrolig lavt jeg?

Skrevet

Det er ikke så lavt.. Har også ganske lave temperatur;) idag kommer mannen min hjem og har el idag ifølge babycomp:) er også på 3 dag med el slim så satser på el idag. Håper det ikke er forsent;)

Skrevet

Høres litt rart ut med syklus på 27-28 dager og EL på dag 10, skulle tro det var nærmere dag 14. Ikke alltid FF tipper riktig, man får tolke grafen litt selv også tror jeg. Forresten, den røde linja kommer opp på min graf når FF tror at EL har vært, ca 3 etter EL.

Jeg kan se grafene til de jeg er venner med. Morsomt å følge med på andre også :) Legg ut link til siden deres hvis dere vil. trykk på "my home page" først.

Her er min: http://www.fertilityfriend.com/home/30817b

Lykke til med prøving Lady83, satser på at det klaffer :)

Skrevet

CI82, jeg la det til på FF, synes den siden er helt super jeg :)! Hvor er du i løypa?`Når har du EL, IKM?

Skrevet

Tror jeg har deg som venn der nå. Men får ikke opp grafen din... Jeg hadde EL for 4 dager siden, på dag 22 i syklusen. Ser ut som det har blitt standard de siste syklusene, rundt 21-23. Har IKM 14 dager etter EL, det vil si om 10 dager (2.feb). Hva med deg?

Synes det er veldig greit med FF, fin måte å følge med på syklusen. Hadde ganske høy temp idag, men målte 2 timer senere enn jeg pleier. Justerte tempen med 0.20, men den er fortsatt ganske høy. Nå håper jeg den holder seg høyt de neste dagene.

Skrevet

Heisann:) ser ut som jeg rakk og ha el etter at mannen min kom hjem alikevel;) Babycompen har igjen utsatt den første datoen for el på fredagen. Nå vet jeg ikke helt når jeg har hatt det, men har iallefall prøvd denne helgen.. Kan dere se linken min:

http://www.fertilityfriend.com/home/1db409

Hva tror dere... Hadde jo elslim ons,tors og fredag... Noen som har det før el?

CI82: Grafen din ser jo lovende ut da, spennende:)

Skrevet

Jeg tipper du hadde EL på lørdag. Hvis du får en høy temp imorgen også, så kommer sikkert den røde streken opp. Jeg har ikke så mye EL-slim, men hadde litt denne syklusen. Tror det var dagen før og selve EL-dagen. Idag har jeg masse kremete utflod. Prøver å ikke tenke symptomer, men det er ikke så lett! Får bare tenke og gjøre andre ting og vente 9-10 dager. Vi har vel IKM ganske samtidig da, Lady 83?

Skrevet

Herligheten...Temp dipp idag..Da har jeg vel ikke hatt el da????? Er det mulig når jeg hadde masse tydelig el forrige uke i tre dager.. Skjønner ingenting jeg.. Forrige måned hadde jeg en syklus på 33 dager, aldri hatt så lang før.. Men kan jo se ut som denne blir like lang da:(

Skrevet

Hei!

Er det noen som har lyst å fortelle meg hvordan jeg "temper"? Jeg vet at dette kan hjelpe meg å finne EL... men kan man også se om man ble gravid ved temping?

Har sett på noen skjema osv. jeg skjønner ingenting av dem. Noen som kan gi meg noen tips til å sette opp mitt eget skjema?

Tusen takk

Skrevet

Gaa paa www.fertilityfriend.com - der fyller du inn temperaturen + andre symptomer saa gjoer de resten for deg, Etterhvert skjoenner man litt mer av hva somforegaar selv og :)

Lykke til! Og husk aa proeve aa tempe til ca lik tid hver dag.

Skrevet

Takk skal du ha, har laget meg profil der nå. Skjønte fint lite av det, men vi prøver! Forteller de meg at NÅ er eggløsningen på vei? Eller må man skjønne det selv fordi tempen går opp? Hvor mye har dere merka at tempen øker?

Takk for all hjelp :)

Skrevet

Liten oppdatering fra meg som har sviktet og byttet forum litt (og er delvis lei forum...:P )

Tempene mine er kjempehøye til å være på dag 8 9 og 10; fra 36.61 - 36.72. Får ikke det helt til å stemme.. Har kjempemensmurring, vondt i korsryggen og unormalt myte utflod til meg å være. Har ikke testet siden jeg ville vært 4+2, da var den negativ. vil i dag være 5+0, får tester i posten i morgen, så da tar jeg en ny om ett par dager :) Fikk jo en slags blødning på IKM, men IKM for meg er bare 10-11 DPO. Så får vi se hvor det bærer henne :)

Skrevet

Jeg må bare spørre... Hvor i/på kroppen temper dere? Jeg er nettopp begynt, og er litt usikker på hva som fungerer best i lengden.

Skrevet

Jeg temper i munnen, men hører noen sier at det er bedre å teste analt eller vaginalt. Så lenge man tester på samme sted og til ca samme tid hver gang, så tror jeg ikke det har så mye å si. Man skal ta tempen med en gang man våkner, før man står opp. Det skal være lave temper før EL og høye etterpå. FF sier ikke ifra når EL er, men markerer at den har vært, ca 3 dager senere. Det er det som er litt dumt med temping. Man kan aldri være sikker på når EL kommer, men man kan se at den har vært.

Lady83, veldig kjedelig når tempen plutselig synker igjen. Hvis du ser på mine grafer, så pleier det å skje med meg også ca 3 dager etter EL. Men de har ikke dippet så mye at de er lavere enn tempene før antatt EL. Håper det bare var en "dårlig dag" og at tempen er høy igjen imorgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...