Gå til innhold

Hva slags vognpose synes dere er best og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi er 11 mnd og trenger ny vognpose. (arvet en gammel pose fra før, men den har ikke mulighet for å sette i seler)

Mine krav til posen er:

-holde seg varm på vinteren i den.

-ikke være innviklet med masse knyting osv.

-ikke være for klumpette

-god å ligge i

-mulighet for å sette på seler

-passe i ulike vogner

-ikke være alt for dyr

Hva har dere og hvorfor har dere valgt den?

Vet dere hvor man får kjøpt posen billig? (hjemme i ulønnet permisjon...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kaiser dunpose og er fornøyd. Pleier å putte et saue skinn inni den men vet det går ann å kjøpe et skinn som passer i men det er jo dobbelt så dyrt som et vanlig et da :-p

Jeg kjøpte min på mamma-mia.no (eller noe i den duren) de selger den andre plasser og men her er den billigst ;-)

Skrevet

Jeg har easykid, kjempe fornøyd. Den pakker seg kjempegodt rundt snuppa og hun er alltid god og varm. Trenger ikke lammeskinn i posen

Skrevet

Trenger heller ikke lammeskinn i posen men jeg synes det isolerer bedre enn den lille tynne madrassen som ligger i baggen. Hvertfall nå som det er så kaldt og vind.

Jeg lar begge mine unger sitte på skinn i vogna jeg!

Skrevet

Easygrow (het easykid før) Den er fantastisk. God og lun. Hu har aldri vært klam oppi der. Den er forholdsvis dyr men mye bedre enn ticket to heaven posen som storebror har. Kjøpt på lilleprinsen til 1699.

Skrevet

Er dette poser som kan brukes med seler i?

Hvor lang er posen? (tenker på hvor lenge de kan bruke den...)

Voksi urban har vist en forlenger slik at den kan brukes som sovepose til barnet er 6år. Synes ikke det er nødvendig, men til 3år kan være ok.

Skrevet

Vi bruker Odenwalder, Den er kjempe god, skal kunne brukes til ca tre år. Den er god og varm dunpose, som man kan vaske hjemme i vaskemaskinen. Det er en glidelås oppe på posen, så den er lhelt enkel uten knytinger. Det er mulighet for å sette på sele og skal passe til mange vogner. Den er litt dyr, men husker ikke hvor mye den kostet.

Skrevet

Den urban posen kan ikke i vaskemaskin. Hverfall d de sa til meg på barnashus.

Skrevet

jeg har voksi urban posen, å er kjempefornøyd med denne, anbelafer den på det sterkeste! god og varm pose som ikke er klumpette, passer i di fleste vogner å som du sier følger det med en forlenger som gjør at du kan bruke posen hele vognperioden! supert kjøp, å ikke av de dyreste heller!

Skrevet

Denne har vi også til begge barna! Varm og lang! Super.

Skrevet

Easykid posen kommer i en kort variant og så følger det med en forlengerdel når barnet har vokst ut av den andre. Det samme gjør det på voksi urban. Jeg syns voksi sin ble litt for lang. Men det kommer jo helt ann på hvilken vogn en har Syntes heller ikke den pakket seg godt rundt barnet, siden bunndelen var så stiv. Men det skal sies at jeg har aldri brukt den posen og vet det er veldig mange som er vedig fornøyde med den posen. Tror alle vinterposer har hul til seler. Du må bare klippe opp selv

Skrevet

Har også easygrow (het easykid før). Kjøpt hos lilleprinsen. Den må du kjære hull i, men det er sydd rundt dær du skal kjære. Koster litt, men den kan brukes lenge. Det hører med en slik fotforlenger. Er veldig fornøyd.

Skrevet

Har også Easygrow og er kjempefornøyd! Det er den på markedet som er lengst og kan brukes til ca 4 år. Den er kjempepraktisk å åpne og lukke og den er virkelig varm!

Det eneste er jo at den ikke er billig (hva du mener er dyrt vet jeg ikke). Men alle disse posenen koster jo opp mot/rundt 2 tusen. Så i grunn synes jeg at de er dyre alle sammen!

Kjøpte den på lilleprinsen.no

Skrevet

Var innom lilleprinsen.no nå, og da koster den gamle modellen 1399,-. Det er jo ikke så ille (har kostet 1999,-) Den nyeste modellen koster 1799,- (før 2200,-- tror jeg). Kjøp en nøytral farge i tilfelle du skal ha flere barn.

Skrevet

Odenwalder Holly-posen tilfredsstiller alle kravene dine, og er virkelig en knallgod pose, derfor har jeg den til begge jentene mine=) Den er like lang som Easygrow-posen, men føles likevel litt lettere og nettere, og det er et stort pluss synes jeg.

Her er den:

http://www.barnashus.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=349&category_id=33&option=com_virtuemart&Itemid=410

Skrevet

Hei du:) jeg anbefaler iallefall ikke vanlig voksipose, for det har jeg og den er litt tung og knotete. Men jeg tenker på å kjøpe iglo troller posen. Veninnen min har den og er super fornøyd. Dette er en dun pose fra samme leverandør som voksi urban tror jeg. Dessuten kom den best ut i test på TV2 hjelper deg.

Jeg anbefaler også å sjekke finn, Mange fine til salgs:)

Skrevet

Jeg så den testen, men finner kun en levrandør! Det skjønner jeg ikke.

Og vanlig voksi skal jeg ikke ha. Masse knyting og en stor klump spør du meg.

Men tusen takk for alle innleggene. Man skal jo lytte til "erfarne fjellfolk". :-)

Skrevet

Jeg vet. Tror de bare har den på barnevognhuset Rudo. Men tror den er verdt kjøpet:) Se på finn,der er det en som selger denne dunposen i mørk brun til 1000 kr:) det er billig for en dunpose:)

Skrevet

Vi har Voksi Urban og er kjempefornøyde med den!

Den har ull i bunnen og dun over. God og varm og regulerer temperaturen godt syns jeg; har brukt den både i 10 pluss og i 10 minus.

Det er snøring slik at man kan snurpe igjen rundt hodet om det er ekstra kaldt ute, og mulighet for seler.

Den kommer med en forlengingsdel som gjør at man kan ha posen fra nyfødt til ut vognperioden. Vi har brukt denne i både Emmaljunga City Cross(liten bag) og i en stor Simovogn, super i begge to!

Stemmer at man ikke kan vaske ullbunnen i maskin, denne kan med fordel fryses et døgn eller så må den renses. Dunoverdelen kan vaskes i maskin. (uansett lurt å ha gulpeklut under hodet og har poden uhell som går gjennom kan man prøve å vaske det bort med vann og ullsåpe)

Vi gikk inn på møbelkjelleren.no og fant posen på tilbud, skrev ut siden og gikk til barnas hus og fikk posen til denne prisen(brukte prisgarantien de reklamerer med).

Ellers har jeg sett posen til salgs på finn.

Anbefales uansett på det sterkeste. Kjenner flere som har denne posen og er storfornøyde:))

Lykke til med valget! :)

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Vi har Voksi urban og er kjempefornøyde med den! Den er enkel for de knotete hendene til faren også... (Glidelås på sidene).

Den har kostet 1500 på Nordby (svinesund) lenge, men jeg vet ikke om tilbudet fortsetter nå etter jul. Jeg betalte 1700kr for den i en lokal babybutikk. På Babyshop koster den 2000kr...

Iglo Troller posen var best i test, men Voksi Urban er identisk med posen (samme produsent), så var vel en grunn til at vi gikk for denne posen det også.

Skrevet

Hei, sant som hun over sier, at voksi urban og iglo troller er samme produsent, og egentlig ikke store forskjellen ifølge damen i butikken da jeg kjøpte min iglo troller til lille i fjor, men jeg er egentlig ikke så veldig fornøyd. Den er varm, og har forlengerstykke og alt, men syns den er veldig åpen og liksom firkantet ved hode, virker også litt stiv syns jeg. Skulle jeg valgt igjen ville jeg kjøpe odenwalder eller hva den heter. Det ser så myk og lun ut. Jeg vet den kom dårlig ut i test, men de tester je egentlig på litt spesielle ting da :)

Skrevet

Vi har vanlig voksi classic og er kjempefornøyd så langt! Synes ikke den er klumpete i det hele tatt! Snuppa ligger lunt og godt oppi den, og er alltid like varm og god uansett hvor mange blå det er i lufta! Vi har saueskinn under posen i tillegg! Voksiposen har hull til 5-punktsele og den vokser ned barnet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...