Gå til innhold

22 mnd og ferdig med dagsoving??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er et mareritt å få til å sove på dagen i helgene. Til nå så har hun sovet 1-2 timer i barnehagen, men det er det også slutt med nå virker det som. Pedagogen sier hun har brukt lang tid på å falle i søvn det siste og denne uken sov hun ikke i det hele tatt nesten.

Jeg synes det er tidlig, ikke 2 år en gang, noen med lign erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har en gutt på 18mnd, som bare sover 1 time på dagtid, noen ganger bare 45 min. I helgene hvis vi er på farten, vil han ikke sove i det hele tatt - da går han hele dagen uten søvn, sovner kanskje i bilen på vei hjem, men vekkes når vi er hjemme. De dagene han ikke sover legger han seg klokken 18, da er han stup trøtt. Så jeg vil tro at han ikke trenger mer søvn. Han sover godt om natten da - fra 19 - 08

jeg har også en venninne som har en gutt på 22mnd, som ikke sover på dagen lengre, slutten med dagsoving når han var 20mnd.

hvordan er natten til jenten din da, sover hun godt?

Skrevet

Jenta vår på 22 mnd sover heller ikke alltid på dagtid lengre. Men,jeg føler ho har behovet for det enda. Noen ganger kan ho ligge å prate og småklage over 1 time, før jeg gir opp.Eldste jenta var også slik tidlig husker jeg.

Skrevet

Søvnen på natten er så som så enkelte ganger. Ligger på eget rom og sovner forsåvidt greit om ikke noe sent 19-20:30. Våkner igjen etter 07, dvs gjerne 7:30-8 noe som betyr stress for å levere henne i barnehagen. Grunnen til at vi ikke vekker henne tidligere er at hun ofte kommer inn i vår seng i løpet av natten og da har vi alle en ikke så god natt. Er nå også høygravid og har de siste mnd slitt med søvnen selv, så dette går bare i mot meg. Skulle da også tro at hun var sliten og trengte dagsovingen desto mer, men nei.

Nå har jeg vært inne på småtroll 2-3 år og lest at flere av barna der også sluttet med dagsovingen rundt 2 års alderen, så vi får ta det etter hvilke behov hun uttrykker.

Skrevet

hadde tenkt å skrive et innlegg her på dib om det samme. vi har ei jente på 20 mnd, og nå de siste par ukene har hun sovet dårlig om nettene, våkner ofte, og ikke alltid like motivert or å sove mere. noen dager tar det også lang tid før hun sover på dagenene. så i går prøvde vi uten lur på dagen, og det gikk ganske bra, og natta gikk bedre. syntes som deg at det er tidlig å kutte ut dagsoving.. men om det er det som skal til for at hun sover om natta, får det prøves. men her blir det nok å se litt an hvordan hun har sovet på natta, hvor lenge på morgenen osv.. hender hun sover fra 19- 09 og da har hun kansje fått nok søvn... er mellom 12 og 14 timer nok?? men når jeg skal ha tidligvakt og hun må opp 06.30, trenger hun kansje en liten lur på dagen..

kommer til å savne den lille "fri"perioden midt på dagen da.. er foresten også gravid igen, men har 20 uker igjen til termin.

skjønner godt det er kjedelig med lite søvn når du er høygravid, man vil jo gjerne få litt søvn, før man begynner på nattevåk igjen.

lykke til!

Skrevet

oi, her er ikke jenta i nærheten av å kutte ut dagsoving. hehe Hun blir 2 år i mars. Men hun har kuttet ned tiden litt. Bhg sier hun til og med kan sovne ved matbordet kl 12 og da sover hun til kl 14-14.30.

Og hun sover hele natta fra kl 19.30 og våkner ikke før 09-10 hvis hun får bestemme selv.

Skrevet

Jeg har hørt om det før ja, men kan dere ikke se an behovet da? Hvis hun ikke vil sove så er hun kanskje ikke trett? Er hun veldig trett på kvelden da? Hvis hun er det så kanskje en powernap på 15min på ettermiddagen kan løse det?

Det handler jo egentlig ikke om barnets aldre, men mer om barnets behov.

Kanskje hun kan få hvile med en bok i en armkrok i barnehagen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...