Meg og lillespiren <3 Skrevet 8. januar 2011 #1 Skrevet 8. januar 2011 Jeg var på tidlig ul på onsdag. Åh, jeg som burde blitt beroliget av at gynekologen så hjertet slå, jeg kunne faktisk ikke se det selv. Men hun var helt sikker og sa at det slo såå fint. Hun prøvde å la meg høre, men fikk ikke til. Hun målte forresten bare lengde en gang og sa at det var helt fint. Hun virker erfaren og flink, men det var som om hun hadde det travelt, eller ikke helt forstod at jeg hadde bedt om time. Hun er ikke fra Norge, tenker at kanskje de har annen praksis i utlandet og ikke sier noe for å bekymre... Tror ikke det da.. Det er egentlig ikke det jeg bekymrer meg mest for, men det med 5 mm, er ikke det litt lite? Leser meg forvirret her. Et sted leste jeg at i uke seks skulle man måle foster og legge til etter 6 for å finne ut hvor langt noen er på vei, altså ville det for meg bli 6+5. Om fosteret hadde blitt målt til 4 mm, ville det blitt 6+4, om det er sånn så er det jo kjempebra! Men det er så mange som har sier at de er flere mm en 5 i uke seks. Og noen steder står det at fosteret skal være mellom 7-9 mm, da er jeg jo langt unna. Vet jo ikke når jeg ble gravid da, men hadde sist TR 18 november, har syklus på 31 dager og fikk ekstremt svak positiv test 13 desember... Er et sted mellom 6 og 7 uker fullgått.. Terminkalkulatorene sier forskjellig, alt fra termin 25. august-29. august. Tør ikke mase meg til mer ul nå, bor på lite sted og her finnes ikke privat mulighet. Må vel bare leve med bekymringene, håper noen har noen opplysende ord. Er så redd for å glede meg og så går det galt, samtidig har jeg en god følelse og føler meg absolutt gravid. Var på UL 23 desember og da så vi bare en fosterhule på 6 mm. Takker for svar Gleder meg bare sånn til jeg er over uke 12. Da skal jeg ikke bekymre meg SÅ mye mer!!
Gjest Skrevet 8. januar 2011 #2 Skrevet 8. januar 2011 Hei. Tror ikke du trenger å bekymre deg. Var på ul selv i går. Var etter mine beregninger 6+5 da. Ul-damen sa ikke noe spesifikt enn uke 6noe. Hun målte Micro til 7mm, noe som er like normal. Men hun sa også at det er veldig vanskelig å treffe akkurat med målet. I følge babyverden står det for meg i dag (6+6) at målene er 4-8mm, så da er vi så og si midt i normalen begge to Har bekymret meg mye denne graviditeten selv. Og selv ikke etter ul i går der alt så bra ut og hjertet banket har jeg klart å senke skuldrene. Men jeg jobber med saken. Dumt å skulle nærmest gå glipp av de tre første månedene bare fordi jeg bekymrer meg over ting jeg strengt tatt ikke kan gjøre noe med uansett..
Meg og lillespiren <3 Skrevet 9. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2011 Ja, du har helt rett!!! Satser på at alt går bare bra med oss begge to )) Takk for svar )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå