1. gangsmams Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 .....hvor ofte og hvor lenge av gangen spiser deres små? Her spiser lillesnupp ca 6 ganger i døgnet. Av og til litt oftere. Jeg syns hun ligger så kort ved puppen, ofte maks 7 min og da sutrer hun gjerne etter smokken med en gang hun slipper puppen...flere som har det sånn? Er bare å glemme å gi pupp oftere, da blir hun bare FLY FORBANNA, og vil hvertfall ikke ha mat....Hun er blid og fornøyd stort sett hele dagen, men om kvelden er hun ofte veldig urolig, og det er da hun ofte er sinna på puppen.... Hun har spist kort hele tiden, og lagt bra på seg helt til nå. Sist uke gikk hun bare opp 15 g. (Skal sies at hun har vært forkjøla en ukes tid da)
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 8. januar 2011 #2 Skrevet 8. januar 2011 Hei du:) Kjenner meg igjen her. Sånn er jenta mi på 3 Mnd også. Suger noen sekunder bare så vrir hun seg unna. Jeg er derfor redd for at hun ikke får i seg den fete melken på slutten. Har nå veid henne på tirsdag og skal på 3 Mnd kontroll på førstkommende tirsdag,så spent da på hvor mye hun har gått opp på den uken. Jeg har pumpet meg litt etter at hun er ferdig med å suge sånn at jeg fanger opp den fete melken og gir henne det 1 gang iløpet av dagen før neste måltid. 15 g er jo litt lite,men siden hun har vært litt forkjølet så kanskje hun er tett og ikke klarer å suge så mye? Ellers så kan jeg anbefale at du heller legger deg i sengen og ammer(når hun ikke er tett selvfølgelig), det gjør jeg og da suger hun faktisk lenger. Er mer rolig der:) Uansett,sa helsestasjoen noe på at hun ikke hadde gått opp mer da? Masse lykke til! Blir nok bedre når hun ikke er så forkjølet tenker jeg:)
frk oktober Skrevet 8. januar 2011 #3 Skrevet 8. januar 2011 Min på 3,5 mnd. spiser ca 10 ganger i døgnet, og i mellom 15 minutter og 30 minutter hver gang. Hun har lagt på seg 130 g/uke siden fødselen. Siden din har lagt på seg bra hele tiden bortsett fra én uke, syns jeg ikke du skal bekymre deg, med mindre hun forstetter å legge på seg like lite selvsagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå