Gå til innhold

Noen med erfaring med kort regime hos CFC?

Anbefalte innlegg

Skal igang med ivf for første gang denne måneden, kjempespent!

Det er jo ikke allverdens info man får fra CFC, de er svært korte i sine svar.. Men jeg tror jeg har det meste ganske klart..

Skal på scanning og starte med gonal-f fra 3. syklusdag, og så på scanning igjen etter 6 dager. Lurer litt på hvor mange scanninger dere har hatt totalt før uttaket, og hvilken syklusdag det har blitt uttak.

:-)

Fortsetter under...

Spennende!

Jeg hadde 3 scanninger og uttak var dag 12... Hadde litt bivirkninger av Gonal, oppkast nemlig. Men er fornøyd med resultatet da! Full klaff fra første forsøk. Er 12 uker på vei nå. Synes forresten at de på CFC er kjempehyggelige og utrolig flinke.

Lykke til!

Ps. Akupunktur etter innsett anbefales. Og jeg brukte "babyklister" om du vet hva det er...

Absolutt spennende :o)

Jeg har bestandig begynt med sprøyter fra 2. syklusdag og har hatt 4 scanninger før uttak på syklusdag 14. CFC vurderer scanningen fortløpende, stimuleringsskjema fakses inn til CFC etter hver UL, for å se hvordan du responderer. Ønsket er jo mange utviklede follikler, men det går fint an å lykkes selv om man bare ender opp med 1.

Lykke til :o)

Huff, hater å være kvalm/oppkast. :-( Er det vanlig bivirkning? Er evt puregon/menopur bedre? De sa det var det samme hvilken av de tre jeg brukte (men har resept på gonal).

Tok du akupunktur på CFC, eller har du brukt akupunktur hjemme i ukene etter?

Har dere hatt scanning/UL før dere har startet med medisinene? De ville jeg skulle scannes på dag 3., og starte med medisinene da, men store sjanser for at det blir på en helg, og da får jeg ikke scannet..

Annonse

Har ikke erfaring fra CFC, vi har brukt Maigaard i Danmark. Men både jeg og kona ble gravide på første forsøk begge to, og jeg med tvillinger ;) Vi fikk få egg begge to, selv om vi er unge, og proppfulle av dem, men jeg tror en del får færre egg ved kortregime enn ved nedregulering. Tror derimot at de blir av bedre kvalitet når det er færre!! Kona fikk ut 3 egg, alle befrukta, 2 inn, og ble en nydelig gutt! Jeg fikk kun ut to egg, begge befruktet, begge inn, gravid med tvillinger 14+0.

Vi var på ganske mange scanninger begge to, og tok ut eggene på syklusdag 16 (kona) og 18 (meg).

Lykke til, det blir en spennende tid dette :)

Hei!

Jeg har vært til scanning 2-3 gang før uttak. Dag 3, 6-7 og dag 9-10. Har som regel hatt uttak på dag 11 og 12. Har en syklus på 28-32 dager. Har ikke bestandig vært til scanning på dag 3.

Har tatt akupunktur på CFC før eller etter uttakene. Det er det samme når du tar det. Har bestilt det ved siste samtale hos CFC før uttak, så har de ordnet opp i resten. Du må da ha 400 d.kr i kontanter for å betale akupunktøren.

Lykke til!

Takk for mange gode svar!!

Kjempespennende dette her, og mange spm dukker opp.

Pleier de å sette inn ett eller to egg på CFC, hvis man har flere som blir befruktet? Anbefaler de noe, eller velger en selv?

Gjest Pippi9

Det er regler ifht. Hvor mange egg du kan sette inn, og det går stort sett på alder, men også om du har mange mislykkede forsøk bak deg. siden jeg er godt over 40 år har jeg satt inn 3 egg på begge ferskforsøk ene mine og 2 på fryseforsøket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...