Gå til innhold

Hvor store puslespill (antall brikker) legger deres 2,5-åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir stadig vekk overrasket over min datters måte å se hvor brikker skal uten å egentlig se noe særlig på dem. Hun legger puslespill med 40-50 brikker (så lenge de kan legges i en "ramme") uten hjelp eller problemer.

Når jeg ser på barn på samme alder på småbarnsavd. der jeg jobber (og der hun også går for så vidt), så sitter de ofte med knottepuslespill eller sånne med seks til femten store brikker.

Er hun flink, eller er det bare noe jeg innbiller meg? :)

Skrevet

Guten min er nett blitt 2,5 år, og han puslar puslespel på 20 - 25 brikker utan problem. No har han ikkje større puslespel, så eg veit ikkje korleis han hadde takla desse.

Skrevet

Jeg synes han høres kjempe flink ut!! Har dere holdt mye på med puslespill?

Skrevet

Høres jo veldig flink ut ja :)

Sønnen min takler knottepuslespillene veldig lett men har ikke fått prøvd seg så mye på vanlige puslespill. Syns liksom vanlige puslespill ble så vanskelige i forhold til knottespillene. Savnet liksom en mellomting jeg. Men nå skal jeg jammen meg ut å kjøpe skikkelig puslespill!

:)

Skrevet

Snuppa er akkurat 2 år, og pusler puslespill med tja.. 30 brikker... Hun vil gjerne ha litt hjelp til å finne frem alternative brikker som kan passe, men hun vet hvor de skal være, så det er nok mest for å få selskap ;-) De med ramme rundt er såklart lettere enn de uten, knottepuslespill er kjedelig...

Hun elsker å legge puslespill, og er generelt glad i å holde på med diverse småplukk;-) Og vi har derfor puslet m y e med henne.

Tror nok hun er over gjennomsnittet flink med puslespill - med det kommer vel mye an på interessen. Mange 2 åringer jeg kjenner har ikke ro i rumpa til å prøve engang ;-)

Skrevet

Min mellomste var slik og saa gikk interessen over og i dag, 4 aar gammel er det ca det samme antallet brikker han ligger paa.

Mini hater aa pusle saa her snakker vi null brikker med eller uten knott :)

Skrevet

Jenta mi bryr seg ikke om puslespill i det hele tatt..

Om det er de lette eller de mer avansert. Her går det kun i dukker,vogn,servere ting og tang fra kjøkken og MUSIKK,dans..

(jeg var nok lik i slike aktiviteter,så hun ligner mer på meg der..)

Men så har jeg et tantebarn (3mnd forskjell på min søsters jente og

mi jente) (de blir 3 i februar og mai i år)

og hun er enorm på puslespill.

(lik min storesøster når hun var barn,så der ligner de)

Hun bruker vel de på 4års stadium osv...

Hun går på stor avd i bhg fordi hun snakker som en STOR 4åring

(som de sier) og har lenge gått på ski,syklet osv.

Det var bhg så ville hun skulle beg. på stor avd i fjor høst pga utviklingen hennes..

Så det er merkelig hvor stor forskjell det kan være på barn.

Disse to er liksom et eksempel på hvor forskjellige stadier de er,

selv om er like gamle..

Men så er det jo helt normalt og være så ulike:)

Skrevet

Datteren min la sitt første puslespill på 10 brikker da hun var 1 1/2 år. Har aldri hatt knottepuslespill. Nå er hun 2 1/2 og legger vel som din datter. ca 40 brikker, med og uten ramme. De mest populære er likevel de med 20 blikker, men det har vel med motivet å gjøre.

Eldste interesserte seg aldri og la ikke puslespill før hun var over 3 år, men legger i dag på 1500 brikker sammen med meg, men så er hun 12 år nå da..

Har en gutt på 5 som ennå ikke klarer annet enn knottene. Han finnes ikke fingernem

Skrevet

Det er veldig "flinkt" å pusle 40-50 biter uten hjelp som 2,5 åring.

Min er 3 og liker godt puslespillene med ca 30 biter, men krever litt hjelp innimellom.

Skrevet

Jenta mi (ble 2 år i september) legger puslespill med 60 brikker uten problemer. Disse legges ikke i ramme..

Men hun har holdt på med puslespill fra hun var en neve stor da!

Hun har puslespill på 20-30 brikker også, men disse vil hun ikke legge lengre...:P

Tror det er veldi stor forskjell på barna der, det er flere i barnehagen på samme alder som henne som ikke bryr seg om puslespill i det hele tatt og når de legger, er det nok med 20 brikker liksom...:)

Skrevet

Min gutt er 2,5 år. Han liker å pusle, men er ikke noe han gjør så ofte. Han valgte seg et med 30 brikker fra kids wool, med mange dyr på. Det har vært veldig populært. å som regel hjelpe han igang, til hann begynner å se otivet så klarer han det selv.

40 brikker alene er jo veldig bra, du har ei flink jente.

Barn er forskjellige, min gutt er flinkere enn de fleste andre på samme alder motorisk. Dattra til ei venninne av meg snakket helt rent og lange setninger og fortellinger da hun var 1,5 år. Sønnen til ei venninne sluttet med bleie dag og natt da han var 19 mnd, uten at de hadde forsøkt på tidlig avvenning heller.

Skrevet

Ha ha, puslespill-brikker er til å spise på og kjøre bil med :D

Vesla på 2 år og 2 mnd bryr seg overhodet ikke om puslespill, ikke de med knotter heller.

Men storebror la puslespill tidlig.... Han var vel rundt 2 da han virkelig fattet interesse for det. Nå legger han alt han kommer over, og det i ett rasende tempo.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hun er kjempeflink!

Jenta mi på 2 år og 5 mnd klarer såvidt 13 brikker, med ramme. Men har ikke puslet noe særlig med henne. Puslet en god del med førstemann, men han var aldri spesielt interessert. Nevøen derimot puslet lett mange forskjellige puslespill med 50 brikker da han var 2 år og 10 mnd. Det gjør ikke sønnen vår enda, og han er over 5 år nå:)

Skrevet

500 brikker fikser min på 2 1/2 lett :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...