Delfino-fødeklar- Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 Fødsel m lillesøster. Den 29.12.2010 så fikk jeg så harde kynnere, va så harde som en sprettball. Så tenkte at noe er på vei.. gikk å la meg på sofan og da gikk det over utover kvelden kjente jeg det noen ganger, men var ikke regelmessige og ikke noe vondt. Gikk å la meg i god tro om at det ikke var fødsel på gang. Kl 02:02 30.12.2010 kjente da et knips i magen, så kom det to menssmerte tak og så gikk vannet. Første jeg sa var : faen. Å så to dager før det nye året.. Men var så klart veldig glad også Ringte da fødeavd og sa at vannet har gått, hode er ikke festa og terminen er 14 jan.. hun sa at jeg kunne gå ned og spise litt og så kunne jeg ringe tilbake. Jeg kunne komme på obs posten kl 10.00.. men da forklarte jeg hvordan fødselen med førstemann var. Da sa hun, gå og spis litt og kjenn om du kjenner liv. Så må du kjenne etter rier og ta tiden. Jeg ser fra første gang at du har sterk smerteterskel så du må ta tiden på riene. For når du har det fryktelig vondt så kan det være for sent og at du har kommet for langt i fødselen. Så kom heller litt tidlig. Da samtalen var ferdig vekte jeg mamma, hun måtte jo passe på storebror. Hun ble med oss ned og tok tiden på riene sammen med meg og samboeren. Jeg var lite stressa, men sambo va litt mer, han sa at nå ringer du til jm og sier du har regelmessige rier.. Riene kom 7-13 min etter at vannet hadde gått. Men jm sa at da kan du komme hit, men jeg har jo ikke så veldig vondt da.. men jm sa kom heller litt tidlig så kan vi undersøke deg. Men jeg hadde ikke så lyst, men har da ikke såå vondt. Vi fikk bestemme selv, men hadde det vært jm så hadde hun kommet. Vi fikk lov til å være der hele den natta.. så da reiste vi ca 0300.. var på føden ca 03.30 Da vi kom på føden så fikk vi ei herlig jm, snill, rolig å veldig behagelig.. hun tok hjerterytmen på barnet og skrev meg inn. Hadde rier, men kunne fint kommunisere med henne. Da hun undersøkte meg hadde jeg 5 cm. Da var kl 0430. så fikk jeg klyx, og da ble riene mer intense. Etter jeg hadde tømt meg så gikk jeg å ruslet å tittet litt. Sambo og jm var inn på selve føde plassen, så da gikk jeg også dit å satte meg i føde senga. Snakket om løst og fast mellom riene.. fikk puste i lystgass masken, pga at jeg pustet meg dårlig igjennom riene.. men lystgassen var ikke på, jeg sa at jeg har stor fobi mot å spy, så jeg ville vente. og så hadde jeg ikke det så vondt . Etter hvert gikk jm ut, sambo spurte meg hvor vondt det var på en skala fra 1-10, og da sa jeg at det er en 7 er. Like etter på så økte riene ganske så kraftig.. jeg tenkte at det er sikkert 7 cm åpning så jeg må vente litt med lystgass.. jeg kjente nedpress og det ble stadig mer vondt. Så jeg ba sambo å ringe på jm å si at jeg må ha lystgass. Da kom det en barnepleier inn, hun måtte gå ut å hente jm og få bekreftelse på at hun fikk lov til å sette på lystgassen. Så fikk jeg en klut på panna.. jeg rakk å trekke inn lystgass en gang, så sa jeg : nå kommer ungen, for jeg har sånn trykketrang, : og da kom jm akkurat inn. Hun dro av meg trusa og dyna, og så på press nr to-tre , og max 2 min med pressing, kom lille søster 2840 gr og 50 cm. 14 dager før tiden. 30.12.2010.. JM rakk ikke en gang å ha på plast forkle.. ei som hadde det travelt. ' Drømmefødsel med andre ord. Var my mer vondt med nr 1 og tok det tok litt lengre tid.. Her tok det 3 timer fa vannet gikk til hun var ute <3 masse fødestøv til dere andre, og lykke til Sender
flypapir Skrevet 7. januar 2011 #4 Skrevet 7. januar 2011 Det hørtes virkelig ut som en drømmefødsel ja Gratulerer så masse med lillesøster!
Ella78 m/ A&M Skrevet 8. januar 2011 #7 Skrevet 8. januar 2011 Wow! En sånn fødsel ønsker jeg meg! Gratulerer så mye med jenta!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå