NostraStoria Skrevet 7. januar 2011 #1 Skrevet 7. januar 2011 har kraftig bl og ble satt i gang 11 dager etter termin sist pga elendig form og absolutt ingen modning. Jeg har lite lyst å gå gjennom det samme igjen, tror dere det er helt umulig å spørre om igangsettelse senest på termin, eller 1 uke før?? Jeg har smertehelvete fra uke 10 som sist og er invalidisert på slutten.. Jeg vet komplikasjonene som kan oppstå under en slik fødsel + at den er ganske tøff siden jeg hadde det sist...men vil heller det enn å gå langt over termin uten å kunne sitte, sove, ligge, gå, stå..og konstante smerter.
NostraStoria Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #2 Skrevet 7. januar 2011 sorry er kanskje på feil sted, men veldig liten aktivitet inne på bim og jeg er jo begge plasser så prøver her.
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 7. januar 2011 #3 Skrevet 7. januar 2011 Jeg ble igangsatt en uke før termin pga fødselsangst.. Så de gjør det jo.. Men har hørt om en del som bare må finne seg i å gå svangerskapet ut.. Men det skader jo ikke å snakke med dem:) Å gråte litt.. Det var iallefall det som måtte til før de tok angsten min alvorlig..:s
NostraStoria Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 7. januar 2011 Jeg har jo ingen angst, for meg var det en lettelse å føde for å komme ut av det "evige" smertehelvetet. Så ikke sikkert de vil ta hensyn til så mye annet? Huff...jeg gråter nesten hver dag pga disse smertene....skal få en samtale med spesialist hvertfall så får jeg se hva han sier. Men jeg syns det er ille at en skal være fysisk og psykisk nedbrutt når en har noe så stort som en fødsel i vente. For meg hadde det vært veldig mye bedre bare med 1 uke tidligere enn det jeg hadde sist. Er nok supersutrete nå, men ikke sånn ment!
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 7. januar 2011 #5 Skrevet 7. januar 2011 Jeg skjønner deg:-) Jeg kan ikke råde deg til noe annet enn å bare spørre om å bli satt igang, men du kan jo være heldig.. Det starter jo gjerne tidligere og lettere med nr 2:-)
sthans Skrevet 8. januar 2011 #6 Skrevet 8. januar 2011 jeg fikk fremskyndet igangsettelse med en uke - fikk direktenr til riktig avd paa sykehuset via fastlege og jeg fikk snakket med noen veldig hyggelige folk. viktige er aa bestemme seg - og vaer forberedt paa en liten fight hvis noedvendig. det er ikke meningen du skal slite deg ut med de smertene - du skal vaere uthvilt til foedselen ogsaa. litt vennlig press, ikke kjefting, gjoer ofte underverker ;-) ps - jeg hadde et mareritt med nr en, men droemmefoedsel med nr to. lykke til!!
EgG Skrevet 8. januar 2011 #7 Skrevet 8. januar 2011 Jeg tror ikke det er noe problem å bli igangsatt en uke før termin. Jeg ble igangsatt nesten 1 mnd før termin pga at forstervannet hadde begynt å sive ut. Snakk med jordmor/sykehuset om det. Går helt sikkert fint. De gir jo modningsakupunktur 3uker før termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå