Gå til innhold

1.legetime først ved ca 11 veker...normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.. har tatt graviditetstester og dei viser postitvt. Om eg e gravid e eg ca i veke 8 no. Ringte lege for å bestille time idag... er veldig spent på om det er liv der inni liksom. Er laaang ventetid for å komme til hos lege, 4 veker, så blir i veke 11 min 1. kontroll /legetime blir.

Er det nåkken andre som også venta så lenge før 1. møte med kontroll ?

På forhånd takk for svar.

..lever i spenning..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Da æ va te legen å fikk vite at æ e gravid,så legen min at æ skull kåm tebake næste gang i uke 11. Tænkt ikke nå mer på d dær å da å sa at d gikk jo bra. Men så ringt æ på mandagen å sa at æ syntes d va litt længe te å gjærne villa kåm te ul først,får å se om d e nå dær..Så fikk time i dag,uke 8 + 5 :) Æ hadd ikke klart å vent te uke 11. Sjøl om du kanksje ikke ser så mye på skjermen i uke 8!

Skrevet

Jeg skal på første kontroll hos lege på mandag og da vil jeg være 11+1. Til meg sa de det holdt å gå før det var gått 12 uker. Dette selv om jeg hadde komplisert svangerskap sist. Fikk selvfølgelig beskjed om å komme før hvis det skulle være noe. Var på tidlig UL på tirsdag bare for å være sikkert på at det er noe der og alt var heldigvis fint.

Skrevet

Det er det vanlige ja, uke 12 til første kontroll. Hvis ikke du har plager eller er veldig usikker på ting. jordmora er der for deg og er vanligvis ingen problem å få komme tidligere hvis det får deg til å føle deg bedre :-)

Skrevet

Jeg spurte når det var vanlig å få time når jeg bestilte time og da sa de mellom uke 10-12, jeg skal på mandag på første kontroll og da er jeg 11+1 er kjempe spent, håper å høre hjertelyden, men det spørs så tidlig.

Skrevet

Jeg kunne nok fått time før, men ser ingen grunn til å dra til legen før uke 12, så da skal jeg 11+2. Får ikke gjort noe til eller fra uansett. Om det er liv kan ikke legen se, om han ikke tilfeldigvis har ul-apparat. Er nok litt tidlig å høre hjertelyd, men kanskje.

Bestill deg time til tidlig ul hvis du er veldig bekymret.

Gratulerer forresten!!

Skrevet

Jeg skal på første ordinære kontroll i uke 12. Har vanket litt på gyn. pol. her så har ringt selv dit og mast om time for tidlig UL, og det fikk jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...