Gå til innhold

Flere barn med veldig tett mellom rom :)

puza90

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne med barn som det er veldig tette mellom rom?

Her så har jeg to gutter, en på 20,5mnd. og en på 3,5mnd. <3

Og jaggu er jeg ikke gravid IGJEN med nr. 3 er nå bare 4+2 sånn jeg kan regne med frem til hvert fall <3

Så her blir det jo 3barn med 3forskjellige svangerskap i løpet av 2år og 4mnd.

Flere som har vært borti lignanes? :)

Er VELDIG spent på hvordan kroppen min kommer til og takkle detta da, selvom jeg har netto hatt to perfekte svangerskap da :P

Kjenner ingen tegn til at jeg er gravid, men det kommer vel ;D hehe.

Var veldig lite planlagt, men selvfølgelig like velkomment nå som det først av har skjedd <3

Selv er jeg blir jeg bare 21år nå i jan. og min kjære er 23år, så vil kalle oss for forhånds vis unge foreldre da :P

Så for dere som har flere sånn da, hvordan bil kjører dere egentlig? :P

Om det er noen gode tips i forhold til alt mulig og gi, så for all del, bare sleng det ut :D

Fortsetter under...

jeg er 24 år og har 3 tette og snart 4;) nr 1 født nov 07, nr2 feb09 og nr3 mai10. nr 4 kommer i juli. det tar på, men som jordmor sier til meg så er jeg heldig i å med at jeg er så ung. da takler kroppen det mye bedre:)

4 barn på 3 år og 8 mnd blir bra det tenker jeg;) enste jeg merket både i forrige svangerskap og dette(så langt) er at jeg blir mye fortere sliten da jeg har de andre å ta meg av og de krever jo en del siden de er såpass små enda:) men så er det jo desto mer gøy også i mine øyne;)

her har heller ingen (!) vært planlagt og 3 av de har faktisk vært unnfanget på p-pillen!!! det skal jo ikke gå an, men jeg snakket med gynekologen min om det og han var enig med meg i at det ligger nok i familien siden bl.a søstera mi fikk barn på p-pillen.

istedet for å deppe over at jeg blir uplanlagt gravid så tenker jeg at jeg er heldig som får så lett barn, og i tillegg har fått friske fine barn.

det vanskelige med å ha så tette er vel hvordan man skal dele oppmerksomheten mellom barna. spessielt når man har en nyfødt i hus. nå har jeg (i mine øyne) vært "heldig" som ikke har melk i mer enn 2-3 mnd for da har jeg hatt annledning til å ta med eldtemann eller mellomstemann ut eller lignende for å få litt tid alene. noen fordeler er det jo med flaske også;)

Bare du er positivt innstilt så går alt bra:) det er en mening med alt:):):)

masse masse lykke til!! dette klarer du!!:):)

Hei, og først av alt gratulerer!!

Selv har jeg 3 barn født i løpet av 2 år og 5 måneder (ingen tvillinger), men du slår meg da gitt:-)

Flott med tette barn, de har jo så utrolig mye glede av hverandre. Litt mer utfordring å gi dem alene tid, det skal jeg innrømme, men tror søskenforholdene veier opp og vel så det.

Jeg fikk anledning til å være hjemme (gikk fra perm til perm tre ganger, i tillegg kontantstøtte) med barna til de var 3 år, noe jeg mener barna har hatt godt av.

Vi hadde fra før et barn som er 5 år eldre enn eldste av de tre tette, og nå når de tette er blitt 4, 5 og 6 år, ventes det en liten søster til i flokken :-)

Bil ja, kremt.. skulle nok hatt en caravelle.. Har en touran 7 seter, funket fint til 3 barn, litt knapp til 4 barn, og ikke plass til vogn med 5 barn.. Får vel inntil videre kjøre to biler, eller la barnevognen være hjemme..

Takker for svar :D

Jeg er veldig positivt innstilt på dette, trur det kommer til og gå supert <3

Men alikevell er det jo selvfølelig en veldig skremmanes tanke da :P hehe.

Mine to første svangerskap var jo nesten perfekt, ingen tvil om det, nærmeste jeg kan klage over er hals brann og smerter i beina.

Så vil ikke da si jeg hadde noe og klage over egentlig :D hehe..

Jeg ser jo så absolutt det positive i at ungene får hverandre som gode leke kammerater av og ha så tett alder da :D

I slutten av dette svangerskapet regner jeg med at jeg er bra sliten på en annen måte enn de to første, og i begynnelsen etter lillingen er kommet til blir det jo sikkert litt stress av den nye tilværelsen :P

Men etter vi har kommi oss i rutinene så er jeg sikker på at alt kommer til og blir "perfekt" <3

Slitene dager har man jo en gang i blandt uansett om man har 1,2,3,4,5,6 eller 7unger liksom :P hehe..

Så jeg trur nok også det at om innstillinga er på plass, så klarer man det man vil :D

Jeg ELSKER jo mamma rollen mer enn noe annet her i verden, barna er det beste som kunne hendt meg, og jeg er så helldig at jeg har fått dem med verdens herligste gutt for min del, som er den beste pappan ever <3

Så detta går nok supert :D

Men alikevell er det jo intresangt og høre om andres "historier" da :)

Kanskje man kan ta til seg litt lærdom også ;D hehe

Gratulerer så mye. Dere er tøffe.

Ungene vil få mye glede av hverandre, selv om dere som foreldre kommer til å bli skikkelig slitne til tider.

Jeg venter en til, da blir det 21 mnd mellom de. Synes det er tett nok

Lykke til.

Annonse

Noen bekjente av meg har tre dødtre - de to første skiller 12 mnd og de neste to skiller bare 10 mnd. Altså 1 år og 10 mnd mellom nr 1 og nr 3. Det er så SYKT tett at det nærmest skulle vært umulig! De to yngste er født i samme år, men minste er født i november, så de kommer trolig til å holde henne tilbake et år på skolen, så de to slipper å gå i samme klasse.

Uansett - de hadde det UTROLIG hektisk i starten. Selvsagt! Men etter ganske kort tid begynte fordelene ved å ha så tette barn å melde seg. For selvsagt er det mange fordeler også ved å slippe å ha baby i hus i åresvis, å slippe å ha bleiebarn i åresvis og å slippe å underholde barn som ikke klarer å underholde hverandre pga totalt forskjellige behov og ønsker. Osv.

Lykke til! Dere er VELDIG unge foreldre, håper dere klarer å bruke det som en styrke både i forhold til barna og hverandre! :-)

Oj oj oj, det må jeg si, dem sto virkelig på Anonym :P hehe..

Jeg for min del ser det bare positivt på det med og være unge foreldre :)

Jeg elsker familielivet, og det føles ut som jeg er skapt for og være mamma :P hehe..

Så derfor er det jo heller ingen vits i og utsette drømmene heller når jeg har finne drømmemannen som jeg er på tur inn til det 5året sammen med :)

Jeg er sikker på at det sikkert kommer til og bli noen tunge tak mot slutten av svangerskapet når jeg er stor og skal håntere to små :P

Og det blir jo andre rutiner og skulle gjøre seg vant med etter lillingen er kommet, men det pleier man jo fort komme seg inn i litt etter litt :)

Så nå går jeg bare og gleder meg helt enormt mye, det skal bli så utrolig spennanes :)

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...