Gå til innhold

Bruke avkjølt kokt vann som er i vannkoker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit å bruke vannet som er i vannkokeren fra sist gang man kokte vann, å helle i flaska, for så å koke mer vann som man blander i det kalde vannet? Vi skifter ikke vann hver gang vi koker, bør man det?

Ser flere som anbefaler å ha kokt vann på ei flaske i kjøleskapet, hva skal man oppbevare det i såfall? Brusflaske? Og kan det stå der omså hvor lenge før det brukes, eller bør vi lage nytt å sette der hver dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elementet i vannkokeren kan avgi metaller, så vannet bør byttes hver gang. Vi har kjøpt nok flasker til at vi kan oppbevare kokt vann på kokte tåteflasker i kjøleskap. Lite vits at alt annet er "sterilt" hvis vannet du blander ut ikke er rent!

Skrevet

Kokt vann som man oppbevarer i kjøleskapet bør byttes ut en gang i døgnet.

Skrevet

Du bør ikke bruke gammelt vann fra vannkoker. Metallet kan avgi partikler som ikke er så bra å få i seg.

Jeg koker opp vann hver morgen som jeg har i en helt egen mugge som har tett lokk på. Den står i et skap (ikke kjøleskap, for å sette varmt inn i kjøleskap forringer kvaliteten på maten).

Så når jeg skal lage flaske eller grøt, så heller jeg vannet over og varmer det i microen og rister godt for å jevne varmen. Så tar jeg i melkepulver eller grøtpulver.

Skrevet

Lurt! Jeg har enda til gode å finne en egnet beholder til å oppbevare vannet i. Må vel stikke en tur på butikken å se hva jeg finner på mandag. Hittil har jeg hatt kokt vann rett i flaskene, satt lokk på og latt de avkjøles på benken.

HI

Skrevet

Jeg bruker ett litermål med lokk som er kjøpt på Ikea :-)

Hilsen hun over deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...