Gå til innhold

Bruke avkjølt kokt vann som er i vannkoker

Anbefalte innlegg

Er det greit å bruke vannet som er i vannkokeren fra sist gang man kokte vann, å helle i flaska, for så å koke mer vann som man blander i det kalde vannet? Vi skifter ikke vann hver gang vi koker, bør man det?

Ser flere som anbefaler å ha kokt vann på ei flaske i kjøleskapet, hva skal man oppbevare det i såfall? Brusflaske? Og kan det stå der omså hvor lenge før det brukes, eller bør vi lage nytt å sette der hver dag?

Fortsetter under...

Elementet i vannkokeren kan avgi metaller, så vannet bør byttes hver gang. Vi har kjøpt nok flasker til at vi kan oppbevare kokt vann på kokte tåteflasker i kjøleskap. Lite vits at alt annet er "sterilt" hvis vannet du blander ut ikke er rent!

Du bør ikke bruke gammelt vann fra vannkoker. Metallet kan avgi partikler som ikke er så bra å få i seg.

Jeg koker opp vann hver morgen som jeg har i en helt egen mugge som har tett lokk på. Den står i et skap (ikke kjøleskap, for å sette varmt inn i kjøleskap forringer kvaliteten på maten).

Så når jeg skal lage flaske eller grøt, så heller jeg vannet over og varmer det i microen og rister godt for å jevne varmen. Så tar jeg i melkepulver eller grøtpulver.

Lurt! Jeg har enda til gode å finne en egnet beholder til å oppbevare vannet i. Må vel stikke en tur på butikken å se hva jeg finner på mandag. Hittil har jeg hatt kokt vann rett i flaskene, satt lokk på og latt de avkjøles på benken.

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...